Edgar Kreilkamp

Prof. Dr.

Edgar Kreilkamp

Contact

Prof. Dr. Edgar Kreilkamp

  1. Published
  2. Published

    Business Trips. Features, Occasions, Effects

    Kreilkamp, E., 13.07.2020, In: Zeitschrift für Tourismuswissenschaft. 12, 1, p. 127-129 3 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  3. Published

    Digitalisierung - Chance oder Risiko für nachhaltigen Tourismus? Eine Studie im Auftrag des Umweltbundesamtes (UBA) zu den Auswirkungen von Digitalisierung und Big- Data-Analyse auf eine nachhaltige Entwicklung des Tourismus und dessen Umweltwirkung

    Schmücker, D., Horster, E. & Kreilkamp, E., 06.2020, Frankfurt: Peter Lang Verlag. 288 p. (Schriftenreihe des IMT; vol. 16)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  4. Published

    Nachhaltigkeit bei Urlaubsreisen: Wunsch und Wirklichkeit

    Kreilkamp, E., 2020, Tourismus und Gesellschaft: Kontakte - Konflikte - Konzepte. Reif, J. & Eisenstein, B. (eds.). Göttingen: Erich Schmidt Verlag, Vol. 24. p. 81-96 16 p. 1. (Schriften zu Tourismus und Freizeit; vol. 24).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  5. Published

    The impact of digitisation and big data analysis on the sustainable development of tourism and its environmental impact

    Schmücker, D., Horster, E. & Kreilkamp, E., 01.12.2019, Umweltbundesamt, 203 p. (Umwelt, Innovation, Beschäftigung; vol. 2019, no. 08).

    Research output: Working paperProject reportsResearch

  6. Published

    Die Auswirkungen der Digitalisierung und Big Data-Analyse auf eine nachhaltige Entwicklung des Tourismus und dessen Umweltwirkung

    Schmücker, D., Horster, E. & Kreilkamp, E., 12.2019, Dessau-Roßlau: Umweltbundesamt, 212 p. (Umwelt, Innovation, Beschäftigung; vol. 2019, no. 07).

    Research output: Working paperProject reportsResearch

  7. Published

    Gamifikation im Tourismus

    Horster, E. & Kreilkamp, E., 2017, Tourismus - E-Tourismus - M-Tourismus: Herausforderungen und Trends der Digitalisierung im Tourismus. Landvogt, M., Brysch, A. A. & Gardini, M. A. (eds.). Berlin: Erich Schmidt Verlag, p. 215-230 16 p. (Schriften zu Tourismus und Freizeit; vol. 20).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  8. Published

    Socio-economic Impacts - Recreation

    Kreilkamp, E., von Bergner, N. M. & Mauser, C., 2016, North Sea Region Climate Change Assessment. Quante, M. & Coljin, F. (eds.). Cham: Springer, p. 447-455 9 p. (Regional Climate Studies).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  9. Published

    Zusammenspiel von Public und Tourismusmarketing

    Kreilkamp, E., 2016, In: Public Marketing. 3, p. 20-22 3 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  10. Published

    Kultur liefert Emotionen: Die Rolle von Kunst und Kultur im Destinationsmanagement

    Kreilkamp, E., 02.2016, In: KM - Kultur und Management im Dialog. 110, p. 27-30 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Previous 1 2 3 4 Next