Hanna Roose

Prof. Dr.

Hanna Roose

Contact

Prof. Dr. Hanna Roose

  1. 2013
  2. How do children read/understand Bible texts?

    Roose, H. (Speaker)

    08.04.201310.04.2013

    Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

  3. 2012
  4. University of Exeter

    Roose, H. (Visiting researcher)

    16.05.201223.05.2012

    Activity: Visiting an external institutionVisiting an external academic institutionEducation

  5. Leuphana Universität Lüneburg (Organisational unit)

    Roose, H. (Member)

    01.04.201231.03.2014

    Activity: MembershipLeuphana academic councils and committeesLeuphana Academic Committees

  6. 2011
  7. New Testament Studies (Journal)

    Roose, H. (Reviewer)

    01.01.201131.12.2013

    Activity: Publication peer-review and editorial workPeer review of publicationenResearch

  8. 2010
  9. Leuphana Universität Lüneburg (Organisational unit)

    Roose, H. (Member)

    01.10.201031.03.2014

    Activity: MembershipLeuphana academic councils and committeesLeuphana Academic Committees

  10. Siebert Verlag (Publisher)

    Roose, H. (Editor)

    01.01.2010

    Activity: Publication peer-review and editorial workEditor of seriesResearch

  11. 2005
  12. Pädagogisch-Theologisches Institut der evangelischen Kirche im Rheinland (External organisation)

    Roose, H. (Member)

    01.01.200501.01.2030

    Activity: MembershipAcademic networks or partnershipsResearch

  13. 2004
  14. Wissenschaftliche Gesellschaft für Theologie e.V. (External organisation)

    Roose, H. (Member)

    01.01.2004

    Activity: MembershipLearned societies and special interest organisationsResearch

  15. 2001
  16. College (Organisational unit)

    Roose, H. (Member)

    31.10.200131.03.2014

    Activity: MembershipLeuphana academic councils and committeesLeuphana Academic Committees

  17. Institute of Ethics and Theological Research (Organisational unit)

    Roose, H. (Member)

    31.10.200130.09.2013

    Activity: MembershipLeuphana academic councils and committeesLeuphana Academic Committees

Recently viewed

Publications

  1. Diversität willkommen heißen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  2. Public service media, innovation policy and the ‘crowding out’ problem
  3. Selbstkonzept von Lernenden beim Abschätzen physikalischer Größen
  4. Evolution and transformation of early modern cosmological knowledge
  5. Forschendes Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht
  6. Die Berufsstruktur des Deutschen Bundestages – 14. und 15. Wahlperiode
  7. Measurement Estimation Skills and Strategies of Lower Grade Students
  8. Stützlehrer als neuer pädagogischer Profi in der Beruflichen Bildung.
  9. Literature Review zu konzeptionellem Lernen in Open Inquiry Settings
  10. Untersuchendes Lernen der Naturwissenschaften mit allen SchülerInnen
  11. Taxonomic bias and lack of cross-taxonomic studies in invasion biology
  12. Erfolgreiches Nachhaltigkeitsmanagement in Hotellerie und Gastronomie
  13. Theorie-Praxis-Verzahnung als konstituierendes Element des ZZL-Netzwerks
  14. (De-)Thematisierungsweisen von Bildungsausschlüssen an der Grenze zur EU
  15. Cultural influences on social feedback processing of character traits
  16. Socio-economic analysis for the authorisation of chemicals under REACH
  17. Keine Ratifikation des CETA ohne den Deutschen Bundestag – so oder so …
  18. Zur Ausprägung des interkulturellen Wissens bei deutschen Lehrkräften.
  19. Interaktion zwischen Personen mit und ohne kognitive Beeinträchtigung
  20. Exploring the Uncanny-Valley-Effect in Affective Human-Robot Interaction
  21. Linkshändigkeit als Privileg oder Nachteil bei Notebookeingabegeräten?
  22. Differentielle Bedingungen für kreative versus effiziente Teamleistung