Estève Boutaud

Contact

Estève Boutaud

  1. 2015
  2. Published

    The ground beetle tribe Cyclosomini s.l. in Israel (Coleoptera, Carabidae)

    Aßmann, T., Boutaud, E., Buse, J., Chikatunov, V., Drees, C., Friedman, A.-L.-L., Härdtle, W., Homburg, K., Marcus, T., Renan, I. & Wrase, D. W., 08.2015, In: Spixiana. 38, 1, p. 49-69 21 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    The ground beetle supertribe zuphiitae in the southern levant: (Coleoptera, carabidae)

    Austin, K., Buse, J., Chikatunov, V., Drees, C., Felix, R. F. F. L., Friedman, A. L. L., Khoury, F., Renan, I., Schmidt, C., Wrase, D. W., Aßmann, T., Marcus, T. & Boutaud, E., 01.12.2015, In: Spixiana. 38, 2, p. 237-262 26 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. 2016
  5. Published

    Halboffene Verbundkorridore: Ökologische Funktion, Leitbilder und Praxis-Leitfaden

    Aßmann, T., Boutaud, E., Finck, P., Härdtle, W., Matthies, D., Nolte, D. I. I., von Oheimb, G., Riecken, U., Travers, E. & Ullrich, K., 2016, Münster: BfN-Schriftenvertrieb im Landwirtschaftsverlag. 296 p. (Naturschutz und Biologische Vielfalt; vol. 154)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  6. 2017
  7. Published

    Two new Lebistina Motschulsky, 1864 species from Kenya and Tanzania (Coleoptera, Carabidae, Lebiini)

    Assmann, T., Boutaud, E., Drees, C., Marcus, T., Nolte, D., Starke, W., Terlutter, H., Völler, E. & Zumstein, P., 21.02.2017, In: African Invertebrates. 58, 1, p. 9-21 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. 2018
  9. Published

    The pace of range expansion: a long-term study on the flightless ground beetle Carabus hortensis (Coleoptera: Carabidae)

    Völler, E., Boutaud, E. & Assmann, T., 01.02.2018, In: Journal of Insect Conservation. 22, 1, p. 163-169 7 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    The tiger beetles (Coleoptera, Cicindelidae) of the southern Levant and adjacent territories: From cybertaxonomy to conservation biology

    Assmann, T., Boutaud, E., Buse, J., Gebert, J., Drees, C., Friedman, A. L. L., Khoury, F., Marcus, T., Orbach, E., Renan, I., Schmidt, C. & Zumstein, P., 05.02.2018, In: ZooKeys. 2018, 734, p. 43-103 61 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  11. 2019
  12. Published

    Habitat specialization, distribution range size and body size drive extinction risk in carabid beetles

    Nolte, D., Boutaud, E., Kotze, D. J., Schuldt, A. & Assmann, T., 15.04.2019, In: Biodiversity and Conservation. 28, 5, p. 1267-1283 17 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  13. Published

    Land-use legacy and tree age in continuous woodlands: weak effects on overall ground beetle assemblages, but strong effects on two threatened species

    Huelsmann, M., Boutaud, E., Buse, J., Schuldt, A. & Assmann, T., 15.06.2019, In: Journal of Insect Conservation. 23, 3, p. 623-633 11 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. Published

    Where have all the beetles gone? Long-term study reveals carabid species decline in a nature reserve in Northern Germany

    Homburg, K., Drees, C., Boutaud, E., Nolte, D., Schuett, W., Zumstein, P., von Ruschkowski, E. & Assmann, T., 07.2019, In: Insect Conservation and Diversity. 12, 4, p. 268-277 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  15. 2020
  16. Published

    Fragmentierung und lineare Lebensraumstrukturen - eine entomologische Perspektive

    Aßmann, T., Boutaud, E., Buse, J., Drees, C., Finck, P., Grabener, S., Härdtle, W., Riecken, U. & Ullrich, K., 2020, Wildnis im Dialog : Aktuelle Beiträge zur Wildnisentwicklung in Deutschland von den Tagungen „Neue Chancen für mehr Wildnis“ vom 26. - 29. November 2018 an der Internationalen Naturschutzakademie (INA), Vilmund „Wildnis verbinden“ vom 08. - 12. Juli 2019 in Dresden. Meißner, A., Niebrügge, A., Schweiger, M., Wilczek, M., Finck, P., Heisterkamp, S. & Riecken, U. (eds.). Bonn: Bundesamt für Naturschutz, p. 49-66 18 p. (BfN-Skripten; vol. 557).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Activities

