Beatrice John

Dr.

  1. 2014
  2. Erschienen

    Extreme Climate Events as Opportunities for Radical Open Citizenship

    John, B. & Kagan, S., 2014, in: Open Citizenship. 5, 1, S. 60-75 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. 2015
  4. Erschienen

    Principles for sustainable urban places: the why, what and how

    John, B. & Lüderitz, C., 2015, Dialogues of Sustainable Urbanisation: Social Science Research and Transitions to Urban Contexts. Condie, J. & Cooper, A. M. (Hrsg.). Penrith, N.S.W.: University of Western Sydney, S. 13-18 6 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Actor Analysis in Case Studies for (regional) Sustainable Development

    Burandt, S., Gralla, F. & John, B., 19.02.2015, in: Envigogika. 10, 1, 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    How much sustainability substance is in urban visions? An analysis of visioning projects in urban planning

    John, B., Keeler, L. W., Wiek, A. & Lang, D. J., 01.11.2015, in: Cities. 48, S. 86 - 98 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. 2016
  8. Erschienen

    An experience-based learning framework: Activities for the initial development of sustainability competencies

    Caniglia, G., John, B., Kohler, M., Leonie, B., Wiek, A., Rojas, C., Laubichler, M. & Lang, D. J., 2016, in: International Journal of Sustainability in Higher Education. 17, 6, S. 827-852 26 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Erschienen

    Virtuelle Mobilität und Kompetenzerwerb: Wie durch international vernetzte Online-Seminare Kompetenzen für eine heterogene, globale Informationsgesellschaft vermittelt werden können - Dargestellt am Beispiel des Global Classrooms

    Vogt, J. C., Leonie, B. & John, B., 2016, Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College. Beck, K., Bothe, T., Glaser, T., Heuer, C., Schütz, J. & Seifert, A. (Hrsg.). 1 Aufl. Münster: Waxmann Verlag, S. 171-204 34 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Sustainable Development and Material Flows

    John, B., Möller, A. & Weiser, A., 01.2016, Sustainability Science: An Introduction. Heinrichs, H., Martens, P., Michelsen, G. & Wiek, A. (Hrsg.). Dordrecht: Springer Netherlands, S. 219-230 12 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  11. Erschienen

    The role of sustainability in nuclear energy plans: What do national energy strategies tell us?

    Gralla, F., John, B., Abson, D. J., Møller, A. P., Bickel, M., Lang, D. J. & von Wehrden, H., 01.12.2016, in: Energy Research and Social Science. 22, S. 94-106 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  12. 2017
  13. Erschienen

    The glocal curriculum: a practical guide to teaching and learning in an Interconnected world

    John, B., Caniglia, G., Bellina, L., Lang, D. J. & Laubichler, M., 2017, Baden Baden: [sic!] Verlag für kritische Ästhetik. 189 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienMonografienForschung

  14. Erschienen

    Transnational collaboration for sustainability in higher education: Lessons from a systematic review

    Caniglia, G., Lüderitz, C., Groß, M., Muhr, M., John, B., Withycombe Keeler, L., von Wehrden, H., Laubichler, M., Wiek, A. & Lang, D., 01.12.2017, in: Journal of Cleaner Production. 168, S. 764-779 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

Vorherige 1 2 Nächste