Lüneburger Forum für Informatik an Schulen

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Das Lüneburger Forum für Informatik an Schulen (LÜFINS) wurde 2009 von der Leuphana Universität Lüneburg und den regionalen Gymnasien und Berufsbildenden Schulen vor dem Hintergrund einer rückläufigen Nachfrage nach informatikgeprägten Studienangeboten ins Leben gerufen.

LÜFINS will einen regionalen Beitrag dafür leisten, Schülerinnen und Schüler langfristig für das Fach Informatik zu begeistern. In regelmäßigen Treffen der beteiligten Informatiklehrer und Professoren werden hierzu:
- Workshops und Wettbewerbe für Schüler organisiert
- die regionale Vernetzung der Informatik-Aktivitäten an Schulen gefördert
- Schulen mit Informationen aus Informatik-Studiengängen und über die
Berufsbilder, in denen Absolventen/Absolventinnen tätig sind, versorgt
- der Transfers von Know-how und Infrastruktur zwischen den Schulen
untereinander, sowie zwischen der Leuphana Universität und den Schulen
(z.B. durch Fachvorträge zu aktuellen Themen der Informatik und Vorstellen
aktueller universitärer Forschungs- bzw. Lehraktivitäten) gefördert

Zurzeit beteiligen sich 22 Schulen aus dem Landkreis Lüneburg und den angrenzenden Landkreisen in Niedersachen, Hamburg, Schleswig-Holstein und Mecklenburg-Vorpommern an LÜFINS. Weitere Gymnasien und Berufsbildende Schulen aus der Region sind herzlich dazu eingeladen ebenfalls mitzuwirken.
AkronymLÜFINS
StatusLaufend
Zeitraum23.04.09 → …

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Noninteracting force/motion control of defective manipulation systems
  2. Sustainable Development
  3. Sense of Place in Spatial Planning
  4. Taking stock–Three years of addressing societal challenges on community level through action research
  5. Self-Regulated Learning with Expository Texts as a Competence
  6. Life satisfaction in Germany after reunification: Additional insights on the pattern of convergence
  7. An indirectly controlled high-speed servo valve for IC engines using piezo actuators
  8. Image, Process, Performance, Machine
  9. The public and CCS
  10. How to Do Materialistic Dialectics with Words?
  11. Examining how AI capabilities can foster organizational performance in public organizations
  12. Number theoretical peculiarities in the dimension theory of dynamical systems
  13. Applying Necessity and Proportionality to Anti-Terrorist Self-Defence
  14. Revisiting Carbon Disclosure and Performance
  15. Non-invasive approaches for phenotyping of enhanced performance traits in bean
  16. Searching for New Languages, Searching for Minor Voices in the Archive
  17. Scope of the book wastewater reuse and current challenges
  18. Injection of CO2 for the inhibition of scaling in ATES systems
  19. Influences of RVE topology, discretization and boundary conditions in practical multiscaling - a comparison
  20. Facilitating collaborative processes in transdisciplinary research using design prototyping
  21. Grüner Umbau
  22. Priority Rule-based Planning Approaches for Regeneration Processes
  23. Multi-channel attribution modeling on user journeys
  24. Experimental and numerical analysis of material flow in porthole die extrusion
  25. Distal and proximal predictors of snacking at work
  26. Lecture2Go
  27. Parameters, concepts and the terminology of outer space law: a review of the essential facilities served by outer space activities and the rules of interpretation for treaty law and soft law guidelines.
  28. Testing for Economies of Scope in European Railways
  29. Bifurcation loads of circular curved beams of glued-laminated timber with continuous lateral support
  30. Exploring complex phenomena with qualitative research methods
  31. Model-based Analysis of Reassembly Processes within the Regeneration of Complex Capital Goods