Investigating and teaching pragmatics: A corpus-based approach

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Standard

Investigating and teaching pragmatics: A corpus-based approach. / Pfingsthorn, Joanna; Flöck, Ilka.
Englisch Lehren, Lernen, Erforschen. Hrsg. / Wolfgang Gehring; Matthias Merkl. Oldenburg: BIS-Verlag, 2014. S. 155-173 (Oldenburger Forum Fremdsprachendidaktik; Band 7).

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Harvard

Pfingsthorn, J & Flöck, I 2014, Investigating and teaching pragmatics: A corpus-based approach. in W Gehring & M Merkl (Hrsg.), Englisch Lehren, Lernen, Erforschen. Oldenburger Forum Fremdsprachendidaktik, Bd. 7, BIS-Verlag, Oldenburg, S. 155-173. <http://oops.uni-oldenburg.de/2301/>

APA

Pfingsthorn, J., & Flöck, I. (2014). Investigating and teaching pragmatics: A corpus-based approach. In W. Gehring, & M. Merkl (Hrsg.), Englisch Lehren, Lernen, Erforschen (S. 155-173). (Oldenburger Forum Fremdsprachendidaktik; Band 7). BIS-Verlag. http://oops.uni-oldenburg.de/2301/

Vancouver

Pfingsthorn J, Flöck I. Investigating and teaching pragmatics: A corpus-based approach. in Gehring W, Merkl M, Hrsg., Englisch Lehren, Lernen, Erforschen. Oldenburg: BIS-Verlag. 2014. S. 155-173. (Oldenburger Forum Fremdsprachendidaktik).

Bibtex

@inbook{d0141099fbd947bdbaa226219a587a4a,
title = "Investigating and teaching pragmatics: A corpus-based approach",
keywords = "Language Studies, Didactics of English as a foreign language",
author = "Joanna Pfingsthorn and Ilka Fl{\"o}ck",
year = "2014",
language = "English",
isbn = "978-3-8142-2307-0",
series = "Oldenburger Forum Fremdsprachendidaktik",
publisher = "BIS-Verlag",
pages = "155--173",
editor = "Wolfgang Gehring and Matthias Merkl",
booktitle = "Englisch Lehren, Lernen, Erforschen",
address = "Germany",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Investigating and teaching pragmatics

T2 - A corpus-based approach

AU - Pfingsthorn, Joanna

AU - Flöck, Ilka

PY - 2014

Y1 - 2014

KW - Language Studies

KW - Didactics of English as a foreign language

UR - https://d-nb.info/1067269819

M3 - Contributions to collected editions/anthologies

SN - 978-3-8142-2307-0

T3 - Oldenburger Forum Fremdsprachendidaktik

SP - 155

EP - 173

BT - Englisch Lehren, Lernen, Erforschen

A2 - Gehring, Wolfgang

A2 - Merkl, Matthias

PB - BIS-Verlag

CY - Oldenburg

ER -

Links

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Legal and Regulatory Content for Small Satellites
  2. Cool weather tourism under global warming:
  3. Am Rande des Ereignisses
  4. Kosmologische Spektakel - Universale Archive
  5. Zur Transformation Sozialer Arbeit
  6. (Review) The Shape of Spectatorship. Art, Science, and Early Cinema in Germany by Scott Curtis. New York: Columbia University Press, 2015.
  7. Reality TV Reloaded
  8. Kulturbranding
  9. Passt die zeitgenössliche Kunst in ihre Institutionen?
  10. Reporting über Forschung und Entwicklung (F&E) im (Konzern-)Abschluss und -Lagebericht
  11. Plant composition, not richness, drives occurrence of specialist herbivores
  12. Computerspiele – Neue Herausforderungen für die Ethik ?
  13. Unabhängigkeit des Abschlussprüfers
  14. The recombinant bifunctional protein αCD133–GPVI promotes repair of the infarcted myocardium in mice
  15. Training participation of a firm's aging workforce
  16. Lagrangian structures and transport in turbulent magnetized plasmas
  17. Demographische Lage
  18. Start-up success of freelancers
  19. Die Disruptivität der Spätmoderne: Figurationen des Un/Verfügbaren
  20. Hegels Konzeption der Individualität in den Jugendschriften
  21. Stakeholderpartizipation und Priorisierung - eine Betrachtung des normativen Status quantitativer und qualitativer Methoden
  22. Adventures Erzählen Graphen (1999)
  23. Das Treasury lenkt mit
  24. The little Swiss girl from the mountains
  25. Das parlamentarische Petitionswesen
  26. Einleitung : Gefühle als Atmosphären?
  27. Markets, technology and environmental regulation
  28. Nutzung von Nachhaltigkeitsmanagement-Software in kleinen und mittleren Unternehmen
  29. Tarifbindung
  30. Nient'altro che vulnerabilità
  31. Optimierter Fahrereinsatz: Einsatzplanung im ÖPV mit Operations-Research-Methoden
  32. § 349 Erklärung des Rücktritts
  33. E-Learning in PE-Teacher Education - Blended learning as a promising alternative to conventional academic teaching for sport pedagogy?
  34. Zwischen Euphorie und Skepsis