Beech forests as a joint natural heritage of Europe - a synthesis

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Authors

Twenty-two experts in forest ecology and conservation management from fourteen different European countries attended the Workshop at the Isle of Vilm. Their expectations at the beginning of the workshop can be summarised as follows:
- enhancing the insights in beech forest protection and biodiversity
- learning more about beech forest management and conserving values
- learning more about how to link a proper management and strict conservation of beech forests
- identification of the current situation of beech forests in Europe
- finding an alliance to give (natural) beech forests the role, that they preserve
This volume presents an overview of the bio-geographical distribution of beech forests in Europe,
their biodiversity attributes and current researches on the ecology, vegetation and conservation of European beech forests.
Of the various findings, the lack of an appropriate, consistent protection status on European scale has always been stressed by numerous authors. Moreover, the importance of a beech forest network, focusing on conservation not on technical (management) aspects, was prioritised.
Original languageEnglish
Title of host publicationBeech Forests - Joint Natural Heritage of Europe : Workshop at the International Academy for Nature Conservation Isle of Vilm October 19 - 22, 2010
EditorsFichtner Andreas, Hans D. Knapp
Number of pages2
Place of PublicationBonn
PublisherBundesamt für Naturschutz
Publication date2011
Pages7-8
ISBN (print)978-3-89624-032-3
Publication statusPublished - 2011

Recently viewed

Researchers

  1. Angelika Eichenlaub

Publications

  1. Als er kam, war er müde
  2. "Silver Workers" - Arbeiten im (Un-)Ruhestand
  3. Anti-EU and anti-LGBT attitudes in Poland
  4. „Vor Gott und Menschen angenehm…“ Wahrheitsanspruch und Toleranz im religiösen Pluralismus
  5. COPAS: Current Objectives of Postgraduate American Studies
  6. Zur Krahl-Rezeption in Frankreich
  7. Erratum to: Stress, burnout, and job dissatisfaction in mental health workers (vol 266, pg 381, 2016)
  8. Glück in der britischen Moralphilosophie des 18. und 19. Jahrhunderts
  9. Zur Gerechtigkeitsfrage in sozialen (Frauen-)Berufen
  10. Neugermanistische Editoren im Wissenschaftskontext
  11. Grundwissen Christentum Bd. 1
  12. Das schöne Spiel
  13. Soziale Medien als Technologien der Überwachung und Kontrolle
  14. Dichten und Denken - revisited
  15. Climate Costs and Benefits
  16. Die Praxis des gleitenden Übergangs in den Ruhestand
  17. Erteilung des Prüfungsauftrags und Überwachung des Abschlussprüfers durch den Prüfungsausschuss – vorbereitende oder ersetzende Tätigkeit?
  18. Die Kunstreligion
  19. Körperpraktiken und Selbsttechnologien in einer Medienkultur
  20. Räume für das Schreiben (er)schaffen - Ein reflektierender Erfahrungsbericht
  21. Klassentestheft Teil 1 - 4. Schuljahr
  22. This Changes Everything: Capitalism vs the Climate
  23. Views on antecedents and outcomes of post-retirement work in a German aerospace company
  24. Legal Systems, Internationalization and Corporate Sustainability
  25. "Notwendigkeit des Vergleichs!“ Der Ansatz einer komparativen pädagogischen Berufsgruppenforschung
  26. Theorie und Empirie des Corporate Volunteering aus deutscher Perspektive
  27. Kommentierung von: Art. 26 AEUV
  28. Als Musiker unterwegs an Bord der Hansekogge
  29. Betriebliche Weiterbildung und Arbeitsmarktsituation
  30. Ethics
  31. Die nächste Wirtschaftsuniversität
  32. Entwicklung eines niveaustufenbezogenen, phasenübergreifenden Berufsfähigkeitsprofils für angehende Lehrkräfte - ein dialogorientierter Prozess
  33. Das Theater des Herrn Diderot findet im Innenraum statt
  34. Krassheiten
  35. Vorbereitet auf die Zeitenwende?
  36. Establishment exits in Germany
  37. Was macht Jugendliche fit für die Berufswahl?
  38. Probleme bei der Ermittlung der Personalpolitik von Unternehmen
  39. Selbstständigkeitsorientierter Mathematikunterricht im ganzen Klassenverband ?