Integrativ managen: Ein Modell für eine effektive Praxis der Unternehmensführung

Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

Authors

Dieses Lehrbuch klärt die grundlegenden Fragen des Managements. Um was geht es beim Managen? Welche Aufgaben, welche Rollen, welche Ziele hat Management? Welche gesicherten Erkenntnisse haben wir aus Wissenschaft und Praxis? Wie kann man als Manager Mehrwert generieren? Auf der Suche nach Antworten auf diese Fragen machen die Autoren Management in Form eines integrierten Modells versteh- und greifbar. Grundlage dieses Modells sind die Arbeiten wichtiger Managementtheoretiker der letzten 100 Jahre, die in einer vergleichenden Zusammenschau sozusagen übereinandergelegt werden. Die so identifizierten Gemeinsamkeiten werden zu einem Managementmodell integriert, das somit überzeitlich gültige Aussagen zum Thema „Management“ enthält. Diese bereiten die Manager von heute konzeptionell fundiert auf die neuen, komplexen und dynamischen Herausforderungen von morgen vor.
Original languageGerman
Place of PublicationWiesbaden
PublisherSpringer Gabler
Number of pages334
ISBN (print)978-3-658-30522-2
ISBN (electronic)978-3-658-30523-9
DOIs
Publication statusPublished - 2020

Recently viewed

Publications

  1. Copyright reform and business model innovation
  2. Dangerous settings and risky international assignments
  3. Von der natürlichen Auslese zur Bildungsselektion 1780 - 1980
  4. A panel cointegration rank test with structural breaks and cross-sectional dependence
  5. Sources of Individual Differences in L2 Narrative Production
  6. Antike als Inszenierung
  7. The Diversity of environmental justice
  8. Schätzen – Aber wie?
  9. α- and β-diversity in moth communities in salt marshes is driven by grazing management
  10. Multitrait-multimethod-analysis
  11. Modeling of a thermomechanical process chain for sheet steels
  12. The universe of group representation in Germany
  13. Exploring cultural landscape narratives to understand challenges for collaboration and their implications for governance
  14. Jane Essex, Inclusive and Accessibe Secondary Science: How to Teach Science Effectively to Students with Additional or Special Needs (Book Review)
  15. Participation for Effective Environmental Governance
  16. Between re-production and re-presentation
  17. The Future of Provenance: Digital Cataloguing as Reparative Practice
  18. Learning to spend time in unusual times
  19. Selbstbestimmung und Classroom-Management
  20. Life satisfaction and the consumption values of partners and friends: Empirical evidence from German panel survey data
  21. Pupils as raters of instructional quality
  22. Drivers of above-ground understorey biomass and nutrient stocks in temperate deciduous forests
  23. Translating European labor relations practices to the United States through global framework agreements?
  24. To help or not to help an outgroup member
  25. Unveiling the Bounty