XIII World Congress of Rural Sociology of the International Rural Sociology Association - IRSA 2012

Aktivität: Wissenschaftliche und künstlerische VeranstaltungenKonferenzenForschung

Daniela Gottschlich - Organisator*in

Tanja Mölders - Organisator*in

Daniela Gottschlich - Teilnehmer*in

Tanja Mölders - Teilnehmer*in

Anna Urszula Szumelda - Teilnehmer*in

Annemarie Burandt - Teilnehmer*in

    Sustainable Land Use: Gender Perspectives

    The debate about land use concepts integrating ecologic, societal and economic aspects is still ongoing. Gender issues hereby mostly refer to social and work relations, an integrated perspective is missing. The session will focus on this deficiency and give input via theoretical and empirical approaches to highlight the linkages between gender relations and sustainable land use.
    The organizers will open the session with a brief overview on gender aspects in the land use debate and ask “What is done, what is missing?” The submitted papers should contribute to this debate. “Requested are papers dealing with an integrating approach (research and practice), focusing on (e.g.)
    gender justice and gender competence, gender and (rural) space, gender policy in rural development, nature-gender-relations, food security and climate change in rural areas.

    Organisation und Vorsitz der Working Group 61 "Sustainable Land Use: Gender Perspectives", gemeinsam mit Tanja Mölder, Christine Katz und Anja Thiem
    02.08.201203.08.2012
    XIII World Congress of Rural Sociology of the International Rural Sociology Association - IRSA 2012

    Veranstaltung

    XIII World Congress of Rural Sociology of the International Rural Sociology Association - IRSA 2012 : The New Rural World: From Crises to Opportunities

    29.07.1204.08.12

    Lissabon, Portugal

    Veranstaltung: Konferenz

    Zuletzt angesehen

    Publikationen

    1. Rechtswegzuweisungen im Sog der Föderalismusreform – zum Verhältnis von § 126 BRRG und § 54 BeamtStG
    2. Konsumentenbildung am Themenfeld "Spielen - Spielzeug"? Zur Begründung nachhaltiger Konsummuster als ein Ziel für Konsumentenbildung in der Grundschule
    3. Lokale Agenda 21 / Akteure und Aktionen in Deutschland und Italien. Agenda 21 locale / Attori ed azioni in Germania ed in Italia
    4. Gouaffo, Albert: Wissens- und Kulturtransfer im kolonialen Kontext. Das Beispiel Kamerun-Deutschland (1884-1919), Würzburg: Königshausen & Neumann, 2007 (Saarbrücker Beiträge zur vergleichende Literatur- und Kulturwissenschaft 39), VIII, 284 S.
    5. Auswirkungen der Anreizsysteme für private PV-Anlagenbetreiber auf das lokale Verteilnetz
    6. Überstunden, Ausgleichsmöglichkeiten, Gesundheit und Work-Life-Balance
    7. Triphenylzinn in Gewässern Niedersachsens – Betrachtung der Kompartimente Wasser, Schwebstoff, Sediment und aquatische Organismen – sowie ein Vergleich zu Butylzinnverbindungen
    8. Gender in der humanökologie
    9. Medienerziehung und Medienbildung als Aufgaben der frühkindlichen Bildung
    10. Regionalökonomische Auswirkungen von Tagungen und Kongressen
    11. Fiskalpolitische Maßgeblichkeit bei der Rückstellungsbewertung
    12. Who perceives women's rights as threatening to men and boys? Explaining modern sexism among young men in Europe
    13. Der lateinamerikanische Nachhaltigkeitsdiskurs - von der Kapitalismuskritik zum „Guten Leben"
    14. Creditor Relations - bilaterale Transparenz im Firmenkunden-Kreditgeschäft am Beispiel handwerklicher Betriebe
    15. § 284 Arbeitsgenehmigung-EU für Angehörige neuer Mitgliedstaaten
    16. Ausgewählte schulische Ausgangslagen und organisatorische Gestaltungsformen von Inklusion an Grundschulen in Deutschland