Tobias Koch

Prof. Dr.

Tobias Koch

Contact

Prof. Dr. Tobias Koch

  1. Published

    A comparison of ML, WLSMV and Bayesian methods for multilevel structural equation models in small samples: A simulation study

    Holtmann, J., Koch, T., Lochner, K. & Eid, M., 02.09.2016, In: Multivariate Behavioral Research. 51, 5, p. 661-680 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    A Cross-Classified CFA-MTMM Model for Structurally Different and Nonindependent Interchangeable Methods

    Koch, T., Schultze, M., Jeon, M., Nussbeck, F. W., Praetorius, A. K. & Eid, M., 02.01.2016, In: Multivariate Behavioral Research. 51, 1, p. 67-85 19 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. A longitudinal multilevel CFA-MTMM model for interchangeable and structurally different methods

    Koch, T., Schultze, M., Eid, M. & Geiser, C., 17.04.2014, In: Frontiers in Psychology. 5, 19 p., 311.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. A Multilevel CFA–MTMM Approach for Multisource Feedback Instruments: Presentation and Application of a New Statistical Model

    Mahlke, J., Schultze, M., Koch, T., Eid, M., Eckert, R. & Brodbeck, F. C., 02.01.2016, In: Structural Equation Modeling. 23, 1, p. 91-110 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    A Multilevel CFA-MTMM Model for Nested Structurally Different Methods

    Koch, T., Schultze, M., Burrus, J., Roberts, R. D. & Eid, M., 01.10.2015, In: Journal of Educational and Behavioral Statistics. 40, 5, p. 477-510 34 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    A Multimethod Latent State-Trait Model for Structurally Different and Interchangeable Methods

    Koch, T., Schultze, M., Holtmann, J., Geiser, C. & Eid, M., 01.03.2017, In: Psychometrika. 82, 1, p. 17-47 31 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Analyzing different types of moderated method effects in confirmatory factor models for structurally different methods

    Koch, T., Kelava, A. & Eid, M., 04.03.2018, In: Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal. 25, 2, p. 179 - 200 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  8. Published

    Anomalous Results in G-Factor Models: Explanations and Alternatives

    Eid, M., Geiser, C., Koch, T. & Heene, M., 09.2017, In: Psychological Methods. 22, 3, p. 541-562 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published
  10. Published

    Bayesian Analysis of Longitudinal Multitrait: Multimethod Data with Ordinal Response Variables

    Holtmann, J., Koch, T., Bohn, J. & Eid, M., 01.02.2017, In: British Journal of Mathematical and Statistical Psychology. 70, 1, p. 42-80 39 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 Next

Recently viewed

Publications

  1. Effects of whole-body vibration on postural control in Parkinson's disease
  2. Influence of three different balance shoes on EMG-activity during walking
  3. Edukacja na rzecz zrównowazonego rozwoju jako regionalne przedsie̜wzie̜cie
  4. Entrepreneurial Aalto: Where science and art meet technology and business
  5. Qualitätsentwicklung und Qualitätssicherung in der Schreibzentrumsarbeit
  6. Von der Herausforderung das Leitbild der Nachhaltigkeit zu kommunizieren
  7. Selbstbestimmung und Anerkennung sexueller und geschlechtlicher Vielfalt
  8. Organisationkulturen der Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung
  9. Rez. Rainer Nicolaysen (Red.): 100 Jahre Hauptgebäude der Universität Hamburg
  10. Equivalence unbalanced-metaphor, case, and example-from Aristotle to Derrida
  11. Point, line, surface as plane. From notational iconicity to diagrammatology
  12. Ecofemminismo e questione animale. Val Plumwood e l'occhio del coccodrillo
  13. Brustvergrößerungen von Frauen zwischen sozialer Anerkennung und Scham
  14. Schmerzassessment bei älteren Menschen in der vollstationären Altenhilfe
  15. Internationaler Masterstudiengang 'Sustainable Development and Management'
  16. Gated Communities in Südafrika - Untersuchungen im Großraum Johannesburg
  17. Internationaler Masterstudiengang 'Sustainable Development and Management'
  18. Comment on "Recent origin and cultural reversion of a hunter-gatherer group
  19. Three avenues for future research on creativity, innovation, and initiative
  20. Exhibition of a Scarf—Daniel Buren, Hermès Éditeur: Photos-souvenirs au carré
  21. Leistungsüberprüfungen durch Schulleistungsstudien und Vergleichsarbeiten
  22. Meta-Image und die Prinzipien des Digitalen im Mnemosyne-Atlas Aby Warburgs
  23. Einleitung: Das Projekt "Bildungsinstitutionen und nachhaltiger Konsum" (BINK)
  24. International Master’s Programme in Sustainable Development and Management
  25. Programa de Maestría Internacional ‘Sustainable Development and Management’
  26. Should Alexander von Humboldt Be Part of Contemporary Geography Education?
  27. Wilhelmshaven - JadeWeserPort: Potenziale und Schwächen, Chancen und Risiken
  28. International Master’s Programme in Sustainable Development and Management
  29. International Master's Programme in sustainable development and management
  30. Control condition design and implementation features in controlled trials
  31. Programa de Maestría Internacional ‘Sustainable Development and Management’
  32. Nachhaltigkeit in die Schule gebracht: Befunde aus einer empirischen Studie
  33. Genderkompetenz als Schlüsselqualifikation für polizeiliche Führungskräfte
  34. AFM imaging and nanoindentation of polymer of intrinsic microporosity PIM-1
  35. Meta-analysis as a tool for developing entrepreneurship research and theory
  36. DaZKom - Ein Modell von Lehrerkompetenz im Bereich Deutsch als Zweitsprache
  37. Controller und Nachhaltigkeit im Kontext neuer Berichterstattungspflichten
  38. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der zweiten Phase der Lehrerbildung
  39. Die Kontextuierung von Leistungswerten bei Vergleichs- und Prüfungsarbeiten
  40. What Autism can tell us about the Link between Empathy and Moral reasoning?
  41. Stützlehrerinnen und Stützlehrer in der beruflichen Integrationsförderung
  42. Internationalism, the universal child and the world of children's literature