A Telecollaborative Project on Integrated Language Learning and Social Awareness

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Das Projekt ist unter der Leitung von Prof. Dr. Tushar Chaudhuri an der Baptist University von Hongkong konzipiert worden und zielt darauf ab, das Thema "Gesunde Städte" in einer Fremdsprache zu erforschen und den Lernenden zu helfen, Selbstvertrauen in der Verwendung der Sprache für Kommunikation und Forschung in einem multikulturellen Umfeld zu gewinnen.

Im Sprachenzentrum der Leuphana wird dieses Projekt in zwei unterschiedlichen Fassungen durchgeführt. Das Fach Französisch arbeitet an der Konzeption eines Blended-Learning Lernformates, in dem die Aufgaben der Studierenden im Projekt in die Lerninhalte integriert werden.

Das Fach Spanisch koordiniert die studentischen Gruppen der Leuphana, die am Projekt teilnehmen werden.

Dr. Nuria Miralles Andress für Spanisch und Christophe Hohwald für Französisch fungieren beide als Beratungsstelle für das Projekt an der Leuphana.
AkronymILLSA
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.04.1831.01.20

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Comparative effectiveness of three versions of a stepped care model for insomnia differing in the amount of therapist support in internet-delivered treatment
  2. Democratic Horizons
  3. Towards a Sustainable Use of Phosphorus
  4. The causal effects of exports on firm size and labor productivity
  5. Alternating forms of lock-in: Publishing digital news in the path of a free content culture.
  6. Influence of ISO 9001 on the configuration of production planning and control
  7. DASC-PM v1.1
  8. The Influence of Terrorism on Expatriate Performance: a Conceptual Approach
  9. Towards a comparative international history of dockers
  10. The Boundary Objects Concept: Theorizing Film and Media.
  11. Auditors' Perceptions of Client Firms
  12. After Occupy
  13. Keeping in touch
  14. Noninteracting force/motion control of defective manipulation systems
  15. Existenzgründungen junger Handwerksmeister
  16. Interactivity, Interpassivity and Possibilities Beyond Dichotomy
  17. Stock price reactions to climate science information from the Intergovernmental Panel on Climate Change
  18. Carl Weisflog (1770-1828)
  19. Use of the concept of Bildung in the international science education literature, its potential, and implications for teaching and learning
  20. POLICY ANALYSIS - AN INTRODUCTION - GERMAN - WINDHOFFHERITIER,A
  21. Transcending the Locality of Grassroots Initiatives
  22. Expert Consensus Messaging as a Lever Against Vaccination Misinformation
  23. The role of knowledge and information in innovation
  24. On the microstructure of the German export boom: Evidence from establishment panel data, 1995-2002
  25. Regulation of morally responsible agents with motivation crowding
  26. Some Ideological Foundations of Organizational Downsizing
  27. Deciphering the speed of link: Experimental Evidence of a rapid increase in soil respiration following the onset of photosynthesis
  28. Linking modes of research to their scientific and societal outcomes. Evidence from 81 sustainability-oriented research projects
  29. Mythen der Edda in der deutschen Dichtung
  30. Time sensitivity
  31. Affect, stress, and health
  32. Current Trends in Environmental Cost Accounting - and its Interaction with Eco-Efficiency Performance Measurement and Indicators
  33. Das Wissen des Profils