Pascal Frank

Dr.

Pascal Frank

Kontakt

Dr. Pascal Frank

  1. Angenommen/Im Druck

    (Re-)learning time use and perception for sustainable development in schools – Qualitative results from a self-inquiry-based learning intervention

    Frank, P., Grauer, C. & Fischer, D., 2025, (Angenommen/Im Druck) in: Time & Society.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Erschienen

    Zeit nachhaltig gestalten lernen: Schulschließungenals verpasste Chance?

    Fischer, D., Grauer, C. & Frank, P., 01.07.2022, in: Das Zeitpolitische Magazin. 19, 40, S. 26-28 3 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteTransfer

  3. Erschienen

    NachhaltigZeit: Ein Bildungsangebot zur Förderung von Zeitgestaltungskompetenz

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 2021, Hamar, Norwegen: Inland Norway University of Applied Sciences. 34 S. (Images and Objects - Active Methodology Toolkit #12; Band 12)

    Publikation: Bücher und AnthologienStudien- und UnterrichtsmaterialLehre

  4. Erschienen

    SusTimeAbility: An educational approach to promoting time shaping competence

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 2021, Hamar, Norway: Inland Norway University of Applied Sciences. 34 S. (Images and Objects - Active Methodology Tookit #12; Band 12)

    Publikation: Bücher und AnthologienStudien- und UnterrichtsmaterialLehre

  5. Erschienen

    Developments in Qualitative Mindfulness Practice Research: a Pilot Scoping Review

    Frank, P. & Marken, M., 01.01.2022, in: Mindfulness. 13, 1, S. 17-36 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Mindfulness as self-confirmation? An exploratory intervention study on potentials and limitations of mindfulness-based interventions in the context of environmental and sustainability education

    Frank, P., Fischer, D., Stanszus, L., Grossman, P. & Schrader, U., 02.11.2021, in: Journal of Environmental Education. 52, 6, S. 417-444 28 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    A proposal of personal competencies for sustainable consumption

    Frank, P., 30.08.2021, in: International Journal of Sustainability in Higher Education. 22, 6, S. 1225-1245 21 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Erschienen

    Zeitgestaltungskompetenz: Arbeitspapier im Forschungsprojekt ReZeitKon, Teilprojekt C: Bildung für nachhaltigen Konsum

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 2020.

    Publikation: Arbeits- oder Diskussionspapiere und BerichteArbeits- oder Diskussionspapiere

  9. Erschienen

    Time and sustainability: A missing link in formal education curricula

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 29.03.2022, in: Journal of Environmental Education. 53, 1, S. 22-41 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Mindfulness, Education, and the Sustainable Development Goals

    Frank, P., Fischer, D. & Wamsler, C., 2019, Quality Education. Leal Filho, W., Azul, A. M., Brandli, L., Özuyar, P. G. & Wall, T. (Hrsg.). Cham: Springer Verlag, 11 S. (Encyclopedia of the UN Sustainable Development Goals; Band 6).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenLexikonbeiträgeForschung

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Kerstin Brockelmann

Publikationen

  1. Introduction
  2. Lernbegleitung durch Unterrichtsbesprechungen im Langzeitpraktikum
  3. The end of certainties
  4. Modeling of microstructural pattern formation in crystal plasticity
  5. Dealing with availability and response expectations: Are older employees at an advantage and why?
  6. Credit constraints, idiosyncratic risks, and the wealth ditribution in a heterogeneous agent model
  7. Why the measurement of species diversity requires prior value judgements
  8. Animating embryos
  9. Congruence is not everything
  10. The power of putting a label on it
  11. Sensor Measures of Affective Leaning
  12. Can't Stop The Feeling
  13. Lernkonzepte im frühen Management
  14. Systematische modellbasierte Bestandsdimensionierung
  15. Tourists’ Weather Perceptions and Weather Related Behavior
  16. Monitoring of methotrexate chlorination in water
  17. Leading digital innovation in schools
  18. Performanceorientiertes Controlling
  19. Models for integrated production-inventory systems
  20. Current Trends in Environmental Cost Accounting - and its Interaction with Eco-Efficiency Performance Measurement and Indicators
  21. A Dual Kalman Filter to Identify Parameters of a Permanent Magnet Synchronous Motor
  22. Terminologien/Semantik
  23. The unadaptable fellow
  24. Understanding european union law
  25. Legal aspects of satellite-based earth observation
  26. Sustainable Redevelopment of Real Estate Properties and Its Social Impact
  27. High-Load Squat Training Improves Sprinting Performance in Junior Elite-Level Soccer Players: A Critically Appraised Topic.
  28. Materialitäten der Kindheit
  29. Beschreibungsmethodik für AAL-Integrationsprofile
  30. Implementation intentions and the willful pursuit of prosocial goals in negotiations
  31. The complementarity of single-species and ecosystem-oriented research in conservation research
  32. Working time dimensions and well-being
  33. Evidence-Based Entrepreneurship
  34. Schelling's Naturalism

Presse / Medien

  1. Weihnachtsfeiern