Governmental activity and private capital adjustment

Publikation: Arbeits- oder Diskussionspapiere und BerichteArbeits- oder Diskussionspapiere

Authors

We analyze within a dynamic model how firms decide on capital investment if the accompanying adjustment costs are a function of governmental activity. The government provides a public input and decides on the degree of rivalry. The productive public input enhances private capital productivity and reduces adjustment costs. We derive the equilibrium in which capital and investment ratio are both constant, carry out comparative dynamic analysis and discuss the model's policy implications. Increasing the amount of the public input unequivocally spurs capital investment whereas the result becomes ambiguous with respect to the impact of rivalry. Since a reduction in congestion increases the individually available amount of the public input, crowding out effects may lead to a reduction in the equilibrium capital stock. Most of the analysis is conducted for general production functions, although the case of CES technology is also considered.
OriginalspracheEnglisch
ErscheinungsortLüneburg
VerlagInstitut für Volkswirtschaftslehre der Universität Lüneburg
Anzahl der Seiten22
PublikationsstatusErschienen - 2006

Bibliographische Notiz

Literaturverz. S. 21 - 22

Dokumente

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The buzz before business
  2. Depot 4.9.
  3. German Tax Legislation in a Changing Environment
  4. Ästhetische Einsamkeit: Bildung außerhalb des Kanons
  5. Optimierung zwischen Zwang und Zustimmung
  6. Individuelle Förderung statt Selektion
  7. Thema: Wissen im Recht
  8. Das Recht auf Bildung
  9. Pocket parks in a compact city
  10. The rediscovery of slowness, or leisure time as one's own and as self-aggrandizement?
  11. From the Substantive to the Ceremonial
  12. Geotextilien sind kein Sonderabfall
  13. Die Verweigerung der Arbeit: philosophische Implikationen einer politisch-ästetischen Praktik
  14. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 687)
  15. Darstellung der Referenzarbeit "Schmidt, Torben (2007) Gemeinsames Lernen mit Selbstlernsoftware im Englischunterricht"
  16. Was müssen Führungskräfte können ?
  17. Hin zu mehr sozialer Netzwerkverantwortlichkeit in der globalen Bekleidungsindustrie
  18. Mathematiklernen zwischen Metonymien und Metaphern
  19. Aufgabenkultur in der Hauptschule
  20. Nachhaltiger Ressourcenschutz und Recht
  21. Die Gaunerei der ökonomisierten Kunst
  22. „Die Bildredaktion dient mit ihrer Kreativität den Wünschen und Vorstellungen anderer“
  23. Parental Smoking in the Vicinity of Children and Tobacco Control Policies in the European Region
  24. Biodegradability of the Anti-tumour Agents 5-Fluorouracil, Cytarabine, and Gemcitabine
  25. Künstliche Feuchtflächen in Hochwasserrückhaltebecken – eine Chance für die Reduzierung von Pflanzenschutzmitteleinträgen in Gewässer
  26. Fundamental social motives measured across forty-two cultures in two waves
  27. Cultivation of the heterotrophic microalga Galdieria sulphuraria on food waste
  28. Initiating transdisciplinarity in academic case study teaching
  29. Personality Effects on Children’s Speech in Everyday Life
  30. The footprint of pesticide stress in communities-Species traits reveal community effects of toxicants
  31. Keine Kohle für die Kohle
  32. Managementpraxis: drei Geschäftsführer international erfolgreicher MIttelständler im Interview
  33. § 292 Haftung bei Herausgabepflicht
  34. Flippin‘ In – Ein literaturbasiertes YouTube-Inszenierungsprojekt im Englischunterricht der Klasse 11