Driving Anger and Driving Anger Expression of Chinese and Japanese Drivers

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKonferenz-Abstracts in FachzeitschriftenForschungbegutachtet

Authors

Although car safety has increased progressively, and the safety of road environments has been improved, the numbers of traffic accidents in Japan and especially in China still remain alarmingly high. Despite traffic, psychological research has shown that emotions leading to maladjusted driving behaviour are the main contributors to traffic accidents. It is currently far from clear to what extent emotions are influencing driving behaviour in Asian countries like China and Japan. In many countries driving anger was found to correlate significantly with risky and aggressive driving behaviour leading to a higher probability of getting involved in traffic accidents. So far, studies on this critical issue are lacking in most Asian countries. The current study aims to bridge this gap. We examined the reliability and validity of a Chinese and Japanese version of the Driving Anger Scale (DAS) and of the Driving Anger Expression Inventory (DAX). Preliminary results point to the tendency that Japanese drivers experience less driving anger compared to drivers in the US. Moreover, cross‐cultural differences in the expression of driving anger between Chinese, Japanese and drivers from western countries are evident. Implications for further research and traffic safety will be outlined.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftInternational Journal of Psychology
Jahrgang47
AusgabenummerS1
Seiten (von - bis)767
Anzahl der Seiten1
ISSN0020-7594
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 24.07.2012

Bibliographische Notiz

Special Issue: XXX International Congress of Psychology

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. 4.0 und weiter? Ein Blick in die Arbeitswelt der Zukunft
  2. 8. Nachwuchstagung der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung - DGFF 2011
  3. Sustainable Land Use: Gender Perspectives - Session 61 A: Introduction “Gender – Culture – Nature
  4. Internet- und computerbasierte kognitiv-behaviorale Therapie für depressive und Angstsymptome bei Kindern und Jugendlichen. Eine Meta-Analyse randomisiert-kontrollierter Studien
  5. Kognitive Aktivierung im Hauptschulunterricht: erste Ergebnisse einer Video- und Fragebogenstudie
  6. Rosa rubinosa invades various habitat types and climates throughout Argentina despite highly reduced genetiv diversity
  7. Going Green - Teaching Sustainability in the English-as-a-Foreign-Language Classroom
  8. Fakultät Management und Technologie (Organisation)
  9. Personal norms of sustainability and their consequences in ecological-economic systems under uncertainty – The case of rangeland management in semi-arid regions
  10. Wissenschaftliches Symposium: Die Metapher als 'Medium' des Musikverstehens - 2011
  11. Centre for the International Study of Literatures in English Conference- CISLE 2015
  12. Multifunctionality in EU´s Common Agricultural Policy between Competitiveness and Sustainability
  13. Musik der Zeit. Gewaltexzesse im deutschen Gangsta Rap anhand des Beispiels Kollegah
  14. Formaldehydbelastungen mit dem Arduino untersuchen: Eine Unterrichts- einheit mit forschendem Lernen und Wissenschaftskommunikation
  15. Wie wird man ein umweltverträglicher Tourist?
  16. Jahrestagung 2005 des Arbeitskreises Parteienforschung der DVPW
  17. Ergebnispräsentation Stakeholderanalyse

Publikationen

  1. Repositioning Destinations between Mass Market Requirements and High Quality Offers in Germany
  2. Spanning Sustainability Management Boundaries
  3. Sprachliche Prozeduren beim fachlichen Lernen: Begründen in Mathematik
  4. Symmetrien in der Eben und im Raum
  5. Rezension: Dietmar Dath: Maschinenwinter: Suhrkamp 2007
  6. The effect of chief financial officers’ expert power on tax avoidance – Empirical evidence from Germany
  7. Von der Schwierigkeit, Leistung zu steigern
  8. Kendinize bir hayat edinin!
  9. Sprechsport
  10. How Does Sustainability Performance Relate to Business Competitiveness?
  11. Teaching personal initiative beats traditional training in boosting small business in West Africa
  12. Teachers and trainers in dual vocational training as change agents for sustainable development!? – Questions on the professionalisation of in-company trainers and vocational school teachers
  13. Die Evaluationspraxis an Deutschen Schulen
  14. Bewegte Sprache – Ein Leben mit und für Mehrsprachigkeit
  15. Lobbying in Europe: Public Affairs and the Lobbying Industry in 28 EU Countries, edited by A.Bitonti and P.Harris (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2017, ISBN 9781137552556)
  16. Ist ein Freund noch ein Freund?
  17. Fit für einen umweltverträglichen Urlaub?
  18. § 289 c Inhalt der nichtfinanziellen Erklärung
  19. Emotion regulation mediates the effect of childhood trauma on depression
  20. Goldgräberstimmung
  21. Randkommentare
  22. Schreiben im Übergang von Bildungsinstitutionen
  23. Beziehungskulturen
  24. Xenobiotics in the Urban Water Cycle
  25. Collaboration between the natural, social and human sciences in Global Change Research
  26. Cross-national attunement to popular songs across time and place