Flood risk management via collaborative modelling

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

  • Juliette Cortes
  • Adrian Almoradie
  • Andreja Jonoski
  • Schalk Jan van Andel
  • Mariele Evers
  • Leonie Langue
  • Aklilu Dinkneh
  • Cedo Maksimović
  • Susana Ochoa
  • Nuno Simões
  • Lipen Wang
  • Sara Osmani
  • Christos Makropoulos

The current European Directive for Flood Risk Management (FRM) requires a demand-driven approach in which policy makers work together with practitioners and the general public in preparation of FRM plans and actions. In that context, the DIANE-CM project, funded by the 2nd ERANET-CRUE initiative proposes an innovative approach which brings the conventional modelling procedures in a participative environment, where decision-making process are directed towards a consensus among all involved parties, which legitimises the decisions and enhances their successful implementation. The methodology for this aim is supported (amongst other methods) with the implementation of a collaborative platform (CP) for shared understanding of flood risk and the execution of a Collaborative Modelling Exercise (CME). This CME is developed with three modules: Individual profile, group profile and collaboration and negotiation stage. These modules lead towards preferred ranking of proposed alternatives for FRM by individual stakeholders (SHs) and by the group as a whole, which are based on a background technique adapted from the TOPSIS Method (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution). This paper presents the main findings and lessons learned from the implementation in two case studies: the River Alster catchment (Germany) and the Cranbrook catchment (UK).

OriginalspracheEnglisch
TitelUrban Water Management : Challenges and Oppurtunities - 11th International Conference on Computing and Control for the Water Industry, CCWI 2011
HerausgeberDragan Savic, Zoran Kapelan, David Buttler
Anzahl der Seiten6
BandVolume 1
VerlagExeter: Centre for Water Systems
Erscheinungsdatum2011
ISBN (Print)0953914089, 9780953914081
PublikationsstatusErschienen - 2011
Veranstaltung11th International Conference on Computing and Control for the Water Industry – CCWI 2011 - Exeter, Großbritannien / Vereinigtes Königreich
Dauer: 05.09.201107.09.2011
Konferenznummer: 11

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Die Mutter-Kind-Beziehung ist uns abhanden gekommen
  2. Lehr- und Lernbedingungen in den Teilnehmerländern
  3. "We'll put a boot in your ass - it's the American way"
  4. Das Betriebsverfassungs-Reformgesetz vom Juli 2001
  5. Lehr- und Lehrbedingungen in den Teilnehmerstaaten
  6. Methoden-Muster: Elternmitarbeit in der Einrichtung
  7. Das aufmerksamkeitsgestörte und hyperaktive Kind
  8. Theorie & Praxis der Sportarten und Bewegungsfelder
  9. Organisationen schöpfen Wert für die Gesellschaft
  10. Diagnostik und Testverfahren für die Sekundarstufe
  11. Schnittstellenaktivität “Mathematische Brückenkurse”
  12. Laborabfälle - Vermeidung, Verwertung und Entsorgung
  13. Diagnostik und Testverfahren für die Sekundarstufe
  14. Diagnostik und Testverfahren für die Sekundarstufe
  15. Editorial:Computer- und Internetgebrauch bei Kindern
  16. Self-initiated expatriates and their career success
  17. Führungsstrukturen im Lichte theoretischer Ansätze
  18. Lehrerprofessionalität zwischen Theorie und Praxis
  19. Finale - Prüfungstraining Realschulabschluss Bayern
  20. Finale - Prüfungstraining Realschulabschluss Hessen
  21. Exports, foreign direct investment, and productivity
  22. Nachhaltigkeitscontrolling: mehr als nur ein Konzept?
  23. Investigacion con celulas troncales humanas adultas
  24. Wissenstransfer für unternehmerische Nachhaltigkeit
  25. Heterogenität - eine Herausforderung für die Bildung
  26. Oscar Wilde, "Der glückliche Prinz und andere Märchen"
  27. Informationskompetenz in den Bildungswissenschaften
  28. Leiblichkeit als Bezugsgröße kritischer Pädagogik
  29. Vom Staunen und ursprünglichen Verstehen im Bewegen
  30. Lernende Regionen durch Regionale Bildungsnetzwerke
  31. Was wirkt? Der Plakatparcours - ein Erfahrungsbericht
  32. Sudoko mathematics for and done by younger students
  33. Führt Schulinspektion zu besseren Schülerleistungen?
  34. Management Consulting Firms as Institutional Agents
  35. Das mehrgliedrige Schulsystem hat noch eine Zukunft
  36. Organizations as Networks of Communication Episodes
  37. Bildungsstandards zwischen Beruf und Wissenschaften
  38. Performanz - ohne Verbesserung der Rahmenbedingungen?
  39. Die Bedeutung von Ökobilanzen in Klinik und Praxis
  40. Die Libellen der Stadt Kaltenkirchen, Kreis Segeberg