How action-oriented entrepreneurship training transforms university students into entrepreneurs: Insights from a qualitative study

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This paper provides insights into how action-oriented entrepreneurship training transforms university students into entrepreneurs. Understanding the process through which students become re-orientated to change their mindsets from expecting to get formal employment to embracing self-hire and actually starting their own businesses is important for motivating researchers and policy-makers to support action-oriented training. We qualitatively explored the effect of STEP (Student Training for Entrepreneurial Promotion), an action-oriented training program delivered to university students. We conducted seventeen semi-structured interviews with STEP recipients. We applied an inductive approach to the analysis of qualitative data. Findings revealed that transformation occurred through a step-by-step process with participants first experiencing empowerment due to the human and psychological capitals developed during the training. This empowerment coupled with appreciation of entrepreneurship and confirmation of its do-ability motivated recipients to adopt of a new career perspective and ignited in them a commitment to stay the course. We conclude that action-oriented training can transform recipients into real entrepreneurs through empowerment, appreciation, and confirmation of do-ability. The implication is that action-oriented training should be emphasized as an integral aspect of a strategy to address the problem of youth unemployment and general expansion of economic activity. Suggestions for future research are given.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Small Business and Entrepreneurship
Jahrgang35
Ausgabenummer5
Seiten (von - bis)787-814
Anzahl der Seiten28
ISSN0827-6331
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.05.2023

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Academic staff development as a catalyst for curriculum change towards education for sustainable development: an output perspective
  2. E-Learning in PE-Teacher Education - Blended learning as a promising alternative to conventional academic teaching for sport pedagogy?
  3. Multidimensional Cross-Recurrence Quantification Analysis (MdCRQA)–A Method for Quantifying Correlation between Multivariate Time-Series
  4. Delineating the interplay between subjective safety and country image in influencing international tourists’ extrinsic travel motives
  5. Handeln in der Weltgesellschaft. Zum Umgang mit Handlungsherausforderungen im Unterricht zu Themen des Lernbereichs Globale Entwicklung
  6. Einleitung zur Veranstaltung der Arbeitsgruppe Konsumsoziologie: Konsumieren ver(un)sichert ! Stabilisierung durch Konsum - und ihre Grenzen
  7. Entwicklung und Ausgestaltung des Profilstudiums Inklusion und Diversität in der Lehrkräftebildung an der Leuphana Universität Lüneburg
  8. Rezension zu: Krauß, E. Jürgen/Möller, Michael/Münchmeier, Richard (Hg.): Soziale Arbeit zwischen Ökonomisierung und Selbstbestimmung, Kassel 2007
  9. Lutz Hieber / Dominik Schrage (Hg.): Technische Reproduzierbarkeit. Zur Kultursoziologie massenmedialer Vervielfältigung, Bielefeld 2007: transcript
  10. Das Thema Flucht im Unterricht im digitalen Zeitalter - Welche Strategien nutzen Studierende, um 'alternatives' Unterrichtsmaterial zu evaluieren?
  11. Alexander Honold: Der Erd-Erzähler. Peter Handkes Prosa der Orte, Räume und Landschaften, J. B. Metzler Verlag, Stuttgart 2017, 566 S., mit 13 Abbildungen
  12. Language Development in Diverse Settings: Interdisziplinäre Ergebnisse aus dem Projekt "Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf“ (MEZ). Editorial.
  13. The transferability and performance of payment-by-results biodiversity conservation procurement auctions: empirical evidence from northernmost Germany
  14. Unheimliche Heimat - Überlegungen zur Tauglichkeit einer Denkfigur am Beispiel literaturwissenschaftlicher Arbeiten über W. G. Sebalds Schwindel. Gefühle.
  15. Vermittlung von "Good-Practice"-Methoden eines erziehenden Sportunterrichts im Rahmen des Lehramtsstudiums Sport - Evaluation eines Blended-Learning-Seminars
  16. Renditen von Investitionen in fremdsprachliche Fähigkeiten: Eine Untersuchung von Schülerwahrnehmungen und deren Zusammenhang mit ihren Englischkenntnissen
  17. Preliminary data on help‐seeking intentions and behaviors of individuals completing a widely available online screen for eating disorders in the United States
  18. Single mothers figuring out their future family life – understanding family development after separation and divorce drawing upon the concept of configuration
  19. Kinetic and Stoichiometric Modeling-Based Analysis of Docosahexaenoic Acid (DHA) Production Potential by Crypthecodinium cohnii from Glycerol, Glucose and Ethanol
  20. Utilization of food waste in continuous flow cultures of the heterotrophic microalga Chlorella pyrenoidosa for saturated and unsaturated fatty acids production
  21. Gender und Diversity als Querschnittsthemen vom Projekt bis zum konkreten Angebot „Gestärkt in Führung gehen – Frauen in Führungspositionen in der Sozialen Arbeit“
  22. Between Information and Guidance - Social Service’s Utilization of Digital Media for Connecting Refugee Parents With the Early Childhood Education and Care System
  23. Space law in the European Context: national architecture, legislation and policy in France, Philippe Clerc. 1st Edition. Leiden/Boston; Eleven International Publishing, 2018
  24. Marcel Baumann: Zwischenwelten: Weder Krieg noch Frieden. Über den konstruktiven Umgang mit Gewaltphänomenen im Prozess der Konflikttransformation. Wiesbaden 2008: VS Verlag
  25. Raumnutzung von Weidetieren und ihr Einfluss auf verschiedene Vegetationseinheiten und junge Gehölze am Beispiel des E+E-Vorhabens "Halboffene Weidelandschaft Höltigbaum"
  26. Effectiveness of One Videoconference-Based Exposure and Response Prevention Session at Home in Adjunction to Inpatient Treatment in Persons With Obsessive-Compulsive Disorder
  27. Einfluss sozialer und zuwanderungsbezogener Disparitäten, sowie der Klassenkomposition auf die Veränderung der mathematischen Kompetenz von der neunten zur zehnten Klassenstufe
  28. Educational Expansion and Organizational Reforms of Schooling during the 19th and 20th Centuries - Individualization of educational career decisions and integration of the school structure