A Telecollaborative Project on Integrated Language Learning and Social Awareness

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Das Projekt ist unter der Leitung von Prof. Dr. Tushar Chaudhuri an der Baptist University von Hongkong konzipiert worden und zielt darauf ab, das Thema "Gesunde Städte" in einer Fremdsprache zu erforschen und den Lernenden zu helfen, Selbstvertrauen in der Verwendung der Sprache für Kommunikation und Forschung in einem multikulturellen Umfeld zu gewinnen.

Im Sprachenzentrum der Leuphana wird dieses Projekt in zwei unterschiedlichen Fassungen durchgeführt. Das Fach Französisch arbeitet an der Konzeption eines Blended-Learning Lernformates, in dem die Aufgaben der Studierenden im Projekt in die Lerninhalte integriert werden.

Das Fach Spanisch koordiniert die studentischen Gruppen der Leuphana, die am Projekt teilnehmen werden.

Dr. Nuria Miralles Andress für Spanisch und Christophe Hohwald für Französisch fungieren beide als Beratungsstelle für das Projekt an der Leuphana.
AkronymILLSA
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.04.1831.01.20

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Testing for Economies of Scope in European Railways
  2. A dynamic account of self-efficacy in entrepreneurship
  3. Repeat Receipts
  4. Linking modes of research to their scientific and societal outcomes. Evidence from 81 sustainability-oriented research projects
  5. Planar multipole resonance probe
  6. Mining User-Generated Financial Content to Predict Stock Price Movements
  7. Cost of quality reports and value engineering
  8. Non-linear effects of comparison income in quit decisions: status versus signal !
  9. Empathy and empathic leadership practices in schools – a scoping review
  10. Increasing the acceptance of internet-based mental health interventions in primary care patients with depressive symptoms
  11. Human-Value-Oriented Digital Social Innovation: A Multilevel Design Framework
  12. Entwicklung von Netzwerken
  13. Scale Misfit in Ecosystem Service Governance as a Source of Environmental Conflict
  14. Negative effects of forest gaps on dung removal in a full-factorial experiment
  15. Leading the AI transformation in schools: it starts with a digital mindset
  16. Plant diversity enhances ecosystem multifunctionality via multitrophic diversity
  17. Democratization in the human development perspective
  18. Social network activities as a predictor for phase transitions of patients with bipolar affective disorders
  19. Biodegradability of some antibiotics, elimination of the genotoxicity and affection of wastewater bacteria in a simple test
  20. Importance of timing
  21. Buffer Institutions in Public Higher Education in the Context of Institutional Autonomy and Governmental Control: A Comparative View of the United States and Germany