Lynn Rother

Prof. Dr.

  1. 2009
  2. 2012
  3. Zu groß für Einen: Zum An- und Verkauf großer Sammlungen durch Konsortien am Beispiel Figdor

    Rother, L., 02.08.2012, Kunst sammeln, Kunst handeln: Beiträge des Internationalen Symposiums in Wien . Blimlinger, E. & Mayer, M. (eds.). 1. ed. Wien/Weimar: Böhlau Verlag GmbH, p. 303-315 13 p. (Schriftenreihe der Kommission für Provenienzforschung; vol. 3).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  4. 2013
  5. Begehrt und entbehrlich: Die Staatlichen Museen zu Berlin und ihre Erwerbungen von der Dresdner Bank 1935 am Beispiel Lemhény

    Rother, L., 2013, Zwischen Politik und Kunst : Die Staatlichen Museen zu Berlin in der Zeit des Nationalsozialismus. Grabowski, J. & Winter, P. (eds.). 1. ed. Köln: Böhlau Verlag GmbH, p. 97-112 16 p. (Schriften zur Geschichte der Berliner Museen; vol. 2).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  6. 2017
  7. Die Dresdner Bank als »marchand-amateur«? Zur Rolle der Banken im Kunstmarkt während des Nationalsozialismus

    Rother, L., 2017, Markt und Macht : Der Kunsthandel im »Dritten Reich«. Fleckner, U., Gaehtgens, T. W. & Huemer, C. (eds.). 1. ed. Berlin/Boston: Walter de Gruyter GmbH, p. 67-92 26 p. (Schriften der Forschungsstelle »Entartete Kunst« ; vol. 12).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  8. Katalogbeiträge zu Paul Cézanne. Still Life with Apples; Ernst Ludwig Kirchner. Street, Berlin; Pablo Picasso. Boy Leading a Horse; Giorgio de Chirico. Gare Montparnasse (The Melancholy of Departure)

    Rother, L., 2017, Being Modern: Building the Collection of The Museum of Modern Art. Bajac, Q., Pagé, S. & Michelon, O. (eds.). 1 ed. New York: Museum of Modern Art, 4 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContribution of Exihibition cataloguesTransfer

  9. Kunst durch Kredit: Die Berliner Museen und ihre Erwerbungen von der Dresdner Bank 1935

    Rother, L., 2017, 1. ed. Berlin/Boston: Walter de Gruyter GmbH. 490 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  10. 2019
  11. Then and Now: The 20th Anniversary of the Washington Conference on Holocaust-Era Assets: Provenance Research in Museums

    Rother, L., 2019, In: IFAR Journal. 19, 4, p. 47-54 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. 2020
  13. Published

    Provenance Research in Museums: The Long Run

    Rother, L. & Schmeisser, I., 2020, Provenance Research Today: Principles, Practice, Problems. Tompkins, A. (ed.). London: Lund Humphries, p. 106-116 10 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  14. 2022
  15. Published

    Von echten Geschenken, falschen Verkäufen und realen Verlusten

    Rother, L., 2022, Seismografen und Orientierungsspiegel: Bilder der Welt in kurzen Kunstgeschichten. Crasemann, L., Fellmann, B. & Hadjinicolaou, Y. (eds.). 1 ed. Walter de Gruyter GmbH, p. 292-297 6 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapter

  16. Published

    "Oh, You are a Scientist!" Elsa Glaser and Art History

    Rother, L. & Koss, M., 11.2022, The Collector Curt Glaser: From Champion of Modernism to Refugee. Haldemann, A. & Rauser, J. (eds.). Berlin: Deutscher Kunstverlag, p. 14-19 6 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContribution of Exihibition cataloguesResearch

Previous 1 2 Next