Katharina Hetze

Katharina Hetze

Contact

Katharina Hetze

  1. 2008
  2. Published

    Menschenbilder: Der homo sustinens: Studienarbeit

    Hetze, K., 2008, Grin Verlag. 24 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  3. Published

    Nachhaltigkeitsberichterstattung: Perspektive - Public Relations: Studienarbeit

    Hetze, K., 2008, Grin Verlag. 23 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  4. 2009
  5. Published
  6. 2012
  7. Published

    Internetgestützte Nachhaltigkeitsberichterstattung: Ein Update zu Trends in der Berichterstattung von Unternehmen des DAX30

    Giese, N., Godemann, J., Herzig, C. & Hetze, K., 2012, Lüneburg: Centre for Sustainability Management, 58 p. (INFU-Diskussionsbeiträge; no. 37/12).

    Research output: Working paperWorking papers

  8. Published

    The Internet as a Tool for Sustainability Accounting and Reporting? An Analysis of the German DAX 30 Companies

    Giese, N., Godemann, J., Herzig, C. & Hetze, K., 2012, European Academy of Management 2012: Social Innovation for Competitiveness, Organisational Performance and Human Excellence. Rotterdam: Erasmus University Rotterdam, p. 1-37 38 p. (European Academy of Management (EURAM) Conference; vol. 2012).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  9. Published

    Sustainability Reporting in the German Banking Sector during the Financial Crisis

    Herzig, C., Giese, N., Hetze, K. & Godemann, J., 05.2012, In: International Journal of Innovation and Sustainable Development. 6, 2, p. 184-218 35 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. 2013
  11. Published

    CSR reporting as a communication signal contributing to the corporate reputation

    Hetze, K., 2013, CSR Communication Conference 2013 Proceedings. Nielsen, A.-E., Thomsen, C., Golob, U., Elving, W., Schultz, F. & Podnar, K. (eds.). 1 ed. Ljubljana: University of Ljubljana, Vol. 2013. p. 49-52 4 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

  12. Published

    Nachhaltigkeits- und CSR-Berichterstattung als Beitrag zur Unternehmensreputation: Ausgewählte Untersuchungen bei europäischen Großunternehmen

    Hetze, K., 2013, Nachhaltigkeit in der Wirtschaftskommunikation. Nielsen, M., Rittenhofer, I., Grove Ditlevsen, M., Pollach, I. & Esmann Andersen, S. (eds.). 1 ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 137-157 21 p. (Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation ; vol. 24).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  13. Published

    Communication Regarding Sustainability: Conceptual Perspectives and Exploration of Societal Subsystems

    Newig, J., Schulz, D., Fischer, D., Hetze, K., Laws, N., Lüdecke, G. & Rieckmann, M., 09.07.2013, In: Sustainability. 5, 7, p. 2976-2990 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. 2016
  15. Published

    Online CSR communication by listed companies: a factor for enthusiasm or disappointment?

    Hetze, K., Bögel, P. M., Glock, Y. & Bekmeier-Feuerhahn, S., 2016, 20th EMAN Conference: Two Decades of Corporate Environmental and Sustainability Accounting - What has been accieved?; Proceedings of the 20 th Conference of the Environmental and Sustainability Management Accounting Network (EMAN), Lüneburg, 2016. Schaltegger, S. (ed.). Centre for Sustainability Management, p. 119-120 2 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearchpeer-review

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Publications

  1. Anhang zu § 5: Zur praktischen Umsetzung der Sorgfaltspflichten nach dem LkSG - Fallstudie zu einem Social Compliance Management System nach IDW PS 980
  2. Reiten ist Spiel mit dem Gleichgewicht
  3. Partizipation als zentrales Element von Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  4. Denn die Geschichten der Opfer sind das Wichtigste
  5. Nachhaltiges Wirtschaften in globalen Lieferketten: Gesetzliche Sorgfaltspflichten von Unternehmen im Lichte des WTO-Rechts
  6. Zirkulierende Spotify-Playlisten als Visualisierung und Katalysator von attachement zwischen Usern, Milieu und Geschmack
  7. Auswirkungen der Arbeitsbeziehung auf das Personalmanagement in KMU
  8. Management der Chancen und Risiken des Customer Involvement in jungen Unternehmen
  9. Why women do not ask
  10. Corporate governance in Ukraine
  11. Zur Ausprägung pädagogisch-psychologischer Variablen bei GHR-Studierenden und deren Einfluss auf mathematische Leistungen
  12. Engaging Teacher Educators with the Sustainability Agenda
  13. The Evaluation of the GET.ON Nationwide Web-Only Treatment Service for Depression- and Stress-Related Symptoms
  14. Das Interieur als psychische Installation
  15. Fernreisen als postkoloniales Reisen
  16. Exposing Sexual Abuse among the Amish and Seeking Social Change: Misty Griffin’s Tears of the Silenced
  17. Sameness and Difference in Children's Literature
  18. Einleitung in die Sportdidaktik
  19. Durchströmte Reinigungswände zur in situ-Behandlung von kontaminierten Grundwässern - Aufgaben, Ziele und Ergebnisse des BMBF -Förderschwerpunktes "RUBIN" 2000-2010
  20. Der Beitrag von Studierenden zum Umweltmanagement an der Universität Lüneburg