A Theological Journey into Narnia. An Analysis of the Message beneath the Text

Research output: Books and anthologiesBook

Authors

Markus Mühling takes the reader on an adventure through Narnia. He opens the door onto this fantasy world, in a manner that is accessible for and applicable to all readers, uncovering some key aspects of Christian theology and Western philosophy that lie beneath the surface of C.S. Lewis’ well-known story. Mühling offers an explanation of the underlying message in »The Lion, the Witch and the Wardrobe«, providing answers to some fundamental questions that readers or film audiences may have. Travelling further into Narnia, Mühling compares different interpretations of Jesus’ death on the cross. He links this with the implications that the Christian message has on everyday life. By presenting various models explaining Christian theology and western philosophical thought, this book guides the reader through the jungle that is different interpretations of life and death, sin and redemption, good and evil thus allowing the reader to form their own opinion.
Original languageEnglish
Place of PublicationGöttingen
PublisherVandenhoeck and Ruprecht Verlag
Number of pages126
ISBN (print)978-3-525-60423-6, 3525604238
Publication statusPublished - 2006
Externally publishedYes

Recently viewed

Researchers

  1. Dirk Bünger

Activities

  1. Modellieren - Lesen = Rechnen? - Zur Rolle des Situationsmodells beim mathematischen Modellieren
  2. FGF-Research Colloqium 2011
  3. Dialog remix. Rolf Großmann und Kirsten Reese 2009
  4. 43. Deutscher Marketing Tag - 2016
  5. Zur Aktualität der Queer Studies (Goethe-Universität, Frankfurt am Main)
  6. Kritik der Kreativität: 10 Jahre danach
  7. Leuphana Universität Lüneburg (Organisation)
  8. Zeitschrift für Empirische Hochschulforschung (Zeitschrift)
  9. 52. Regelungstechnisches Kolloquium in Boppard
  10. European Marketing Academy (EMAC) (Externe Organisation)
  11. Digitalisierung in der medizinischen Ausbildung.: Die Inverted Classroom Methode. Nur ein Trend oder die erwartete Revolution in der Hochschulbildung?
  12. Kooperation zwischen der Universität und den nds. Studienseminare der Fachrichtung Sozialpädagogik
  13. Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen.
  14. International Seminar “Education for Sustainable Development and Biodiversity” - 2009
  15. Reflexive Multikriterielle Evaluation – Ein Instrument zur antizipativen Konfliktminderung bei Strategieentscheidungen im Küstenschutz
  16. Biodiversity and ecosystem funtions in annual oil seed production: Camelina and pennycress double-cropping in Germany
  17. Stipendiat*innentagung der Studienstiftung des deutschen Volkes 2017
  18. Dozierendenperspektive zu akademischen Kompetenzen von Studierenden in der Studieneingangsphase
  19. The European Conference on Educational Research- ECER 2009
  20. European Sociological Association, Research Network 12 - Environment and Society (Externe Organisation)
  21. International Conference "Redefining Political Sociology" 2017
  22. Schulische Programme zur Förderung einer gesunden Ernährung und Bewegung
  23. Lebenslanges Lernen und Berufliche Selbstbeschreibungen.: Überlegungen zum Deutschen Qualifikationsrahmen (DQR)