Claire Grauer

Dr.

  1. Erschienen

    Critical Global Citizenship Education in Practice: What we’ve learned about applications of the Ethical Global Issues Pedagogy Resource

    Benavides Lahnstein, A., Grauer, C. & Pashby, K., 09.10.2025

    Publikation: Andere wissenschaftliche BeiträgeBeiträge in wissenschaftlichen Foren oder WeblogsTransfer

  2. Erschienen

    Critical Global Citizenship in Practice: Insights from adapting the Ethical Global Issues Pedagogy for German primary teachers

    Grauer, C. & Walenziak, A., 2025

    Publikation: Andere wissenschaftliche BeiträgeBeiträge in wissenschaftlichen Foren oder WeblogsTransfer

  3. Angenommen/Im Druck

    Education for sustainable lifestyles: a powerful tool for what and for whom?

    Grauer, C., Solbakken, I., Fischer, D. & Didham, R. J., 2026, (Angenommen/Im Druck) Handbook of Research on Sustainable Lifestyles. Cohen, M. J., McGreevy, S., Lorek, S., Lambino, R. & Bengtsson, M. (Hrsg.). Edward Elgar Publishing

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Inclusive transdisciplinarity: Embracing diverse ways of being and knowing through inner work

    Manuel-Navarrete, D., Grauer, C., Brundiers, K., Chilisa, B., Bin Zanusi, Z. A., Seidel, T., Tolksdorf, F. & Lang, D. J., 08.2025, in: Ecology and Society. 30, 3, 18 S., 22.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Learning to spend time in unusual times: An inquiry into the potential for sustainability learning during COVID-19-induced school closures

    Grauer, C., Frank, P. & Fischer, D., 01.12.2023, in: International Review of Education. 69, 6, S. 823-849 27 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    L'université orientée vers le soin de la richesse et les mères chercheuses durant la pandémie du Covid-19

    Sander, A. & Grauer, C., 02.2023, in: Revue Philosophique de Louvain. 120, 1, S. 41-60 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    Nachhaltigkeit leiten. Zukunftsorientierte Schulentwicklung mit dem Whole School Approach: Ein Toolkit für Schulleitungsteams

    Fischer, D., Grauer, C., Holst, J. & Schlieszus, A. K., 2025, Greenpeace. 96 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienStudien- und UnterrichtsmaterialTransfer

  8. Erschienen

    NachhaltigZeit: Ein Bildungsangebot zur Förderung von Zeitgestaltungskompetenz

    Grauer, C., Fischer, D. & Frank, P., 2021, Hamar, Norwegen: Inland Norway University of Applied Sciences. 34 S. (Images and Objects - Active Methodology Toolkit #12; Band 12)

    Publikation: Bücher und AnthologienStudien- und UnterrichtsmaterialLehre

  9. Erschienen

    Relational Transdisciplinarity: Five Reflexive Steps for Embodying Relational Ontologies in Transdisciplinary Learning Contexts

    Tolksdorf, F., Grauer, C., Chilisa, B., Manuel-Navarrete, D., Sanusi, Z. A., Rühl, S. & Lang, D. J., 19.12.2023, in: Social Innovations Journal. 22, 9 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKonferenzaufsätze in FachzeitschriftenForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    (Re-)learning time use and perception for sustainable development in schools – Qualitative results from a self-inquiry-based learning intervention

    Frank, P., Grauer, C. & Fischer, D., 11.2025, in: Time & Society. 34, 4, S. 589-626 38 S., 0961463X251343830.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste