Accounting for Un-Sustainability or Sustainability Accounting? Notions, Concepts and Consequences for Research. A Debate

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Standard

Accounting for Un-Sustainability or Sustainability Accounting? Notions, Concepts and Consequences for Research. A Debate. / Gray, Rob; Schaltegger, Stefan.
Sustainable Economy. Helsinki Metropolia University of Applied Sciences , 2012.

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Harvard

Gray, R & Schaltegger, S 2012, Accounting for Un-Sustainability or Sustainability Accounting? Notions, Concepts and Consequences for Research. A Debate. in Sustainable Economy. Helsinki Metropolia University of Applied Sciences , 15th EMAN Conference on Environmental and Sustainability Management Accounting - EMAN 2012, Helsinki, Finland, 24.09.12.

APA

Gray, R., & Schaltegger, S. (2012). Accounting for Un-Sustainability or Sustainability Accounting? Notions, Concepts and Consequences for Research. A Debate. In Sustainable Economy Helsinki Metropolia University of Applied Sciences .

Vancouver

Gray R, Schaltegger S. Accounting for Un-Sustainability or Sustainability Accounting? Notions, Concepts and Consequences for Research. A Debate. In Sustainable Economy. Helsinki Metropolia University of Applied Sciences . 2012

Bibtex

@inbook{647e778a526847dc8335a7fd596bfd3a,
title = "Accounting for Un-Sustainability or Sustainability Accounting? Notions, Concepts and Consequences for Research. A Debate",
keywords = "Sustainability sciences, Management & Economics",
author = "Rob Gray and Stefan Schaltegger",
year = "2012",
language = "English",
isbn = "978-952-93-1238-2",
booktitle = "Sustainable Economy",
publisher = "Helsinki Metropolia University of Applied Sciences ",
address = "Finland",
note = "15th EMAN Conference on Environmental and Sustainability Management Accounting - EMAN 2012 : Accounting for Sustainable Business with EMA , EMAN 2012 ; Conference date: 24-09-2012 Through 26-09-2012",
url = "http://eman-eu.org/conferences/helsinki-2012/",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Accounting for Un-Sustainability or Sustainability Accounting? Notions, Concepts and Consequences for Research. A Debate

AU - Gray, Rob

AU - Schaltegger, Stefan

N1 - Conference code: 15

PY - 2012

Y1 - 2012

KW - Sustainability sciences, Management & Economics

M3 - Article in conference proceedings

SN - 978-952-93-1238-2

BT - Sustainable Economy

PB - Helsinki Metropolia University of Applied Sciences

T2 - 15th EMAN Conference on Environmental and Sustainability Management Accounting - EMAN 2012

Y2 - 24 September 2012 through 26 September 2012

ER -

Recently viewed

Activities

  1. Teachers' motivation for participating in professional development and its relationship to the uptake of professional development.
  2. Wie schneiden Schülerinnen und Schüler aus SINUS-Grundschulen bei der Messung naturwissenschaftlicher Kompetenzen in TIMSS 2011 ab
  3. Emotional politics. Seeing- Feeling- Voting? A comparative analysis of emotional news photography in the German election campaign 2009
  4. Inwieweit können landschaftskonzeptionelle und landschaftsgestalterische Ansätze beim Ausbau der Windenergie geltend gemacht werden?
  5. Just new democratic bells and whistles? Assessing the formal capacity of institutions for future generations to influence policy-making
  6. Lehren und Lernen mit Unterrichtsvideos in der Lehrerbildung. Zentrale Modelle und empirische Befunde der Professionalisierungsforschung.
  7. Lehren und Lernen mit Unterrichtsvideos in der Lehrerbildung. Zentrale Modelle und empirische Befunde der Professionalisierungsforschung.
  8. Welchen Beitrag kann die Bildungstheorie zum Verstehen der Perspektive der pädagogischen Fachkräfte auf das Kind uns sein Lernen leisten?
  9. Agri-food globalisation and governance for environmental sustainability: Challenges and opportunities of a global commodity chains approach
  10. Erwerb von Professionswissen zur kognitiven Aktivierung anhand eigener und fremder Unterrichtsvideos – eine videobasierte Onlinefortbildung.
  11. Nachhaltigkeit lernen? Grundlagen einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung und nachhaltige Lehre an der Leuphana Universität Lüneburg

Publications

  1. E/Z isomerism without a double bond - An unusual type of stereoisomerism, and an unprecedented isomerisation in a bicyclobutane
  2. Erweiterter Dialog um Berufsbildung für eine nachhaltige Entwicklung - Ergebnisse und Anmerkungen zum Forum Berufliche Bildung
  3. Schüler im Sportunterricht, die Rekonstruktion relevanter Themen und Situationen des Sportunterrichts aus Schülersicht (RETHESIS)
  4. Koalitionsbildungen im Rahmen der Corporate Governance als Anlass für weitere Reformen des unternehmerischen Überwachungssystems
  5. Sozialdidaktik - zum Eigensinn didaktischer Reflexionen in den Berufsausbildungen für soziale und sozialpädagogische (Frauen-)Berufe
  6. Überlegungen zur Sensibilität von Studierenden für die Komplexität spezifischer Aspekte problemorientierten Mathematikunterrichts
  7. Dynamische Unternehmensnetzwerke : Ansätze zur Organisation und Steuerung wandlungsfähiger Strukturen von Netzwerken der Unternehmen
  8. The impact of the 2004 EU-enlargement on enterprise performance and exports of service enterprises in the German eastern border region
  9. Das Risiko der persönlichen Haftung für Gesellschafter ärztlicher Berufsausübungsgemeinschaften und Medizinischer Versorgungszentren
  10. Does Pinocchio have an Italian passport? What is specifically national and what is international about classics of children's literature
  11. Sibylle Rahm / Michael Schratz (Hrsg.) LehrerInnenforschung: Theorie braucht Praxis. Braucht Praxis Theorie? Innsbruck u.a.: Studien Verlag 2004
  12. Übergänge, Lebenspläne und Potenziale der 55- bis 70-Jährigen: Zwischen individueller Vielfalt, kulturellem Wandel unsd sozialen Disparitäten
  13. Use of the concept of Bildung in the international science education literature, its potential, and implications for teaching and learning
  14. Lehrerpersönlichkeit oder Erziehertypus versus pädagogisches Denken im Lehrerhandeln - Analyse pädagogischer Wirkungen im Raum der Schule