Jan Müggenburg

Prof. Dr.

  1. Published

    Against Water: A Reply to Christopher M. Kelty

    Müggenburg, J., 27.03.2015, In: spheres - Journal for Digital Cultures. 1, p. 1-5 5 p., 8.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    Assistenz

    Müggenburg, J. K., 2020, Technikanthropologie: Handbuch für Wissenschaft und Studium. Heßler, M. & Liggieri, K. (eds.). Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG, p. 411-415 5 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  3. Published

    Assistenz für wen? Autonomes Fahren zwischen Norm und Variabilität

    Stock, R. & Müggenburg, J., 20.10.2021, Autonome Autos: Medien- und kulturwissenschaftliche Perspektiven auf die Zukunft der Mobilität. Sprenger, F. (ed.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 339-358 20 p. (Digitale Gesellschaft; vol. 32).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  4. Published

    Bátiz-Lazo, Bernardo: Cash and Dash. How ATMs and Computers Changed Banking. (Rezension)

    Müggenburg, J. K., 07.05.2019, 3 p. H-Soz-Kult.

    Research output: other publicationsArticles in scientific forums or blogsResearch

  5. Published

    Bats in the Belfry: On the Relationship of Cybernetics and German Media Theory

    Müggenburg, J. K., 28.07.2017, In: Canadian Journal of Communication. 42, 3, p. 467 – 484 18 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Battery as a mediating technology of organization

    Müggenburg, J. K., 24.12.2019, The Oxford Handbook of Media, Technology, and Organization Studies. Beyes, T., Pias, C. & Holt, R. (eds.). Oxford: Oxford University Press, p. 26–33 8 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  7. Published

    Biological Computer Laboratory: Zu Organisation und Selbstorganisation eines Labors

    Müggenburg, J., 2011, Jenseits des Labors: Transformationen von Wissen zwischen Entstehungs- und Anwendungskontext. Hoof, F., Jung, E.-M. & Salaschek, U. (eds.). transcript Verlag, p. 23-44 21 p. (Science Studies).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  8. Published

    Bionik

    Müggenburg, J. K., 2019, Mensch-Maschine-Interaktion: Handbuch zur Geschichte – Kultur – Ethik. Liggieri, K. & Müller, O. (eds.). Stuttgart: J.B. Metzler, p. 241–243 3 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  9. Published

    Blöde Sklaven oder lebhafte Artefakte ? Eine Debatte der 1960er

    Müggenburg, J. & Pias, C., 2013, Automatismen - Selbst-Technologien. Bublitz, H., Kaldrack, I., Röhle, T. & Zeman, M. (eds.). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag, p. 45-69 24 p. (Schriftenreihe des Graduiertenkollegs "Automatismen").

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 Next

Recently viewed

Activities

  1. Vom Schreiben und Lesen der Stadt. LiteraTouristische Erkundigungen des Urbanen
  2. Konferenzgutachter der Annual Conference of the European Academy of Management
  3. Homo ludens und homo bulla. Spieltheoretische Überlegungen zum Werk von Chardin
  4. Gutachter der German-Israeli Foundation for Scientific Research and Development
  5. Metaphorische Konzepte zur Energiewende, von Sybille Hüfner und mit Kai Niebert
  6. Einfluss der Erstsprache von Lernenden auf ihre Vorstellungen im Fach Biologie
  7. Soziale Dilemmata - Warum ist Nachhaltigkeit so schwierig?: mit FIshBanks-Planspiel
  8. Five reasons why we think Agre’s ‘Surveillance and Capture’ is a classic STS paper
  9. Vortrag (Einladung): Inklusion und Exklusion im naturwissenschaftlichen Unterricht
  10. Metaphern zu Medikamentenströmen in der Umwelt, von Bente Ohrt & mit Kai Niebert
  11. Inquiry-based Learning Environment to Welcome the Diversity of a Chemistry Class
  12. Vortrag (Einladung): Inklusion und Exklusion im naturwissenschaftlichen Unterricht
  13. Der Deutsche Bundestag in der auswärtigen Handelspolitik der Europäischen Union
  14. “Global Challenges, Local Approaches: Teaching American Studies in the 21st Century”
  15. Inclusive approaches in science education – the example of an open inquiry format
  16. Konzepte der Gesellschaftstheorie: Douglass Norths ökonomische Geschichtstheo-rie
  17. Tagung „In Bewegung. Das Verhältnis von Medien, Öffentlichkeit und Geschlecht" - 2010
  18. 6th Wulkow Meeting of Directors of Language Centres in Higher Education in Europe

Publications

  1. Asyl im Niger. Politische Rolle und lokale Adaptionen des Flüchtlingsschutzes
  2. Kommentierungen des § 130 Abs. 2 a.F. GWB (Völkerkartellrecht, Auswirkungsprinzip)
  3. Mainstreaming investment-labour linkage through 'mega-regional' trade agreements
  4. Zur Diskrepanz impliziter und expliziter sicherheitskritischer Einstellungen.
  5. Extraterritorial Asylum Processing. The Libya-Niger Emergency Transit Mechanism
  6. Evaluation der Arbeit der Drogenkonsumräume in der Bundesrepublik Deutschland
  7. Inklusiver naturwissenschaftlicher Unterricht in der Lernwerkstatt Donaustadt
  8. Multifractal analysis reveals music-like dynamic structure in songbird rhythms
  9. FEMINA POLITICAL - Zeitschrift für feministische Politikwissenschaft, Heft 2-2014
  10. The signal location task as a method quantifying the distribution of attention
  11. Die Eigenverbrauchsregelung in § 33 Abs. 2 EEG nach der Photovoltaik-Novelle 2010
  12. The private and public insurance value of conservative biodiversity management
  13. Government Strategies to Promote Corporate Environmental Management Accounting
  14. Life Satisfaction and Unemployment: The Role of Voluntariness and Job Prospects
  15. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Biosphärenreservaten in Deutschland
  16. Umweltmanagement und Shareholder Value in den Kriterien des Unternehmenserfolgs
  17. Theorie-Praxis-Lernen in einem fächer- und institutionenübergreifenden Lernkontext
  18. Culture specific and crossculturally generalizable implicit leadership theories
  19. Lernen im Spannungsfeld von Nachwuchsförderung und Allgemeinbildungsansprüchen
  20. Surviving global change? Agricultural Interest Groups in Comparative Perspective
  21. Interventionsplanung auf der Grundlage eines erweiterten Norm-Aktivationsmodells