Holger Petersen

Dr.

Holger Petersen

Contact

Dr. Holger Petersen

  1. Published

    Welches Produkt ist nachhaltig?

    Petersen, H., 2015, Nachhaltige Unternehmensentwicklung im Mittelstand: Mit Innovationskraft zukunftsfähig wirtschaften. Petersen, H. & Schaltegger, S. (eds.). München: Oekom Verlag, p. 91-107 17 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  2. Published

    Welche Freiheit brauchen Unternehmer?

    Dierksmeier, C. & Petersen, H., 2016, In: Forum Wirtschaftsethik. 24, 2, p. 3-8 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Was bleibt gut? Nachhaltigkeit im Zusammenspiel von Innovation und Bewahrung

    Petersen, H., 2015, Nachhaltige Unternehmensentwicklung im Mittelstand: Mit Innovationskraft zukunftsfähig wirtschaften. Petersen, H. & Schaltegger, S. (eds.). München: Oekom Verlag, p. 127-142 16 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  4. Published

    Vorne dran bleiben! das Sustainability Leadership Forum im 7. Jahr

    Schaltegger, S. & Petersen, H., 2010, In: Forum Nachhaltig Wirtschaften. 2, p. 84-85 2 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  5. Published

    Vision, Leitbild und Strategie für eine nachhaltige Unternehmensentwicklung

    Petersen, H., Schaltegger, S. & Schock, M., 2015, Nachhaltige Unternehmensentwicklung im Mittelstand: Mit Innovationskraft zukunftsfähig wirtschaften. Petersen, H. & Schaltegger, S. (eds.). München: Oekom Verlag, p. 15-35 21 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  6. Published

    Vertrieb nachhaltiger Produkte

    Schmitt-Sattelberg, A. & Petersen, H., 2015, Nachhaltige Unternehmensentwicklung im Mittelstand: Mit Innovationskraft zukunftsfähig wirtschaften. Petersen, H. & Schaltegger, S. (eds.). München: Oekom Verlag, p. 179-196 18 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  7. Published

    Unternehmerische Freiheit endogen verwirklichen

    Petersen, H., 2017, Unternehmen der Gesellschaft : Interdisziplinäre Beiträge zu einer kritischen Theorie des Unternehmens . F. U. U. G. O. (ed.). Marburg: Metropolis Verlag, p. 205-230 26 p. (Theorie der Unternehmung; vol. 65).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  8. Published

    The Competitive Strategies of Ecopreneurs: Striving for Market Leadership by Promoting Sustainability

    Petersen, H., 2005, Making Ecopreneurs: Developing Sustainable Entrepreneurship. Schaper, M. (ed.). Aldershot: Ashgate Publishing Limited, p. 174-187 14 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  9. Published

    The Competitive Strategies of Ecopreneurs: Striving for Market Leadership by Promoting Sustainability

    Petersen, H., 2010, Making ecopreneurs: Developing Sustainable Entrepreneurship. Schaper, M. (ed.). Farnham; Burlington, VT: Ashgate Publishing Limited, p. 223-236 14 p. (Corporate Social Responsibility).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  10. Published

    Sustainable Champions: Positionierung von Marktführern im Umweltbereich. Eine empirische Untersuchung

    Petersen, H., 08.2002, Lüneburg: Centre for Sustainability Management, 32 p.

    Research output: Working paperWorking papers

Previous 1 2 3 4 5 6 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Alexandra Waligorski

Publications

  1. Schriftsystematische Professionalität
  2. Investigation of the photochemistry of urea herbicides (chlorotoluron and isoproturon) and quantum yields using polychromatic irradiation
  3. Zur UN-Dekade an Hochschulen: Es geht voran, aber nur langsam!
  4. Corruptive Patterns of Patronage in South East Europe by Plamen K. Georgiev
  5. Sustainability Science
  6. Translating picturebooks
  7. Climate change and modelling of extreme temperatures in Switzerland
  8. Unternehmensteuerreform 2008
  9. A process-oriented framework of competencies for sustainability entrepreneurship
  10. "Das Vaterland über die Partei!"
  11. Kunst-Handel im Medien-Wandel
  12. Der Kunde als Innovationsquelle
  13. O Fortuna: Semiotische Werbeanalyse
  14. Interactive influence of livestock grazing and manipulated rainfall on soil properties in a humid tropical savanna
  15. Depicting Women in Brazilian Social Realism: A Transnational and Computational Analysis
  16. Sustainable Entrepreneurship
  17. Weltaktionsprogramm "Bildung für nachhaltige Entwicklung"
  18. Selbstbild und Selbstvertrauen
  19. Über den sinn von Thematisierungstabus und die unmöglichkeit einer soziologischen analyse der soziologie
  20. Inter- und transdisziplinäre Lehrforschung
  21. The Necessity and Challenges of Researching Sexual Abuse in Amish Communities
  22. Apologies across the U.S.A.
  23. Kriterien für Webportale zur Unterstützung nachhaltiger Regionalentwicklung am Fallbeispiel "vitaminBIR"
  24. Environmental heterogeneity drives fine-scale species assembly and functional diversity of annual plants in a semi-arid environment
  25. Herbert Marcuse and the West German Student Movement
  26. Innovationen in der Hochschule
  27. Das Alte Werk Melbeck/Embsen
  28. cis-tris-σ homobenzenes from cis-benzenetrioxide
  29. Dezentrale Eigenstromversorgung mit Solarenergie und Batteriespeichern: Systemorientierung erforderlich
  30. Landscape context influences chytrid fungus distribution in an endangered European amphibian
  31. Karl Mays "Im Lande des Mahdi"
  32. Die Wirklichkeit gibt sich uns nicht einfach hin
  33. The ponds of Hattuša -
  34. On Withdrawal