Musik & Marken

Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Authors

  • Lorenz Grünewald-Schukalla (Editor)
  • Anita Jóri (Editor)
  • Holger Schwetter (Editor)
Spätestens seit den frühen Formationen einer auf Notendrucken basierenden Musikindustrie unterhalten musikferne Unternehmen Beziehungen zu Musik und ihren Akteur*innen. Damals wurden vornehmlich Kosmetik und Tabakprodukte in Notenbüchern beworben. Heute jedoch haben sich die Formen, bei denen Musik in den kommerziellen Aktivitäten musikferner Akteur*innen eine Rolle spielt, ausdifferenziert. Gleichzeitig hat der Markt für Aktivitäten wie Sponsoring oder Werbung an Volumen zugenommen. Hierbei spielen Marken eine besondere Rolle. Um Marken aufzubauen publizieren Unternehmen Musikmagazine, vertreiben Tonträger, organisieren und streamen Konzerte oder nehmen gar Künstler*innen mit eigenen Labels unter Vertrag. Gleichzeitig werden auch Künstler*innen und Bands durch die Musikindustrie immer stärker als Marken aufgebaut. Das Jahrbuch der GMM „Musik & Marken“ sondiert die Forschung zu Musik und Marken, versammelt empirische Befunde und zeigt neue Forschungsperspektiven in der Untersuchung von„Musik & Marken“ auf.
Original languageGerman
Place of PublicationWiesbaden
PublisherSpringer VS
Number of pages292
ISBN (print)978-3-658-36471-7
ISBN (electronic)978-3-658-36472-4
DOIs
Publication statusPublished - 2022
Externally publishedYes

Publication series

NameJahrbuch für Musikwirtschafts- und Musikkulturforschung
PublisherSpringer VS
ISSN (Print)2524-3101
ISSN (electronic)2524-311X

    Research areas

  • Music education - Branding in der Musikwirtschaft, Musikwirtschaft, Marketing in der Musikwirtschaft, Musikkultur, Marken in der Musikwirtschaft, Markenstrategie in der Musikwirtschaft

Recently viewed

Publications

  1. Comparing Regulatory Designs for the Transmission of Offshore Wind Energy
  2. Conflict strength:
  3. Indigenous and Local Communities' initiatives have transformative potential to guide shifts toward sustainability in South America
  4. Logistisches Montagecontrolling
  5. Around the World in a Jiffy
  6. A Dying Theory? A Critical Assessment of Some Aspects of Status Inconsistency Research 1950-1983
  7. Digital innovation and transformation
  8. Seabirds as a subsistence and cultural resource in two remote Alaskan communities
  9. POLICY ANALYSIS - AN INTRODUCTION - GERMAN - WINDHOFFHERITIER,A
  10. Effects of Chronic Static Stretching on Maximal Strength and Muscle Hypertrophy
  11. Does Internet-based guided self-help for depression cause harm?
  12. Influence of Solution Heat Treatment on the Microstructure, Hardness and Stress Corrosion Behavior of Extruded Resoloy®
  13. Union Density and Determinations of Union Membership in 18 EU Countries
  14. Sustainable digitalization – fostering the twin transformation in a transdisciplinary way
  15. Erforschung multidiskursiver Organisationen
  16. A situational judgment test of personal initiative and its relationship to performance
  17. Interorganizational Diffusion in International Relations
  18. Sensing the room
  19. Beating Time
  20. COVID-19 and the ageing workforce
  21. High-Volume Resistance Training Improves Double-Poling Peak Oxygen Uptake in Youth Elite Cross-Country Skiers and Biathletes
  22. Spatial characterization of social-ecological systems units for management in Tropical Dry Forests
  23. Collisionless damping in the spectra of active plasma resonance spectroscopic probes
  24. Sustainable Green Technologies
  25. Multitrophic effects of experimental changes in plant diversity on cavity-nesting bees, wasps, and their parasitoids