Forschendes Lernen im Kontext der Professionalisierung von (Sport)Lehrkräften – eine Zwischenbilanz

Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

Authors

  • Natalia Fast
  • Fynn Bergmann
  • Golo Faßbeck
  • Bernd Gröben
  • Nils Ukley
  • Marcus Wegener
Original languageGerman
Title of host publicationForschendes Lernen – The Wider View : eine Tagung des Zentrums für Lehrerbildung der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster vom 25. bis 27.09.2017
EditorsNils Neuber, Walther Paravicini, Martin Stern
Number of pages4
Place of PublicationMünster
PublisherWTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Publication date2018
Pages339-342
ISBN (print)978-3-95987-087-0, 3-95987-087-6
Publication statusPublished - 2018
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Functional and phylogenetic diversity of woody plants drive herbivory in a highly diverse forest
  2. In search of the knowledge triangle for regional sustainable development: the role of universities
  3. Conjunctive cohesion in English language EU documents - A corpus-based analysis and its implications
  4. Synergistic cooperation between wastewater-born algae and activated sludge for wastewater treatment
  5. Asia in the edges: a narrative account of the Inter-Asia Cultural Studies Summer School in Bangalore
  6. Bildungsmaßnahmen für Ärzte und Pflegepersonal bezüglich Arzneimittelrückstände im Wasserkreislauf
  7. Evaluation der Bewegungs-, Spiel- und Sportangebote im Ganztag in Nordrhein-Westfalen und Niedersachsen
  8. Entwicklung von Ursache-Wirkungs-Modellen für die Entstehung menschlicher Fehler in Prozessindustrien
  9. Auslegung der Vergabeunterlagen, Anmerkung zu OLG Frankfurt a.M., Beschluss vom 26. März 2019 – 21 U 17/18
  10. Multidimensional Polarization of Income and Wealth: The Extent and Intensity of Poverty and Affluence
  11. Task choice shields against incidental affective influences on effort-related cardiovascular response
  12. Überzeugungen von angehenden Lehrkräften zum Philosophieren mit Kindern im inklusiven Sachunterricht
  13. Merkmale gelungenen inklusiven naturwissenschaftlichen Unterrichts in der Primar- und Sekundarstufe I
  14. Intermediate `time-spaces' - The rediscovery of transition in spatial planning and environmental planning
  15. Konzeptualisierung und Testkonstruktion zum fachbezogenen Professionswissen von Mathematiklehrkräften
  16. Depression and social anxiety in help-seeking patients with an ultra-high risk for developing psychosis
  17. Fear of Infection or Justification of Social Exclusion? The Symbolic Exploitation of the Ebola Epidemic