Energieeinsparung in Schulen durch Änderung des Nutzerverhaltens

Project: Research

Project participants

  • Michelsen, Gerd (Project manager, academic)
  • Ebert, Andreas (Project manager, academic)

Description

Gemeinsam mit weiteren Kooperationspartner wurde im Regierungsbezirk Lüneburg an über dreißig Schulen ein Modellvorhaben durchgeführt, dass das Ziel verfolgte, durch nicht-investive Maßnahmen Energie einzusparen. Die Aufgabe des Instituts bestand in der wissenschaftlichen Begleitung des Vorhabens, wobei als Erhebungsinstrument vor allem das halbstandardisierte Interview eingesetzt wurde. Es wurden u.a. die an den beteiligten Schulen verantwortlichen Lehrerinnen und Lehrer befragt.
StatusFinished
Period01.01.9531.12.97

Recently viewed

Publications

  1. Generalizing Trust
  2. Process Stability and Reproducibility of the Dieless Drawing Process for AZ31 Magnesium Wires
  3. Gender differences on general knowledge tests
  4. Understanding role models for change
  5. Wie geben Tutoren Feedback?
  6. Interlanguage pragmatics: From use to acquisition to second language pedagogy
  7. Modeling Bolt Load Retention of Ca modified AS41 using compliance-creep method
  8. Unusual deactivation in the asymmetric hydrogenation of itaconic acid
  9. Arbeitsvertrag, befristeter
  10. A Synthesis is Emerging between Biodiversity-Ecosystem Function and Ecological Resilience Research
  11. Active First Movers vs. Late Free-Riders? An Empirical Analysis of UN PRI Signatories' Commitment
  12. Medialization of Touristic Reality
  13. Computer-Kriegs-Spiele oder: eine Kultur der Gewalt
  14. The blue-collar brain
  15. Studying embodied encounters
  16. Managing Stress During Long-Term Internships
  17. A Method to Enhance the Accuracy of Time of Flight Measurement Systems
  18. How data on transformation products can support the redesign of sulfonamides towards better biodegradability in the environment
  19. A web- And mobile-based intervention for comorbid, recurrent depression in patients with chronic back pain on sick leave (get.back)
  20. Feedback Systems
  21. Score-Informed Analysis of Tuning, Intonation, Pitch Modulation, and Dynamics in Jazz Solos
  22. 'I Cannot Overreach the Senate': Orienting to the Macro-Context of Legislative Debates of the Nigerian Senate
  23. Pragmatic Function of Twitter Handlers' Perspectives on Children Discourse in Nigeria.
  24. Optimal grazing management rules in semi-arid rangelands with uncertain rainfall
  25. Thinking with Diagrams