Dietmar Bolscho

Prof. Dr.

Contact

Dietmar Bolscho

  1. Published

    Methoden der Umweltbildungsforschung

    Bolscho, D. (Editor) & Michelsen, G. (Editor), 1999, Wiesbaden: Westdeutscher Verlag. 270 p. (Schriftenreihe "Okologie und Erziehungswissenschaft" der Arbeitsgruppe "Umweltbildung" der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft; vol. 3)

    Research output: Books and anthologiesConference proceedingsResearch

  2. Published

    Ökonomische Bildung mit Kindern und Jugendlichen

    Bolscho, D. (Editor) & Hauenschild, K. (Editor), 2008, Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag. 241 p. (Umweltbildung und Zukunftsfähigkeit)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  3. Published

    Umweltbewusstsein unter dem Leitbild nachhaltige Entwicklung: Ergebnisse empirischer Untersuchungen und pädagogische Konsequenzen

    Michelsen, G. (Editor) & Bolscho, D. (Editor), 01.01.2002, Leverkusen: Verlag Leske + Budrich. 334 p.

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  4. Published

    Abschluss mit Anschluss: Wissenschaft und Bildung

    Stoltenberg, U. & Bolscho, D., 2005, Baustelle Hochschule: Nachhaltigkeit als neues Fundament für Lehre und Forschung. Altner, G. & Michelsen, G. (eds.). München: oekom verlag GmbH, p. 44-46 3 p. (Politische Ökologie; vol. 93).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. Published

    Kinder als Manager

    Bolscho, D., 2009, Kinder erfahren nachhaltiges Wirtschaften: eine Handreichung für die Grundschulpraxis. Hauenschild, K. & Monschaw, B. (eds.). Frankfurt am Main [u.a.]: Peter Lang Verlag, p. 9-15 7 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  6. Published

    "Recht und billig": abschließende Bemerkungen zur ökonomischen Grundbildung mit Kindern

    Bolscho, D., 2009, Kinder erfahren nachhaltiges Wirtschaften: eine Handreichung für die Grundschulpraxis . Hauenschild, K. & Monschaw, B. (eds.). Frankfurt am Main [u.a.]: Peter Lang Verlag, p. 123-126 4 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  7. Published

    Bildung für Nachhaltige Entwicklung – eine Chance für die Grundschule?

    Hauenschild, K., Rode, H. & Bolscho, D., 2010, Zwischen Fachdidaktik und Stufendidaktik : Perspektiven für die Grundschulpädagogik. Arnold, K.-H., Hauenschild, K., Schmidt, B. & Ziegenmeyer, B. (eds.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 173-176 4 p. (Jahrbuch Grundschulforschung; vol. 14).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Recently viewed

Activities

  1. The Evolution of European Public Goods: How Europe has tackled the challenge of a common budget
  2. Vortrag: Teaching football skills with digitally supported learning processes in primary school
  3. Interdisziplinäre Module: Zur Einführung interdisziplinärer Module an der Universität Flensburg
  4. "School on Campus - Online" - An innovative concept to link theory and praxis in teacher education
  5. Partizipation von CrowdworkerInnen auf Crowdsourcing Plattformen: Bestandsaufnahme und Ausblick
  6. MännerWeltWald - Natur- und Geschlechterkonstruktionen in Handlungsmustern von WaldakteurenInnen
  7. Validity of a mathematics test for the selection of university applicants for teacher training
  8. Switching on the lights inside the black box: How computer simulations observe the unobservable
  9. Computer Simulations in Design. How Social Media meet Computational Methods in Design Processes
  10. Crisis, Unrest, Common Sense. Environmental Societies of Control in the Films of Melanie Gilligan
  11. Das liebe Geld und die Kultur: Kooperation und Konkurrenz in der Hanse- und Kulturstadt Lüneburg
  12. The Dual Role of Price on Consumers' Purchase Intentions of Hedonic Versus Utilitarian Products
  13. Institutionelle Machtverteilung im globalen Feld und die Konsekrationsmacht von Institutionen
  14. Setting up a transnational, transdisciplinary and transformative research cooperation - but how?
  15. Agroecological practices in the Andean high lands: agrobiodiversity, culture and family farming
  16. Forschungsforum auf dem DGfE-Kongress „Bildung in der Demokratie“ an der Universität Mainz - 2010
  17. Bodenschutz im Spannungsfeld von Umwelt- und Naturschutz: Flächenrecycling und Naturschutzrecht
  18. Informal Competence Development of Volunteers of Sustainability Groups in Ecuador and Germany
  19. Conference Transdisciplinary Intercultural Ecological Research for Sustainability - TIERS 2012

Publications

  1. Self-Regulation, Language Skills, and Emotion Knowledge in Young Children From Northern Germany
  2. Introduction - Teaching Artistic Strategies. Playing with Materiality, Aesthetics and Ambiguity
  3. Regionale Weiterbildung – Chance oder Sackgasse für Frauen in Sozialen und Gesundheitsberufen
  4. Modellierung der Auswirkungen von Offshore Windenergieanlagen auf die Abiotik in der Nordsee
  5. Do persistent organic pollutants reach a thermodynamic equilibrium in the global environment?
  6. Modelling of heat exchangers based on thermochemical material for solar heat storage systems
  7. Landscape effects on bird and rodent communities and seed predation to agriculture in Israel.
  8. Zur Vereinbarkeit rationalistischer und kulturalistischer Ansätze in der Politikwissenschaft
  9. Status of the development of creep resistant magnesium materials for automotive applications
  10. Expanding or defending legitimacy? Why international organizations intensify self-legitimation
  11. Herrschaftskritische theoretische Praxis: Politisch-biographisches Gespräch mit Alex Demirovic
  12. Slowing resource loops in the Circular Economy: an experimentation approach in fashion retail
  13. Global warming will affect the genetic diversity and uniqueness of Lycaena helle populations
  14. Can Pulsed Electric Fields Treated Algal Cells Be Used as Stationary Phase in Chromatography?
  15. Monodominance in tropical forests: modelling reveals emerging clusters and phase transitions
  16. Mentale Modelle und Effekte der Präsentations- und Abrufkodalität beim Lernen mit Multimedia
  17. Grundsätzliches zu weltanschaulichen Voraussetzungen naturwissenschaftlicher Welterkenntnis
  18. Von der Erlebnis- zur Sinngesellschaft - Konsequenzen für die touristische Angebotsgestaltung