Steffi Hobuß

PD Dr.

Steffi Hobuß

Kontakt

PD Dr. Steffi Hobuß

  1. CREATES: Creating Responsive, Engaging, and tailored Education with students

    Schormann, C. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Hobuß, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.09.1731.03.22

    Projekt: Lehre und Studium

  2. Data Literacy Education

    Funk, B. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Hobuß, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    15.10.1831.07.22

    Projekt: Transfer (FuE-Projekt)

  3. Data Literacy Education am College (UDLE)

    Hobuß, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.09.2231.08.23

    Projekt: Lehre und Studium

  4. Debattenkulturen: Rhetorik, Performanz, Medialität

    Hobuß, S. (Wissenschaftliche Projektleitung) & Jung, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.05.1930.04.22

    Projekt: Lehre und Studium

  5. Decolonising and Diversifying the Curriculum

    Brogan, A. (Wissenschaftliche Projektleitung), Hobuß, S. (Projektmitarbeiter*in), Bremer, V. (Projektmitarbeiter*in), Edlich, M. G. P. (Projektmitarbeiter*in), List, F. (Projektmitarbeiter*in) & Lommel, L. (Projektmitarbeiter*in)

    28.06.23 → …

    Projekt: Lehre und Studium

  6. Innovation plus (2020/21); Nummer 118: Fächerübergreifendes Abschlussformat für Leuphana Bachelor

    Hobuß, S. (Wissenschaftliche Projektleitung), Adomßent, M. (Wissenschaftliche Projektleitung), Strunz, C. (Projektmitarbeiter*in) & Becker, A. (Projektmitarbeiter*in)

    01.01.2031.12.21

    Projekt: Lehre und Studium

  7. ISTME: In Search of Transcultural Memory in Europe

    Hobuß, S. (Partner*in)

    30.10.1229.10.16

    Projekt: Forschung

  8. Lehrinnovation durch Stärkung Debattenkultur (LSD)

    Hobuß, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    01.09.2229.02.24

    Projekt: Lehre und Studium

  9. Region der Chancen

    Hobuß, S. (Wissenschaftliche Projektleitung)

    Europäische Union

    01.10.1830.09.20

    Projekt: Anderes

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Tanja Neubüser

Projekte

  1. Summer School

Publikationen

  1. The tip of the iceberg: laptop music and the information-technological transformation of music
  2. Fachunterricht sprachsensibel gestalten mit Scaffolding
  3. Academia's obsession with quantity
  4. Regensburger Schauspiele
  5. Gender and (Un)Sustainability—Can Communication Solve a Conflict of Norms?
  6. Mitarbeiterzentriertes Qualifizierungsmanagement
  7. Die Universität im Wettbewerb
  8. A construction of singular overlapping asymmetric self-similar measures
  9. What Makes a Person a Potential Tourist and a Region a Potential Tourism Destination?
  10. Determination of sulfur and selected trace elements in metallothionein-like proteins using capillary electrophoresis hyphenated to inductively coupled plasma mass spectrometry with an octopole reaction cell
  11. Erfolgreich Führen in der Pflege
  12. A novel telecoupling framework to assess social relations across spatial scales for ecosystem services research
  13. Lektüreeindrücke zu Anselm Haverkamp
  14. Farewell to the party model?
  15. e-learning für das Fach Statistik
  16. Kontextualisierungshinweise
  17. Opportunities and limits to ecosystem services governance in developing countries and indigenous territories: The case of water supply in Southern Chile
  18. Self-Regulation, Language Skills, and Emotion Knowledge in Young Children From Northern Germany
  19. Entrepreneurship and the "theory of planned behavior"
  20. Introduction: Interiors and interiority
  21. Krieg in der Zivilgesellschaft
  22. Law, democracy, and the state of emergency.
  23. Transformative research for sustainability
  24. Coming late for dinner
  25. Property, personality rights and data protection with regard to biobanks
  26. Ordo-Responsibility
  27. How to make universal, voluntary testing for COVID-19 work? A behavioural economics perspective
  28. Nachhaltigkeit - zentrales Element des Lüneburger Studienprogramms
  29. Assessment for Transformation – Higher Education Thrives in Redefining Quality Systems
  30. Enhancing firm performance and innovativeness through error management culture