Digital language teaching after COVID-19: what can we learn from the crisis?

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

The COVID-19 pandemic and resulting school closures have confronted the educational sector with numerous challenges. This study focuses on how teachers faced these challenges and examines what we can learn from the crisis for prospective digitally-enhanced English language teaching (ELT) and teacher education. It follows a qualitative research design and is based on semi-structured interviews with 20 foreign language teachers. The transcripts were analysed using qualitative content analysis to investigate teachers’ perspectives on their work during the pandemic and to describe needs concerning their professionalisation. First results suggest that Computer Assisted Language Learning (CALL) needs to be integrated better in teacher education to foster teachers’ competences for teaching languages online.
OriginalspracheEnglisch
TitelCALL and professionalisation: short papers from EUROCALL 2021
HerausgeberNaouel Zoghlam, Cédric Brudermann, Cedric Sarré, Muriel Grosbois, Linda Bradley, Sylvie Thouësny
Anzahl der Seiten6
ErscheinungsortVoillans
VerlagResearch-publishing.net
Erscheinungsdatum2021
Seiten296-301
ISBN (elektronisch)978-2-490057-97-9
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2021
Extern publiziertJa
VeranstaltungEUROCALL 2021: CALL and Professionalisation - Paris, Frankreich
Dauer: 26.08.202127.08.2021
https://research-publishing.net/book?10.14705/rpnet.2021.54.9782490057979

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Wissenschaft und Gesellschaft. Macht-, diskurs- und feldanalytische Perspektiven
  2. Goldbergs Apparate: Optische Experimente und die Erfahrung des Sehens um 1900
  3. Autonomie der Kunst? Zur Aktualität eines gesellschaftlichen Leitbildes - 2013
  4. Points of cooperation: Integrating Cooperative Learning into Web-Based Courses
  5. Reiseverhalten im Wandel – Neue Herausforderungen für den Binnenlandtourismus.
  6. Jahrestagung der Wissenschaftlichen Kommission Hochschulmanagement - VHB 2013
  7. 89. Tagung der Gesellschaft für Angewandte Mathematik und Mechanik - GAMM 2018
  8. Wie geht die Geschichte aus? Spannung und Eschatologie in Stifters „Nachsommer“
  9. Potenziale von Sprachsensibilität für gelingenden fachlichen Kompetenzerwerb
  10. Substance use without a substance: The risk factors and mechanisms of gambling
  11. Founding moral theory: a Meillassouxian perspective on Kant’s postulate problem
  12. Gesellschaft für wissenschaftliche Religionspädagogik e.V. (Externe Organisation)
  13. Annäherung an eine Soziologie der Entnetzung - Analognostalgie und Räumlichkeit
  14. The Unresolved Puzzle on the Economic Determinants of U.S. Presidential Approval
  15. Vom Schreiben und Lesen der Stadt. LiteraTouristische Erkundigungen des Urbanen
  16. Gutachter der German-Israeli Foundation for Scientific Research and Development
  17. Metaphorische Konzepte zur Energiewende, von Sybille Hüfner und mit Kai Niebert
  18. The Not-So-Simple Structure of Personality: What is the Impact on Selection Rates?
  19. 17. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Tourismuswissenschaft - DGT 2013
  20. Metaphern zu Medikamentenströmen in der Umwelt, von Bente Ohrt & mit Kai Niebert

Publikationen

  1. Studentische Perspektiven auf die digitale Transformation der Hochschulen
  2. Modeling Interactions and Dependencies in Production Planning and Control
  3. On Hypo-Real Models, or Global Climate Change: A Challenge for the Humanities
  4. Sonderheft Medienökonomien, Zeitschrift für Medienwissenschaft, Vol 18, Nr. 1
  5. Scaffolding guided inquiry-based chemistry education at an inclusive school
  6. Meta-analysis as a tool for developing entrepreneurship research and theory
  7. The effect of a ban on late-night off-premise alcohol sales on violent crime
  8. Sensorless Control of AC Motor Drives with Adaptive Extended Kalman Filter
  9. "Ethik und Normen im Bankenmanagement" - Paradigmenwechsel in der Bankführung
  10. Kompetenzforschung in den Fachdidaktiken auf der Grundlage von IRT-Modellen
  11. Assessment of Nonoccupational Exposure to DDT in the Tropics and the North
  12. The career resources model: An integrative framework for career counsellors
  13. DaZKom - Ein Modell von Lehrerkompetenz im Bereich Deutsch als Zweitsprache
  14. Genderkompetenz als Schlüsselqualifikation für polizeiliche Führungskräfte
  15. Gefährdungsbeurteilung psychischer Belastung für die digitalisierte Arbeit
  16. A lyapunov approach in the derivative approximation using a dynamic system
  17. How perceived security risk influences acceptance of virtual shopping walls
  18. Die Haftung von Ratingagenturen gegenüber Kapitalanlegern: Von Sydney lernen?
  19. The European species of Chalarus Walker, 1834 revisited (Diptera: Pipunculidae)
  20. PISA, NEPS und BiSta – Sind die Kompetenzmessungen in Mathematik vergleichbar?
  21. Nachhaltigkeitsstrategien und die Herausforderung der politischen Umsetzung
  22. The day after mowing: Time and type of mowing influence grassland arthropods
  23. Participation of Children and Young People in Alternative Care - Introduction
  24. Results of disseminating an online screen for eating disorders across the U.S.
  25. What a Difference a Y Makes: Female and Male Nascent Entrepreneurs in Germany
  26. Migration und Integration im Bürgerbewusstsein von Schülerinnen und Schülern
  27. Online Channels Sales Premia in Times of COVID-19: First Evidence from Germany
  28. Zwischen Animismus und Animation – Krieg und (Virtual) Reality bei Harun Farocki
  29. Probleme der Form und des Erwerbs unterrichtsrelevanten pädagogischen Wissens