Learning about European neighbours in primary school teacher training: tasks for developing linguistic and cultural awareness

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Standard

Learning about European neighbours in primary school teacher training: tasks for developing linguistic and cultural awareness. / O'Sullivan, Emer.
Aufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht: Festschrift für Michael K. Legutke.. ed. / Andreas Müller-Hartmann. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, 2005. p. 433-444.

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Harvard

O'Sullivan, E 2005, Learning about European neighbours in primary school teacher training: tasks for developing linguistic and cultural awareness. in A Müller-Hartmann (ed.), Aufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht: Festschrift für Michael K. Legutke.. Narr Francke Attempto Verlag, Tübingen, pp. 433-444.

APA

O'Sullivan, E. (2005). Learning about European neighbours in primary school teacher training: tasks for developing linguistic and cultural awareness. In A. Müller-Hartmann (Ed.), Aufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht: Festschrift für Michael K. Legutke. (pp. 433-444). Narr Francke Attempto Verlag.

Vancouver

O'Sullivan E. Learning about European neighbours in primary school teacher training: tasks for developing linguistic and cultural awareness. In Müller-Hartmann A, editor, Aufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht: Festschrift für Michael K. Legutke.. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag. 2005. p. 433-444

Bibtex

@inbook{695ccd08aded425da8bd10fe8bf580ad,
title = "Learning about European neighbours in primary school teacher training: tasks for developing linguistic and cultural awareness",
keywords = "English, Fremdsprachenunterricht , Unterrichtssprache , Grundschule ",
author = "Emer O'Sullivan",
note = "Literaturangaben",
year = "2005",
language = "English",
isbn = "3-8233-6106-6",
pages = "433--444",
editor = "Andreas M{\"u}ller-Hartmann",
booktitle = "Aufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht",
publisher = "Narr Francke Attempto Verlag",
address = "Germany",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Learning about European neighbours in primary school teacher training

T2 - tasks for developing linguistic and cultural awareness

AU - O'Sullivan, Emer

N1 - Literaturangaben

PY - 2005

Y1 - 2005

KW - English

KW - Fremdsprachenunterricht

KW - Unterrichtssprache

KW - Grundschule

UR - http://d-nb.info/972442014/04

M3 - Contributions to collected editions/anthologies

SN - 3-8233-6106-6

SN - 978-3-8233-6106-0

SP - 433

EP - 444

BT - Aufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht

A2 - Müller-Hartmann, Andreas

PB - Narr Francke Attempto Verlag

CY - Tübingen

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Vorwort der Herausgeberinnen
  2. uFood: Concept for a Serious Moral Game on Social-Media Marketing
  3. Das technologische Unbewusste
  4. "Crisis are looming all around". Viewpoints of young people in residential group care during the COVID-19 pandemic
  5. Konstitutive Elemente nachhaltiger Wissensgenerierung und -organisation
  6. Teilmengen. Mengen teilen.
  7. Entscheidungsdefekte als Barrieren bei der Umsetzung von Nachhaltigkeitsinnovationen
  8. Stadtnatur braucht Bildung
  9. Mit Wut ans Bild
  10. Cascades of green
  11. Die Sustainability Balanced Scorecard als Integrationsrahmen für BUIS
  12. Nord-Süd-Gefälle bei Verwaltungskosten in der Gesetzlichen Krankenversicherung
  13. Nachhaltige Ernährungsbildung
  14. Die GoA auf der Schnittstelle von realem und hypothetischem Vertrag
  15. § 286 Verzug des Schuldners
  16. Bongkifferdeepness und Epigenetik
  17. Didaktik der Geometrie / Marianne Franke
  18. Barriers to naturalization
  19. Frühwarnindikatoren und Risikomessung
  20. Zur Aktualität von Immanuel Wallerstein
  21. Formación docente en química y ambientación curricular
  22. Reform der Juristenausbildung
  23. Löwenbaby
  24. Der Rat für Sozial- und Wirtschaftsdaten (RatSWD):
  25. The course of research into the economic consequences of German works councils
  26. Beyond the finance paradigm
  27. Ombuds- und Beschwerdestellen in der Kinder- und Jugendhilfe
  28. Einfluss maschineller Pflegemaßnahmen auf die Nährstoffdynamik von Sandheiden
  29. Political Culture, Value Change, and Mass Beliefs
  30. Die Krisenwarn- und Krisenberatungsfunktion des Abschlussprüfers
  31. Verknüpfung von Self-Assessments und Verfahren zur Studierendenauswahl am Beispiel der Lehrerbildung in Lüneburg
  32. Digitale Gesundheitskommunikation und -kompetenzen in Zeiten von COVID-19.
  33. Einkommens- und Verteilungsanalysen mit dem Taxpayer-Panel
  34. Le nouveau paradigme écologique Pour une écologie générale des médias et des techniques
  35. Medienpsychologie
  36. Nature-gender relations within a Social-Ecological Perspective on European Multifunctional Agriculture