Jan-Hauke Branding

Contact

Jan-Hauke Branding

  1. Accepted/In press

    Radical Desires: French Gay Liberation and Anticolonial Critique

    Volz, J. (Editor) & Branding, J.-H. (Editor), 2025, (Accepted/In press) Diaphanes Verlag. 192 p. (Critical Stances)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  2. Published

    „L’Internationale des Gouines et des Pédales“: Guy Hocquenghem und der Front homosexuel d'action révolutionnaire

    Betzler, L. & Branding, H., 08.12.2021, 17 p. Hamburg : Hamburger Institut für Sozialforschung.

    Research output: other publicationsArticles in scientific forums or blogsResearch

  3. Guy Hocquenghems radikale Theorie des Begehrens: Nachwort zur Neuherausgabe

    Betzler, L. & Branding, J.-H., 10.2019, Das homosexuelle Begehren. Betzler, L. & Branding, H. (eds.). Hamburg: Edition Nautilus, p. 151-187 37 p. (Nautilus Flugschrift).

    Research output: Contributions to collected editions/worksOtherResearch

  4. Published

    Eine Revolution des Begehrens? Guy Hocquenghem und der Front homosexuel d'action révolutionnaire

    Betzler, L. (Editor) & Branding, J.-H. (Editor), 08.12.2021, Hamburg : Hamburger Institut für Sozialforschung.

    Research output: other publicationsArticles in scientific forums or blogsResearchpeer-review

  5. Der Racketbegriff der Kritischen Theorie: Versuch eines Problemaufrisses

    Branding, J.-H., 2018, In: Zeitschrift für kritische Theorie. 24, 46/47, p. 37-60 24 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Das homosexuelle Begehren

    Hocquenghem, G., Betzler, L. (Editor) & Branding, H. (Editor), 17.11.2019, 1. ed. Hamburg: Edition Nautilus. 197 p. (Nautilus Flugschrift)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Recently viewed

Publications

  1. ELearning in mathematischen Vorkursen mit Beispielen zur Analysis
  2. The acquisition of English as an L3 from a sociocultural point of view
  3. Innovation durch Nachhaltiges Wirt­schaften
  4. Bewegungsabläufe nervöser Kunstbegriffe
  5. Managementkompetenzen bei Unternehmenszusammenschlüssen
  6. Relationships between hydrological regime and ecosystem services supply in a Caribbean coastal wetland: a social-ecological approach
  7. Erziehungsstil und Unterrichtsstil
  8. "Leut"
  9. Do chief sustainability officers and CSR committees influence CSR-related outcomes?
  10. Livestock grazing disrupts plant-insect interactions on salt marshes
  11. Abschluss des Vertrages
  12. Hast du heute schon gelebt?
  13. Estimated capital stock values for German manufacturing enterprises covered by the cost structure surveys
  14. Learning about Relevance Concerning Cultural and Gender Differences in Chemistry Education
  15. Bauwerksuntersuchungen an zwei Sturmflutsperrwerken
  16. The Schöningen Middle Pleistocene sequence
  17. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  18. Berufliche Selbständigkeit als "verlockende" Karrierealternative
  19. Vom Tableau zur entfesselten Kamera
  20. Management accounting systems in supply chains
  21. Das Konzept der Anerkennung und seine Modifikationen im Bildungs- und Sozialisationsprozess junger Erwachsener mit Migrationshintergrund
  22. Zur "Eigendynamik" in den langen Wellen des Bildungswachstums
  23. Konstruktives vom Kollegen
  24. Funktionales Denken anbahnen
  25. Wie nutzen große Unternehmen das Internet, um über Nachhaltigkeit zu kommunizieren?
  26. Cross-Cultural Volunteerism
  27. Technik und Demokratie
  28. Einleitung
  29. Country-level and individual-level predictors of men's support for gender equality in 42 countries
  30. Resonanz erfahren – mit der Welt in Beziehung stehen
  31. Raf De Bont: Stations in the Field. A History of Place-Based Animal Research, 1870–1930
  32. Rezension von Uschi Sorg 2014: Interkulturelle Interaktion in der Sozialverwaltung.
  33. Arbeitszeit
  34. Non-flag states as guardians of the maritime order