Markets
Publikation: Bücher und Anthologien › Monografien › Forschung › begutachtet
Authors
Markets abound in media. This volume explores the neoliberal histories of the faith in computation prevalent in markets today, con fronts the asymmetries and abstractions that characterize money as a medium of markets, and gathers elements for a politically and his torically informed media theory of markets, attuned to contemporary phenomena such as cryptocurrencies and high-frequency trading.
Titel in Übersetzung | Märkte |
---|---|
Originalsprache | Englisch |
Erscheinungsort | Minneapolis und Lüneburg |
---|---|
Verlag | meson press |
Anzahl der Seiten | 116 |
ISBN (Print) | 978-1-5179-0646-7 |
ISBN (elektronisch) | 978-3-95796-147-1 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 2019 |
Publikationsreihe
Name | In Search of Media |
---|---|
Verlag | University of Minnesota Press und meson press |
- Digitale Medien - markets
- Soziologie - Science and Technology Studies
- Medien- und Kommunikationswissenschaft