Escape. Computerspiele als Kulturtechnik

Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Standard

Escape. Computerspiele als Kulturtechnik. / Holtorf, Christian (Editor); Pias, Claus (Editor).
Köln/Wien: Böhlau Verlag, 2007. 294 p. (Schriften des Deutschen Hygiene-Museums Dresden; Vol. 6).

Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Harvard

Holtorf, C & Pias, C (eds) 2007, Escape. Computerspiele als Kulturtechnik. Schriften des Deutschen Hygiene-Museums Dresden, vol. 6, Böhlau Verlag, Köln/Wien.

APA

Holtorf, C., & Pias, C. (Eds.) (2007). Escape. Computerspiele als Kulturtechnik. (Schriften des Deutschen Hygiene-Museums Dresden; Vol. 6). Böhlau Verlag.

Vancouver

Holtorf C, (ed.), Pias C, (ed.). Escape. Computerspiele als Kulturtechnik. Köln/Wien: Böhlau Verlag, 2007. 294 p. (Schriften des Deutschen Hygiene-Museums Dresden).

Bibtex

@book{5c417cd5a2eb4aa2a7850f6ded60fbd2,
title = "Escape. Computerspiele als Kulturtechnik",
keywords = "Kulturinformatik, Kulturwissenschaften allg.",
editor = "Christian Holtorf and Claus Pias",
year = "2007",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-412-01706-4",
series = "Schriften des Deutschen Hygiene-Museums Dresden",
publisher = "B{\"o}hlau Verlag",
address = "Deutschland",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Escape. Computerspiele als Kulturtechnik

A2 - Holtorf, Christian

A2 - Pias, Claus

PY - 2007

Y1 - 2007

KW - Kulturinformatik

KW - Kulturwissenschaften allg.

M3 - Sammelwerke und Anthologien

SN - 978-3-412-01706-4

T3 - Schriften des Deutschen Hygiene-Museums Dresden

BT - Escape. Computerspiele als Kulturtechnik

PB - Böhlau Verlag

CY - Köln/Wien

ER -

Recently viewed

Researchers

  1. Yannik Gehlen

Publications

  1. Cradle to Cradle Production
  2. Outsourcing
  3. The Power of Information
  4. Jenseits des Elfenbeinturms
  5. Modelling ammonia volatilisation following urea fertilisation in a winter wheat-maize rotation in China
  6. Gender Equality in Academia
  7. The future of health debates? A design thinking sketch of the VR Health Arena
  8. Die Liebe zur Kunst
  9. From the editors
  10. Is it really worth it?
  11. Transformative learning in the field of sustainability: a systematic literature review (1999-2019)
  12. Sustainability-Oriented Innovation
  13. Productivity and the Product Scope of Multi-Product Firms: A Test of Feenstra-Ma
  14. Examat
  15. Paradoxe Kritik
  16. A teacher-training-study for in-service teachers: formative assessment in competency-oriented mathematics
  17. Friedenswege in zeitlicher Diskontintuität
  18. Gambling to leapfrog in status?
  19. Einkommenssituation Selbständiger in der Europäischen Union
  20. The Return of the Plague of Ornaments
  21. Wer wird denn nun bei den Noten benachteiligt - Mädchen oder Jungen?
  22. Flipper
  23. New Data from Official Statistics for Imports and Exports of Goods by German Enterprises
  24. Digital health literacy and well-being among university students
  25. Albert Schweitzer
  26. Regulierung der Abschlussprüfung nach dem FISG-RegE
  27. Les Anormaux
  28. Fictions, myths, realities. Centres, peripheries and art
  29. Science Slam und die (Re)Präsentation von Wissenschaft.
  30. Humanitarian intervention
  31. Business Model Innovation for Sustainability
  32. 'Svjedok – Der Zeuge' (2012) oder: Kann ein Film ein Zeugnis sein?
  33. Finale - Prüfungstraining Realschulabschluss Niedersachsen
  34. Then and Now: The 20th Anniversary of the Washington Conference on Holocaust-Era Assets
  35. Finale - Prüfungstraining Realschulabschluss Hessen
  36. Besucherforschung in Museen
  37. International Trade in Goods
  38. Mechanical properties and corrosion behaviour of freestanding, precipitate-free magnesium WE43 thin films