  1. Interdisziplinären Fachdidaktischen Kolloquium der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg
  2. Social Entrepreneurship in Theorie und Praxis: 2,5-tägiges Blockseminar (mit Markus Beckmann)
  3. Get Involved! Going Green – Education for Sustainability in the EFL and STEM/MINT Classroom
  4. Was wissen Grundschullehrer und Grundschullehrerinnen über die Graphematik des Deutschen.
  5. The ABCs of Inclusive English Teacher Education; Attitudes, Beliefs, & (Reflective) Competence.
  6. Deutscher Kongress für Geographie - DKG 2015 (Fachsitzung Geographien der Erinnerung RE-FS-24)
  7. Talk to teach? – Wie verändert sich die Lehrersprache von der Grundschule bis zur Oberstufe?
  8. That is not enough–Or is it? A qualitative investigation of reference points in negotiations
  9. Conference of the European Association for the Study of Science and Technology - EASST 2018
  10. Sustainable Vocational Education and Further Training Practice through Multiplier Training
  11. Queere Theologie im Religionsunterricht – Chancen und Grenzen inklusiver Religionspädagogik
  12. BBC Fusion Summit: Playful interfaces for playful human beings: the future of game interfaces
  13. “Endlich mal wieder was für‘s Auge!” Kritische Reflektionen einer Ethnografin im Männer-Fußball.
  14. The ABCs of Inclusive English Teacher Education: Attitudes, Beliefs and (Reflective) Competence
  15. Institutionalising Pregnancy Loss as Death of a Child? The Civil Status Amendment in Germany
  16. Exploring team cohesion through humour: An ethnographic study of a professional football team.

Publications

  1. Wertorientiertes Nachhaltigkeitsmanagement mit einer Sustainability Balanced Scorecard
  2. Attitude-Based Target Groups to Reduce the Ecological Impact of Daily Mobility Behavior
  3. Does perceived stress affect the relationship between personality and sports enjoyment?
  4. Kognitive Aktivierung im Unterricht mit leistungsschwächeren Schülerinnen und Schülern
  5. Wässrige Milieus. Ökologische Perspektiven in Meeresbiologie und Aquarienkunde um 1900
  6. Kommunale Wählergemeinschaften – Deutsche Besonderheit oder gesamteuropäisches Phänomen?
  7. „Diklusion“ im naturwissenschaftlichen Unterricht – Aktuelle Positionen und Routenplanung
  8. Partizipation in der Offenen Kinder- und Jugendarbeit zwischen Anspruch und Wirklichkeit
  9. Überlegungen zur personalen Dimension bei der Erziehung am anderen Ort - das Ortshandeln
  10. Assessing the costs and cost-effectiveness of ICare internet-based interventions (protocol)
  11. Lebendiges Lernen als Wegweiser zu einer humanen Ökonomie und nachhaltigen Entwicklung
  12. Grundsätzliches, Konträres und Verspieltes - Gedanken zur Netzwerkarbeit von BBS futur 2.0
  13. Organisationskulturen der Aneignung, Fürsorge und Compliance im Bereich der Heimerziehung
  14. Repatriate Knowledge Transfer - Erste Ergebnisse eines multinationalen Forschungsprojekts
  15. Prolog und relationale Datenbanken als Grundlagen zur Implementierung einer NF2-Datenbank
  16. Probleme des Erwerbs professioneller Kompetenz im Kontext universitärer Lehrerausbildung
  17. Resonance and subpolitics as subject-related approaches to the critique of sustainability
  18. Was wird im Lehrerstudium gelernt und was lässt sich davon in die zweite Phase übertragen?
  19. Queere Theologie im Religionsunterricht. Chancen und Grenzen inklusiver Religionspädagogik
  20. Vom Umwelt- zum Nachhaltigkeitsjournalismus? Die Initiative "Nachhaltigkeit und Journalismus"
  21. Potentials and Challenges of Hybrid Participatory Design Tools in European Urban Planning
  22. The Caterpillar Hunter Beetles Calosoma Weber (Coleoptera: Carabidae) in the southern Levant
  23. Disziplinen- und phasenübergreifende Kooperation für die Lehrkräftebildung fruchtbar machen