#AllRoadsLeadtoRoute196: Remembering a Home of Metro Manila’s Music Scene in the Context of the COVID-19 Pandemic

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

The Philippines underwent one of the world’s strictest lockdowns to curb the spread of COVID-19, forcing Manila’s iconic music venue Route 196 to shut down permanently. This article inquires into the individual and collective memory-making processes in the context of Route 196’s online farewell show. Drawing on participant observation and an analysis of the show’s social media content, we examine remembering Route 196 focusing on two key processes: narrative and experience. Building on memory studies’ premise that to be made meaningful, experiences have to be narrativized (Rigney 2016), we first analyze the narrative construction of the venue as a “home” of Metro Manila’s scene, demonstrating how it variably accommodates or marginalizes individual memories. Second, we probe the role of “lived experience” (Keightley/Pickering 2012) for memory-making. We argue that social media interaction generates new experiences of the venue, which take on particular importance given the persisting absence of live music.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftIASPM Journal
Jahrgang13
Ausgabenummer3
Seiten (von - bis)89-113
Anzahl der Seiten25
ISSN2079-3871
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 14.12.2023

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2023 Termedia Publishing House Ltd.. All rights reserved.

    ASJC Scopus Sachgebiete

  • Musik

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Patrick Wolf-Farré

Publikationen

  1. Corporate Social Responsibility – vom Reputationsmanagement zum politischen Projekt
  2. Illness, Dying and Death in Life and Writing of European Writers, vol 1, The 18th and 19th Centuries, vol 2, The 20th and 21st Centuries
  3. Martin Baltscheits Bilderbuch 'Die Geschichte vom Fuchs, der den Verstand verlor'
  4. Motivational effects on management control systems in assisted living facilities
  5. Wie können Lehrerinnen und Lehrer mit Aufmerksamkeitsstörung und Hyperaktivität umgehen?
  6. Verdeckte Gewinnausschüttung gemäß § 8 Abs. 3 S. 2 KStG bei Beauftragung des Gesellschafter-Geschäftsführers als Subunternehmer (Kommentierung des BFH-Urteils vom 09.07.2003, I R 100/02), Fach 4 KStG, § 8
  7. Meme Therapy
  8. Detektion emotionaler Erregung bei PKW-Fahrern
  9. Die Zweite Kopernikanische Wende
  10. Integrative Entrepreneurshipforschung - Identifikation von Schnittstellen zwischen soziologischer und ökonomischer Perspektive
  11. Einfluss der Corporate Governance auf das Controlling und Reporting
  12. Reformierung des Kapitalerhaltungssystems auf der Basis von covenants
  13. Bekennende Kirche und Widerstand
  14. Praxisprojekte und Praxisforschung: Von Projekten zur Profilbildung für sprachliche Bildung
  15. Einfluss von Klimaänderungen auf das simulierte Umweltverhalten der Fungizide Boscalid und Penconazol in einem typischen terrassierten Weineinzugsgebiet
  16. Politischer Parallelismus in Mittel- und Osteuropa
  17. Der Tod Christi als Sühnopfer
  18. Krieg in der Zivilgesellschaft
  19. Die Kultur der sechziger Jahre
  20. Die nachträgliche Entdeckung der Tiefenzeit während eines Bootsausflugs an der schottischen Ostküste
  21. Bildung als Selbstbildung oder Kompetenzentwicklung? Zur Ambivalenz von Kind- und Kontextorientierung in der frühpädagogischen Bildungsdebatte