A Telecollaborative Project on Integrated Language Learning and Social Awareness

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Das Projekt ist unter der Leitung von Prof. Dr. Tushar Chaudhuri an der Baptist University von Hongkong konzipiert worden und zielt darauf ab, das Thema "Gesunde Städte" in einer Fremdsprache zu erforschen und den Lernenden zu helfen, Selbstvertrauen in der Verwendung der Sprache für Kommunikation und Forschung in einem multikulturellen Umfeld zu gewinnen.

Im Sprachenzentrum der Leuphana wird dieses Projekt in zwei unterschiedlichen Fassungen durchgeführt. Das Fach Französisch arbeitet an der Konzeption eines Blended-Learning Lernformates, in dem die Aufgaben der Studierenden im Projekt in die Lerninhalte integriert werden.

Das Fach Spanisch koordiniert die studentischen Gruppen der Leuphana, die am Projekt teilnehmen werden.

Dr. Nuria Miralles Andress für Spanisch und Christophe Hohwald für Französisch fungieren beide als Beratungsstelle für das Projekt an der Leuphana.
AkronymILLSA
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.04.1831.01.20

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Lea Gathen
  2. Peter Stein

Publikationen

  1. Use of the concept of Bildung in the international science education literature, its potential, and implications for teaching and learning
  2. Beyond Personalization and Anonymity:
  3. Methoden der Spreadsheet-Entwicklung
  4. Case Study
  5. When the whole is less than the sum of all parts-Tracking global-level impacts of national sustainability initiatives
  6. From Revolution to Reformation
  7. Ballonflüge
  8. The Asian Values Thesis Revisited
  9. Harmonisierung der Standards zur Klimaberichterstattung?
  10. Das finale IIRC-Rahmenkonzept zum Integrated Reporting
  11. Effect of Heat Treatment on the Microstructure and Corrosion Properties of Mg–15Dy–1.5Zn Alloy with LPSO Phase
  12. What do teachers think and feel when analyzing videos of themselves and other teachers teaching?
  13. What Provides Justification for Cheating-Producing or Observing Counterfactuals?
  14. Sustainable Reporting?
  15. The Late Masterwork of Gilles Deleuze
  16. Assessment of the biotic and abiotic elimination processes of five micropollutants during cultivation of the green microalgae Acutodesmus obliquus
  17. Thinking Inclusive Science Education from two Perspectives
  18. Disentangling how urbanisation influences moth diversity in grasslands
  19. Small patches can be valuable for biodiversity conservation: two case studies on birds in southeastern Australia
  20. Assessing students’ enjoyment in physical education
  21. Increasing knowledge through cooperation
  22. Robust measurement of (heavy-tailed) risks
  23. Identification of the effective water availability from streamflows in the Zerafshan river basin, Central Asia
  24. Democratization in the human development perspective
  25. Effects of elevated atmospheric CO2 concentrations on barley, sugar beet and wheat in a rotation
  26. The link between audit committees, corporate governance quality and firm performance
  27. The elephant in the room is really a cow
  28. Sustainability Reporting for Start ups
  29. Metacommunity, mainland-island system or island communities?
  30. Introduction
  31. Carbon content and other soil properties of near-surface peats before and after peatland restoration
  32. System- und Handlungstheorie
  33. Globalization, Nautical Nostalgia and Maritime Identity Politics. A Case Study on Boundary Objects in the Future German Port Museum
  34. Resultant (moral) luck: Post hoc decision evaluation as dependent on belief truth, belief justification, and outcome in moral and prudential situations
  35. Parteiverbot gleich Mandatsverlust?