Der Einfluss unbekannter Werbegesichter auf die Wahrnehmung der Markenpersönlichkeit

Research output: Books and anthologiesBook

Authors

Diese Arbeit beschäftigt sich mit der Bildung von Persönlichkeitseindrücken von unbekannten Gesichtern und dem Einfluss von variierenden, als Testimonials eingesetzten Werbegesichtern auf die Wahrnehmung der Markenpersönlichkeit. Es zeigte sich, dass sowohl die Persönlichkeiten von Gesichtern als auch von Marken in einer generellen Evaluationsdimension (z.B. vertrauenswürdig, freundlich) und einer Stärkedimension (z.B. dominant, kraftvoll) wahrgenommen werden. Zudem konnte gezeigt werden, dass die Wahrnehmung der Markenpersönlichkeit gezielt durch die Wahl unbekannter Werbegesichter beeinflussbar ist.
Original languageGerman
Place of PublicationWiesbaden
PublisherSpringer Gabler
Number of pages206
ISBN (print)978-3-658-13302-3
ISBN (electronic)978-3-658-13303-0
DOIs
Publication statusPublished - 07.04.2016

    Research areas

  • Testimonialwerbung, Markenimage, Unbekannte Person, Werbepsychologie, Market research, Industrial management, Wahrnehmung, Business, Business and Management, Marketing, Wirtschaftspsychologie, Internet marketing
  • Business psychology

Recently viewed

Publications

  1. Effects of training on employee suggestions and promotions in an internal labor market
  2. A sensitive microsystem as biosensor for cell growth monitoring and antibiotic testing
  3. Reform der universitären Bildung - Tendenzen und Perspektiven der Universität St. Gallen
  4. A Sensitive Microsystem as Biosensor for Cell Growth Monitoring and Antibiotic Testing
  5. Short term effects of sensorimotor training on postural reflexes in parkinson's disease
  6. Evaluation der Kraftfähigkeiten der oberen Extremität paralympischer Rollstuhlathleten.
  7. Effekte eines achtwöchigen Krafttrainings der oberen Extremität bei Rollstuhlathleten
  8. An environmentally friendly procedure to obtain flavonoids from Brazilian citrus waste
  9. Social Policy in the European Union by Karen M Anderson. London: Palgrave Macmillan, 2015.
  10. Effects of prescribed burning on plant available nutrients in dry heathland ecosystems
  11. Special Issue: Flucht und Verflechtung. Zur Bildung eines ‚unsteten‘ Archivs der Literatur
  12. Vom Selbstlernprogramm zum handlungsorientierten, kommunikativen Fremdsprachenunterricht
  13. Visual Detection of Traffic Incident through Automatic Monitoring of Vehicle Activities
  14. The ESBW Short Scale A Test for Assessing Teachers’ Standards-Based Educational Knowledge
  15. Einleitung: Sozialpolitik als Geschlechterpolitik - Geschlechterpolitik als Sozialpolitik
  16. Weitergehende Prozessbewertung mittels Non-Target-Screening bei der Landeswasserversorgung
  17. Is innovative firm behavior correlated with age and gender composition of the workforce ?
  18. Modeling and simulation of the heterogenous material behavior in thermal-sprayed coatings
  19. Relationships between climate, productivity and vegetation in southern mongolian drylands
  20. Release of monomers from four different composite materials after halogen and LED curing
  21. Einstellungen von studierenden im 4. studienjahr zur erlangung kommunikativer kompetenzen
  22. Effects of forest management on species diversity of vascular plants in northern Germany
  23. Dispersal of vascular plants by game in northern Germany. Part II: Red deer (Cervus elaphus)
  24. Simulation of SARS-CoV-2 pandemic in Germany with ordinary differential equations in MATLAB