2nd Symposium on Predictive Control of Electrical Drives and Power - SLED PRECEDE IEEE 2013

Aktivität: Wissenschaftliche und künstlerische VeranstaltungenKonferenzenForschung

Carlos Fuhrhop - Präsentator*in

Combining Model Predictive and Adaptive Control for an Atomic Force Microscope Piezo-Scanner-Cantilever System

The paper presents a new control algorithm which
consists of a combination of an adaptive control structure and a
model predictive one. An atomic force microscope in the contact
mode (AFM) is considered to validate the proposed algorithm.
The AFM is a powerful tool to measure the topography of the
sample at the scale of a few nanometers, where a small sharp tip
supported in a micro cantilever scans the surface. In the contact
mode the samples topography is obtained while the closed-loop
control holding the tip sample force constant. The dynamics
of the tip-sample system is very complex with different kinds
of forces that act between the tip and the sample. Here the
dominated force depends on the distance tip-sample and in the
present work we use a modified Hertz model to describe the
non-linear force when the distance tip-sample is less than 20
nm. The proposed control technique consists of a two stage
structure algorithm. In the control strategy, the adaptive part
is devoted to the control of the non-linear dynamics, the model
predictive part improves the transient of the overall control
system in order to have a fast control of the complex tip-sample
system. The procedure is totally general and can be applied to
any drive system.
Index Terms—Model Predictive Control; Adaptive Control;
AFM Cantilever Model.
17.10.201319.10.2013
2nd Symposium on Predictive Control of Electrical Drives and Power - SLED PRECEDE IEEE 2013

Veranstaltung

2nd Symposium on Predictive Control of Electrical Drives and Power - SLED PRECEDE IEEE 2013: SLED PRECEDE IEEE 2013

17.10.1319.10.13

München, Deutschland

Veranstaltung: Sonstiges

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Einstellungen von studierenden im 4. studienjahr zur erlangung kommunikativer kompetenzen
  2. Rez.: Mode und Methode. Die Kybernetik in der Bundesrepublik Deutschland von Philipp Aumann
  3. How and where to map supply and demand of ecosystem services for policy-relevant outcomes?
  4. Situative Identität? Sozialität und Selbstverhältnis unter dem Zeitregime der Spätmoderne
  5. Genese literaler Konzepte - Studien zur didaktischen Theorie schriftsprachlicher Prozesse
  6. Evaluation of a Training Concept in Therapy of Postural Instability in Parkinson`s Disease.
  7. A Review on Higher Education for Sustainable Development - Looking Back and Moving Forward
  8. Measures of microgenetic changes in emotion regulation strategies across life transitions
  9. Pressure effects on activity and selectivity of Candida rugosa lipase in organic solvents
  10. Implementing aspects of inquiry-based learning in secondary chemistry classes: a case study
  11. Nahtstellen nachhaltigen globalen Lernens - Philosophieren als (neue) Aufgabe von Unterricht
  12. Green Software and Green Software Engineering–Definitions, Measurements, and Quality Aspects
  13. Audio/Video-Sampler: Authentische Filmsequenzen und Hörmaterialien für Englisch ab Klasse 8
  14. Die Bedeutung des Stakeholderdialogs für die Nachhaltigkeitskommunikation von Unternehmen
  15. Stakeholder and citizen involvement for Water Framework Directive implementation in Spain
  16. Citizen Linguistics: Spracheinstellungsforschung online. Das Beispiel der Schweizer Dialekte
  17. Anatomia della nazione. Dalla formula trinitaria alle forme della produzione di popolazione
  18. Die EuErbVO und das neue Privileg in internationalen Erbfällen nach Art. 913 Abs. 3 Code civi
  19. Effects of plyometric training on postural control in static and dynamic testing situations
  20. Repeated sampling detects gene flow in a flightless ground beetle in a fragmented landscape
  21. Media-Educational Habitus of Future Educators in the Context of Education in Day-Care Centers
  22. Politisierung des Rechts und Verrechtlichung der Politik durch das Bundesverfassungsgericht?
  23. Können wir sprachförderliche Merkmale der Lehrersprache aus dem Unterricht identifizieren?
  24. Sprechen, Schreiben, Programmieren. Digitalisierung alter Kulturtechniken oder digitale Kultur?
  25. Rhetorische und phonetische Einflussfaktoren auf die Qualität von Telefonverkaufsgesprächen
  26. Professionalisierung von Lehrpersonen für Forschendes Lernen - Herausforderungen und Grenzen
  27. Die Wahrnehmung von temporaler Textkohäsion durch Schüler/-innen am Beispiel eines Sachtextes
  28. Social theatre as a tool for environmental learning processes: a case study from Madrid, Spain
  29. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung als orientierendes Konzept für die Arbeit von Kitas
  30. Nachhaltigkeitskommunikation bezogen auf Bildungsinstitutionen für Kinder unter sechs Jahren
  31. Kompetenzorientierter Umgang mit Normabweichungen beim Schreiben in der Fremdsprache Deutsch
  32. Improving Deficiencies? Historical, Anthropological, and Ethical Aspects of the Human Condition
  33. Lexikalische Erwerbsstrategien auf der Basis primärsprachenunterrichtlicher Wortschatzarbeit
  34. "Auschwitz drängt uns auf einen Fleck": Judendarstellung und Auschwitzdiskurs bei Martin Walser
  35. Zukünftiges Engagement der Studierendeninitiative Greening the University - wie es weiter geht