Isolation im Gesetz verankern? Zu den Plänen der großen Koalition, zentrale Aufnahme-, Entscheidungs- und Rückführungseinrichtungen einzuführen

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Standard

Isolation im Gesetz verankern? Zu den Plänen der großen Koalition, zentrale Aufnahme-, Entscheidungs- und Rückführungseinrichtungen einzuführen. / Schader, Miriam; Rohmann, Tim; Münch, Sybille.
In: German Journal of Forced Migration and Refugee Studies, Vol. 2, No. 1, 13.08.2018, p. 91-107.

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Harvard

APA

Vancouver

Bibtex

@article{ca90d2a2b38b4168ac278fb9b3bd1ba7,
title = "Isolation im Gesetz verankern? Zu den Pl{\"a}nen der gro{\ss}en Koalition, zentrale Aufnahme-, Entscheidungs- und R{\"u}ckf{\"u}hrungseinrichtungen einzuf{\"u}hren",
keywords = "Politikwissenschaft",
author = "Miriam Schader and Tim Rohmann and Sybille M{\"u}nch",
year = "2018",
month = aug,
day = "13",
doi = "10.5771/2509-9485-2018-1-91",
language = "Deutsch",
volume = "2",
pages = "91--107",
journal = "German Journal of Forced Migration and Refugee Studies",
issn = "2509-9485",
publisher = "Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Isolation im Gesetz verankern? Zu den Plänen der großen Koalition, zentrale Aufnahme-, Entscheidungs- und Rückführungseinrichtungen einzuführen

AU - Schader, Miriam

AU - Rohmann, Tim

AU - Münch, Sybille

PY - 2018/8/13

Y1 - 2018/8/13

KW - Politikwissenschaft

U2 - 10.5771/2509-9485-2018-1-91

DO - 10.5771/2509-9485-2018-1-91

M3 - Zeitschriftenaufsätze

VL - 2

SP - 91

EP - 107

JO - German Journal of Forced Migration and Refugee Studies

JF - German Journal of Forced Migration and Refugee Studies

SN - 2509-9485

IS - 1

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Förderung von Diagnose- und Interventionskompetenzen mithilfe von Praxisbezügen – Konzeption eines Seminars für die erste Phase der Lehrkräfteausbildung
  2. Lesestrategien zur Unterstützung des Verstehens von Textaufgaben. Vermittlung und Routinen im Mathematikunterricht aus Sicht von Lehrkräften und Lernenden
  3. Competence models for assessing individual learning outcomes and evaluating educational processes - a priority program of the German research foundation (DFG)
  4. Use of Machine-Learning Algorithms Based on Text, Audio and Video Data in the Prediction of Anxiety and Post-Traumatic Stress in General and Clinical Populations
  5. Korngrößenabhängigkeit der Verteilung ausgesuchter schwerflüchtiger organischer Substanzen in Flusssedimenten und Schlussfolgerungen für die Sedimentanalytik
  6. Effects of Soil Properties, Temperature and Disturbance on Diversity and Functional Composition of Plant Communities Along a Steep Elevational Gradient on Tenerife
  7. Reduced nitrate leaching from an Irish cropland soil under non-inversion tillage with cover cropping greatly outweighs increased dissolved organic nitrogen leaching
  8. Berechnung von Eisengehalten und Verockerungspotential von Schluckbrunnen mithilfe von Temperatur-, Redoxpotential-, pH-Wert-, Leitfähigkeits- und Sauerstoffsättigungsdaten
  9. Stenotypy and eurytopy - Distribution models as a tool for estimating niche overlap in two spider species, Trochosa terricola and Eresus kollari (Araneae: Lycosidae/Eresidae).
  10. Die Jahrgangsmischung auf dem Prüfstand: Effekte jahrgangsübergreifenden Lernens auf Kompetenzen und sozio-emotionales Wohlbefinden von Grundschülerinnen und Grundschülern
  11. Determination of the construction and the material identity values of outside building components with the help of in-situ measuring procedures and FEM-simulation calculations
  12. The Role of Linked Social-Ecological Systems in a Mobile Agent-Based Ecosystem Service from Giant Honey Bees (Apis dorsata) in an Indigenous Community Forest in Palawan, Philippines
  13. Neanderthals in changing environments from MIS 5 to early MIS 4 in northern Central Europe – Integrating archaeological, (chrono)stratigraphic and paleoenvironmental evidence at the site of Lichtenberg