Wirtschaft neu lehren: Erfahrungen aus der pluralen, sozioökonomischen Hochschulbildung

Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Authors

  • Janina Urban (Editor)
  • Lisa-Marie Schröder (Editor)
  • Harald Hantke (Editor)
  • Lukas Bäuerle (Editor)
Dieser Open-Access-Sammelband vereint strukturierte Erfahrungsberichte und Reflexionen von Hochschullehrenden und Studierenden in der pluralen, sozioökonomischen Hochschulbildung. Neben der konkreten Inspiration, die diese Beiträge für andere Lehrende darstellen sollen, werden mit diesem Band erste Bausteine für eine plurale, sozioökonomische Hochschuldidaktik entwickelt. Sie verfolgt das Ziel, die Reflexion der gesellschaftlichen Bedingungen und die soziale Einbettung von ökonomischen Fragestellungen zum integralen Bestandteil eines jeden wirtschaftsbezogenen Studiums zu machen.
Original languageGerman
Place of PublicationWiesbaden
PublisherSpringer VS
ISBN (print)978-3-658-30919-0
ISBN (electronic)978-3-658-30920-6
DOIs
Publication statusPublished - 01.01.2021

Publication series

NameSozioökonomische Bildung und Wissenschaft
PublisherSpringer VS
ISSN (Print)2523-8566
ISSN (electronic)2523-8574

Recently viewed

Publications

  1. Microeconometric Studies of Firms' Imports and Exports
  2. Entrepreneurship, small and medium-sized enterprises and the macroeconomy.
  3. A landscape-level study on the breeding site characteristics of ten amphibian species in Central Europe
  4. Polkinghorne, John (Ed.), The Trinity and an Entangled World
  5. Struktur eines Instruments zur Kompetenzerfassung in der Sportlehrerausbildung
  6. Teams und ihre Entwicklung
  7. The alleged seizure of the El Hiblu 1 by rescued migrants
  8. Perspectives on comprehensive sustainability-orientation in municipalities
  9. Mikroanalyse, Reflexivität und einige Tassen Kaffee
  10. Reviving wood-pastures for biodiversity and people
  11. SEIS
  12. Das Web 2.0 als Sprachhandlungsort
  13. Land-sharing/-sparing connectivity landscapes for ecosystem services and biodiversity conservation
  14. Personal norms of sustainability and farm management behavior
  15. On the determinants of mandatory works councils in Germany
  16. Novel flame retardants
  17. Burkina Faso - A history of power, protest, and revolution
  18. Networks in Sustainable Urban Development
  19. Understanding the diversity of values of “Nature’s contributions to people”
  20. Estimation of human body concentrations of DDT from indoor residual spraying for malaria control
  21. 8. Workshop Umweltinformatik zwischen Nachhaltigkeit und Wandel (UINW 2020)
  22. Ko-Konstruktive Lehrentwicklung im Entwicklungsteam Mathematik der Leuphana Universität Lüneburg
  23. Nachhaltigkeits- und CSR-Berichterstattung als Beitrag zur Unternehmensreputation
  24. Medien in deutschdidaktischer Perspektive
  25. Innovative Lehrangebote der Leuphana Universität Lüneburg
  26. The impact of rear-view mirror distance and curvature on judgements relevant to road safety
  27. Teachers' knowledge about psychology
  28. Professionelle Lernbegleitung
  29. Systematisierung ökonomischer Risiken durch globale Umweltprobleme
  30. Vorwort
  31. Articulating identities
  32. Didaktik des Sachrechnens in der Grundschule / Marianne Franke
  33. Multispecies Futures
  34. Bohle, Dorothee, und Béla Greskovits. Capitalist Diversity on Europe's Periphery. Ithaca/London. Cornell University Press 2012
  35. Sex differences in general knowledge in German high school students