Kevin Dadaczynski
Dr.

Contact
Dr. Kevin Dadaczynski
- Health sciences
Research areas
- Published
Abschlussbericht zur Online-Befragung "Mehr Zeit für gute Schule"
Paulus, P., Horstmann, D., Baydar, C. & Dadaczynski, K., 03.2017, Lüneburg: Zentrum für Angewandte Gesundheitswissenschaften (ZAG), 124 p.Research output: Working paper › Project reports › Education
- Published
Aktuelle Trends und Herausforderungen in der schulischen Prävention und Gesundheitsförderung
Paulus, P. & Dadaczynski, K., 2016, Schule und Gesundheit : Ergebnisse des WHO-Jugendgesundheitssurveys "Health Behaviour in School-aged Children". Weinheim: Beltz Juventa Verlag, p. 284-311 27 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
Bildschirmzeiten zur Steigerung der körperlichen Aktivität? Digitale Spieleanwendungen im Bereich körperliche Aktivität und ihre Wirkungen
Schiemann, S., Dadaczynski, K. & Paulus, P., 2016, Gesundheit spielend fördern. Potenziale und Herausforderungen von digitalen Spieleanwendungen für die Gesundheitsförderung und Prävention. Dadaczynski, K., Schiemann, S. & Paulus, P. (eds.). Beltz Juventa Verlag, p. 282-306 24 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
Das QGPS Verfahren: Qualitätsentwicklung gesundheitsbezogener Programme in Schulen
Dadaczynski, K. & Witteriede, H., 14.08.2013, Göttingen: Vandenhoeck and Ruprecht GmbH and Co. KG. 143 p.Research output: Books and anthologies › Book
- Published
»die initiative« – Qualitätsentwicklung gesundheitsbezogener Programme in Schulen durch das QGPs-Verfahren
Dadaczynski, K., Held, T. & Witteriede, H., 2014, In: Impu!se für Gesundheitsförderung. 83, p. 19-20 2 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Transfer
- Published
Die Rolle der Schulleitung in der guten gesunden Schule
Dadaczynski, K., 2012, Handbuch Lehrergesundheit: Impulse für die Entwicklung guter gesunder Schulen ; eine Veröffentlichung der DAK-Gesundheit und der Unfallkasse Nordrhein-Westfalen. Nieskens, B. (ed.). 2 ed. Köln: Carl Link Verlag, p. 197-228 32 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer › peer-review
- Published
Effects of physical activity on cognition and academic achievement in children and adolescents
Schiemann, S., Dadaczynski, K. & Paulus, P., 2013, The 4th European Conference on Health Promoting Schools: equity, education and health. Simovska, V. (ed.). University College South Denmark, p. 148-150 3 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Published abstract in conference proceedings › Research › peer-review
- Published
Entwicklung eines Fachqualifikationsrahmens für die Studienbereiche Gesundheitswissenschaften/Public Health und Gesundheitsförderung in Deutschland
Baumgarten, K., Blättner, B., Dadaczynski, K. & Hartmann, T., 01.11.2015, In: Prävention und Gesundheitsförderung. 10, 4, p. 320-327 8 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Entwicklungsstand gesundheitsbezogener Studiengänge: eine Bestandsaufnahme
Dadaczynksi, K., 2009, In: Prävention. 32, 1, p. 14-17 4 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research
- Published
Equity, Education and Health: Learning from Practice: Case Studies of Practice presented during the 4th European Conference on Health Promoting Schools; Odense, Denmark, 7 – 9 October 2013
Buijs, G. (Editor), Dadaczynski, K. (Editor), Schulz, A. (Editor) & Vilaca, T. (Editor), 2014, Utrecht: CBO. 146 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Transfer