Nele Groß
Dr.
- How do Professional Gratification Crises affect the Health of School Leaders? Analysing the Relationship between the ERI Model and Burnout.- Groß, N. (Speaker), Dadaczynsky, K. (Speaker) & Pietsch, M. (Speaker) 23.08.2023- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 
- Künstliche Intelligenz in der Schule: Lehrkräfteperspektive im Ländervergleich Deutschland und Dänemark- Mah, D.-K. (Speaker) & Groß, N. (Speaker) 29.09.2025- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 
- Künstliche Intelligenz und Schule: Perspektiven von Lehrkräften in Deutschland und Dänemark- Mah, D.-K. (Speaker) & Groß, N. (Speaker) 22.03.2026- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 
- Lehrende und KI: Will AI literacy save us?- Mah, D.-K. (Speaker) & Groß, N. (Speaker) 05.06.2024- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 
- „Mathe konnte ich noch nie“! Entwicklung einer Intervention zur Förderung des wahrgenommenen Wertes von Statistik im Seminar Quantitative Forschungsmethoden in der Erziehungswissenschaft- Groß, N. (Speaker) 24.09.2025- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 
- Organisationale Resilienz als Moderator von Stress und Burnout bei Schulleitungen?- Groß, N. (Speaker), Dadaczynsky, K. (Coauthor) & Pietsch, M. (Coauthor) 12.03.2024- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 
- Resilienz an Schulen (?) – empirische Untersuchungen- Groß, N. (Speaker) 11.07.2024- Activity: Talk or presentation › Guest lectures › Research 
- Stress und Burnout bei Schulleitungen im internationalen Vergleich- Groß, N. (Speaker) & Pietsch, M. (Speaker) 12.09.2024- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 
- Using Artificial Intelligence (AI) in Higher Education: Perspectives from Academic Staff.- Mah, D.-K. (Speaker) & Groß, N. (Speaker) 21.10.2024- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 
- Wie wirken sich berufliche Gratifikationskrisen auf die Gesundheit von Schulleitungen aus? Untersuchung des Zusammenhangs vom Effort-Reward Imbalance (ERI) Modell und Burnout- Groß, N. (Speaker), Dadaczynsky, K. (Speaker) & Pietsch, M. (Speaker) 28.02.2023 → 02.03.2023- Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research 

