Mimmi Woisnitza
Dr.
- Science of art
Research areas
- 2023
- Published
Ins Bild kommen: Spielräume der Kunstkritik
Hosseini, A. (ed.), Kipke, A. (ed.), Kuhn, H. (ed.) & Woisnitza, M. (ed.), 2023, Paderborn: Brill | Fink. 234 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Published
Ins Bild kommen: Spielräume der Kunstkritik
Hosseini, A., Kipke, A., Kuhn, H. & Woisnitza, M., 2023, Ins Bild kommen : Spielräume der Kunstkritik . Kipke, A., Woisnitza, M., Hosseini, A. & Kuhn, H. (eds.). Paderborn: Brill | Fink, p. xv-xxi 7 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Other › Research
- 2020
- Published
Romana Weiershausen. Zeitenwandel als Familiendrama: Genre und Politik im deutschsprachigen Theater des 18. Jahrhunderts
Woisnitza, M., 01.04.2020, In: Seminar, A Journal of Germanic Studies. 56, 2, p. 179-181 3 p.Research output: Journal contributions › Critical reviews › Research
- Published
Dramaturgies of Theatrical Imagination: Spectatorial Agency in Lessing and Kleist
Woisnitza, M., 01.01.2020, Baden-Baden: Rombach Wissenschaft Verlag. 289 p. (Scenae; vol. 21)Research output: Books and anthologies › Monographs › Research › peer-review
- Published
The Stakes of the Stage: Piscator's Scenography as a Practice of Critique and Benjamin's Discontent with the "Zeittheater"
Woisnitza, M., 2020, Critique: The Stakes of Form. Khatib, S., Kuhn, H., Lochner, O., Mehl, I. & Söntgen, B. (eds.). Zürich: Diaphanes Verlag, p. 297-324 28 p. (Critical stances).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- 2018
- Published
Humanitäres Theater in unmenschlicher Zeit: Zur Situiertheit von Max Reinhardts Il Mercante di Venezia in Venedig, 1934
Woisnitza, M., 2018, Performativity - Life, Stage, Screen: Reflections on a transdisciplinary concept. Weber, D. A. (ed.). Wien: LIT Verlag, p. 41-70 30 p. (Kulturwissenschaft; vol. 57).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- 2017
- Published
Ge-/Beschriebenes Gesicht: Zwischen Poetisierung, Physiognomik und Ausdruck
Wälchli, T. & Woisnitza, M., 2017, Das Gesicht: Bilder, Medien, Formate. Weigel, S. (ed.). 1 ed. Göttingen : Wallstein Verlag, p. 40-46 6 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- 2016
- Published
„1940er-1950er. Grund und Körper“
Mascarinec, M. & Woisnitza, M. (Translator), 2016, Sculpture on the Move : 1946-2016. Mendes Bürgi, B. (ed.). 1. ed. Ostfildern : Hatje Cantz Verlag, p. 12-22 10 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer › peer-review
Vision als Aufgabe: Das Leibniz-Universum im 21. Jahrhundert
Woisnitza, M. (ed.), Grötschel, M. (ed.), Knobloch, E. (ed.), Schifffers, J. (ed.) & Ziegler, G. M. (ed.), 2016, Berlin: Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften. 320 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- 2014
Szenische Strukturen in den Dramen von Ibsen und Strindberg: Zwischen dem Häuslichen und dem Übernatürlichen
Rokem, F. & Woisnitza, M. (Translator), 2014, Auftreten: Wege auf die Bühne . Vogel, J. & Wild, C. (eds.). 1. ed. Berlin: Theater der Zeit, p. 113-129 17 p. (Theater der Zeit. Recherchen; vol. 115).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review