Roland Rink

Contact

Roland Rink

  1. 2013
  2. Published

    Zum Verhältnisbegriff im Mathematikunterricht: theoretische Grundlegung und Analyse kindlicher Vorgehensweisen im Umgang mit Verhältnissen im vierten Schuljahr

    Rink, R., 2013, Hildesheim: Verlag Franzbecker. 209 p. (Texte zur mathematischen Forschung und Lehre; vol. 79)

    Research output: Books and anthologiesBook

  3. 2011
  4. Published

    Strategien von Grundschulkindern im Umgang mit Verhältnissen

    Rink, R., 2011, Beiträge zum Mathematikunterricht 2011: Vorträge auf der 45. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 21.02.2011 bis 25.02.2011 in Freiburg. Haug, R. & Holzäpfel, L. (eds.). WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Vol. 2. p. 691-694 4 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  5. 2010
  6. Published
  7. Published

    Mit Steckwürfel und Geobrett: eine Mathematikforschungswerkstatt im Ganztagskonzept einer Grundschule

    Rink, R., 2010, Kompetenzen mathematisch begabter Grundschulkinder erkunden und fördern. Fritzlar, T. & Heinrich, F. (eds.). Offenburg: Mildenberger Verlag, p. 153-167 15 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  8. Published

    Zu Fähigkeiten von Grundschulkindern im Umgang mit Verhältnissen

    Rink, R. & Fritzlar, T., 2010, Beiträge zum Mathematikunterricht 2010: Vorträge auf der 44. Tagung für Didaktik der Mathematik. Lindmeier, A. & Ufer, S. (eds.). WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Vol. 2. p. 693-696 4 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

  9. 2009
  10. Published

    Bekommst Du vorgelesen?

    Rink, R., 2009, In: Grundschule Mathematik. 6, 21, p. 10-13 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

Recently viewed

Publications

  1. Menschen und Singvögel
  2. Heterogenität in berufsbegleitenden sozialwissenschaftlichen Studiengängen am Beispiel einer quantitativen Datenerhebung unter Studierenden und Lehrenden
  3. Analyse non linéaire des récessions de l'écoulement de base dans des bassins versants à écoulements intermittents
  4. N2 fixation and performance of 12 legume species in a 6-year grassland biodiversity experiment
  5. Long-term care insurance and bequests as instruments for shaping intergenerational relationships
  6. Impact of early childhood education settings on the systems thinking skills of preschool children through the lens of Bronfenbrenner's theory
  7. Mehr Gender-Strategie tut gut
  8. The (Un)intended Consequences of Legal Transplants
  9. Bildkompetenz
  10. Flexible transitions from work to retirement in Germany
  11. Editorial
  12. CITY:mobil : A Model for Integration in Sustainability Research
  13. Unreine Bilder
  14. Das Prinzip des Integrativen Gendering und Diversity - Ausgangspunkt und Entwicklungspfade
  15. “I think they are irresponsible”: Teaching Sustainability with (Counter)Narratives in the EFL Classroom
  16. Leben mit Bildern, Leben in Bildern
  17. Detection of up to 65% of precancerous lesions of the human colon and rectum by mutation analysis of APC, K-Ras, B-Raf and CTNNB1.
  18. Response to Turnhout et al.’s rethinking biodiversity: From goods and services to “living with”
  19. Seeing polycentrically
  20. On the effects of redistribution on growth and entrepreneurial risk-taking
  21. “First come, first served" or “the more, the merrier"?
  22. Concentration of ciprofloxacin in Brazilian hospital effluent and preliminary risk assessment
  23. The outcome of coaching and training for self-employment. A statistical evaluation of outside assistance support programs for unemployed business founders in Germany
  24. Nutzungskonflikte zwischen Freizeitnutzern
  25. Affective States and Risky Driving Behavior of Novice and Young Drivers
  26. Understanding relational values in cultural landscapes in Romania and Germany
  27. Multiple components of plant diversity loss determine herbivore phylogenetic diversity in a subtropical forest experiment
  28. Identifikation der Erfolgsrelevanz sozialer Themen
  29. Open participation network and school health programs - Review of the BLK experiment OPUS (1997-2000) for health promotion