I’m so sorry: Intensification in American English across time

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Authors

Although frequently decried, language change is pervasive. This lesson aims at encouraging an awareness of the pervasiveness of language change and an openness for future change and innovation in language. The lesson focuses on changes in intensifier use in apology realisations in American English over time. Intensifiers are adverbs like sincerely and deeply, which maximize the meaning of the adjective or verb they precede. In apologies, they serve to increase the linguistic politeness communicated by the speaker. In this lesson, we examine the intensifiers used most frequently with sorry in the Corpus of Contemporary American English in two time periods – 1990–1994 and 2015–2017. This contrast provides students with a recent example of language change and challenges concepts which student teachers and their students may have of a fixed and rigid language.
OriginalspracheEnglisch
TitelTeaching English with Corpora : A Resource Book
HerausgeberVander Viana
Anzahl der Seiten5
ErscheinungsortLondon
VerlagRoutledge Taylor & Francis Group
Erscheinungsdatum10.2022
Seiten188-192
Aufsatznummer37
ISBN (Print)978-1-032-25299-5, 978-1-032-25297-1
ISBN (elektronisch)|978-1-032-25300-8
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 10.2022

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Leuphana Sommerakademie
  2. Lebenslanges Lernen als Erziehungswissenschaft
  3. Die Kehrseite der Medaille. Popkultur und «Subversion» im Kontext der Neuen Rechten
  4. Globalisation Gangnam-style
  5. A CULTure of entrepreneurship education
  6. Strategische Prozesse und Persistenzen
  7. Forschungsförderung unter dem Aspekt transdisziplinärer Integrationsaufgaben
  8. Coaching-Kristallmodell – Coaching Tool Collection mit Materialien
  9. VwGO §44a [Rechtsbehelfe gegen behördliche Verfahrenshandlungen]
  10. Reallabore als Rahmen transformativer und transdisziplinärer Forschung: Ziele und Designprinzipien
  11. Sozialpsychologie der Gruppe
  12. Inklusionsorientierte Lehrkräftebildung an der Leuphana Universität Lüneburg - Entwicklung und Implementation von Basisqualifikation und Profilstudium
  13. Asia Pacific Perspectives on Accounting for Sustainability: An Introduction
  14. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  15. Sustainable Finance
  16. Relative Autonomie und relative Heteronomie
  17. Einfluss einer trainingsbegleitenden sensomotorischen Intervention auf die sensomotorische Gleichgewichtsregulation
  18. Bindung in familiarer und öffentlicher Erziehung
  19. Rechtliche Rahmenbedingungen des Verhältnisses von Eltern, Schule und Jugendhilfe
  20. Das standardessentielle Patent und die FRAND-Lizenz Teil 1
  21. Fahndungssendungen im deutschsprachigen Fernsehen
  22. Fashion consumption during COVID-19
  23. Francesca Ferrando (2019): Philosophical Posthumanism. Theory in the New Humanities, Series Editor: Rosi Braidotti, Preface by Rosi Braidotti). Bloomsbury Academic (27 June, 2019), 296 pages, ISBN:1350059501, ISBN: 9781350059504
  24. Circular Supply Chain Management in the Wind Energy Industry - A Systematic Literature Review
  25. N-Umsatz und Spurengasemissionen typischer Biomassefruchtfolgen zur Biogaserzeugung in Norddeutschland