Holger Petersen
Dr.

Contact
Dr. Holger Petersen
- Economics
- Sustainability sciences, Management & Economics
Research areas
- Published
Welches Produkt ist nachhaltig?
Petersen, H., 2015, Nachhaltige Unternehmensentwicklung im Mittelstand: Mit Innovationskraft zukunftsfähig wirtschaften. Petersen, H. & Schaltegger, S. (eds.). München: oekom verlag GmbH, p. 91-107 17 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer
- Published
Welche Freiheit brauchen Unternehmer?
Dierksmeier, C. & Petersen, H., 2016, In: Forum Wirtschaftsethik. 24, 2, p. 3-8 6 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Was bleibt gut? Nachhaltigkeit im Zusammenspiel von Innovation und Bewahrung
Petersen, H., 2015, Nachhaltige Unternehmensentwicklung im Mittelstand: Mit Innovationskraft zukunftsfähig wirtschaften. Petersen, H. & Schaltegger, S. (eds.). München: oekom verlag GmbH, p. 127-142 16 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer
- Published
Vorne dran bleiben! das Sustainability Leadership Forum im 7. Jahr
Schaltegger, S. & Petersen, H., 2010, In: Forum Nachhaltig Wirtschaften. 2, p. 84-85 2 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research
- Published
Vision, Leitbild und Strategie für eine nachhaltige Unternehmensentwicklung
Petersen, H., Schaltegger, S. & Schock, M., 2015, Nachhaltige Unternehmensentwicklung im Mittelstand: Mit Innovationskraft zukunftsfähig wirtschaften. Petersen, H. & Schaltegger, S. (eds.). München: oekom verlag GmbH, p. 15-35 21 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer
- Published
Vertrieb nachhaltiger Produkte
Schmitt-Sattelberg, A. & Petersen, H., 2015, Nachhaltige Unternehmensentwicklung im Mittelstand: Mit Innovationskraft zukunftsfähig wirtschaften. Petersen, H. & Schaltegger, S. (eds.). München: oekom verlag GmbH, p. 179-196 18 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Transfer
- Published
Unternehmerische Freiheit endogen verwirklichen
Petersen, H., 2017, Unternehmen der Gesellschaft : Interdisziplinäre Beiträge zu einer kritischen Theorie des Unternehmens . F. U. U. G. O. (ed.). Marburg: Metropolis Verlag, p. 205-230 26 p. (Theorie der Unternehmung; vol. 65).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
The Competitive Strategies of Ecopreneurs: Striving for Market Leadership by Promoting Sustainability
Petersen, H., 2005, Making Ecopreneurs: Developing Sustainable Entrepreneurship. Schaper, M. (ed.). Aldershot: Ashgate Publishing Limited, p. 174-187 14 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
The Competitive Strategies of Ecopreneurs: Striving for Market Leadership by Promoting Sustainability
Petersen, H., 2010, Making ecopreneurs: Developing Sustainable Entrepreneurship. Schaper, M. (ed.). Farnham; Burlington, VT: Ashgate Publishing Limited, p. 223-236 14 p. (Corporate Social Responsibility).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
Sustainable Champions: Positionierung von Marktführern im Umweltbereich. Eine empirische Untersuchung
Petersen, H., 08.2002, Lüneburg: Centre for Sustainability Management, 32 p.Research output: Working paper › Working papers