Das Planspiel als Lern- und Forschungsfeld in der Risikokommunikation

Research output: Working paperResearch communication reportsResearch

Authors

Das in diesem Papier beschriebene "Risikoplanspiel" wurde im Rahmen eines Block-seminars im Wintersemester 1994/95 an der Fakultät für Psychologie der Ruhr-Univer-sität Bochum durchgeführt.Wir möchten allen Teilnehmenden dafür danken, daß sie uns bei der aufwendigen, oft-mals lästigen, spielbegleitenden Diagnostik so gewissenhaft unterstützt haben.Dorit Galatas gebührt unser Dank für das Anfertigen der Abbildungen und die Fertig-stellung des Typoskripts.
Original languageGerman
Place of PublicationBochum
PublisherPsychologisches Inst. der Ruhr-Univ. Bochum
Number of pages50
Publication statusPublished - 1995
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Biodegradability of organic nanoparticles in the aqueous environment
  2. Bedingungsfaktoren der Studienzufriedenheit von Lehramtsstudierenden
  3. A klímaváltozás és a bioüzemanyag előállítás összefüggései Magyarországon
  4. What has gone wrong with application development? Who is the culprit?
  5. The First 50 Contributions to the Data Observer Series - An Overview
  6. Studiengang "Master in Auditing" an der Leuphana Universität Lüneburg
  7. Simulation of composite hot extrusion with high reinforcing Volumes
  8. Post Hoc Assessment of Stand Structure Across European Wood-Pastures
  9. Orchestrating distributed data governance in open social innovation
  10. Notions of justice held by stakeholders of the Newfoundland fishery
  11. Marina F. Bykova, Kenneth R. Westphal (Hrsg.) The Palgrave Hegel Handbook
  12. Integrated Pedagogy for Sustainable Entrepreneurship and Innovation
  13. Governance of professional service firms: a configurational approach
  14. Gentrifizierung und Touristifizierung in der Hamburger Sternschanze
  15. Erga Omnes, Jus Cogens and their Impact on the Law of Responsibility
  16. Design, Modeling and Control of an Over-actuated Hexacopter Tilt-Rotor
  17. Challenges and opportunities for sustainable development in Germany
  18. Challengers or the Establishment? How Populists Talk About Populists
  19. Statement zum Bundeskongress der Kunstpädagogik 2009 in Düsseldorf
  20. Ressourcenschutzrecht – Ziele, Herausforderungen, Regelungsvorschläge
  21. Pre-service teachers’ ability to identify academic language features
  22. Politische Wirkungen, strategische Auslassungen und autonomes Lesen
  23. On New Forms of Science Communication and Communication in Science
  24. Migration und interkulturelle Paarbildung aus soziologischer Sicht
  25. Lehreinheiten zu inklusiver Fachdidaktik evidenzbasiert entwickeln
  26. International Generalizability of Expatriate Success Project (iGOES)
  27. Funny Fellows - Handpuppen als special guests in der Übergangsphase
  28. Freie Berufe im Mikrozensus II - Einkommen und Einkommensverteilung
  29. Entrepreneurial Marketing: Geringer Mitteleinsatz mit hoher Wirkung
  30. Entgrenzung bei ortsflexibler Arbeit und berufsbedingter Mobilität
  31. Doppelpräsentationen und mathematische Begabung im Grundschulalter
  32. Digitalization, new media, and education for sustainable development
  33. Climate change policies and carbon-related CEO compensation systems
  34. Clandestine Organizations, al Qaeda, and the Paradox of (In)Visibility
  35. Arbeitsmaterial zu "Die Chroniken von Narnia - Der König von Narnia"
  36. Arbeitslosigkeit und Spaltungsprozesse in der Gesellschaft der BRD
  37. Valuing Climate Change Effects Upon UK Agricultural GHG Emissions
  38. Theater im Zeitalter technologisch implementierter Interaktivität
  39. The diffusion of sustainable family farming practices in Colombia
  40. Sustainable Public Administration, Special Issue in Sustainability
  41. Saídas de mulheres da extrema direita e significados de violência
  42. Model based logistic monitoring for supply and assembly processes
  43. Mental Health of school children in times of Coronavirus pandemic
  44. Linking Tourism and Conservation on Privately Owned Natural Areas
  45. Ist die empirische Makroökonomik eine wissenschaftliche Illusion?