CSM-Research Field: Social Entrepreneurship

Organisational unit: Institution

  1. 2010
  2. Published

    Ordnungsverantwortung: Ein strategisches Konzept für Corporate Citizenship

    Beckmann, M., Hielscher, S. & Pies, I., 2010, Corporate Citizenship in Deutschland: Gesellschaftliches Engagement. Bilanz und Perspektiven. Backhaus-Maul, H., Biedermann, C., Nährlich, S. & Polterauer, J. (eds.). 2. erweiterte und überarbeitete Auflage ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 147-156 11 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  3. Published

    Whistle-Blowing heißt nicht: "verpfeifen": Ordonomische Überlegungen zur Korruptionsprävention durch und in Unternehmen

    Pies, I. & Beckmann, M., 2010, Korruption: Moralische Verdorbenheit oder Ergebnis falscher Strukturen. Albrecht, R., Knoepffler, N. & Kodalle, K-M. (eds.). Würzburg: Königshausen & Neumann, Vol. 9. p. 55-81 27 p. (Kritisches Jahrbuch der Philosophie : Beiheft; vol. 9).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  4. Published

    „Why Do Intellectuals Oppose Capitalism?“: Mises, Nozick und die Interdependenz von Sozialstruktur und Semantik

    Beckmann, M., 2010, Ludwig von Mises’ gesellschaftstheoretische Praxeologie. Pies, I. & Leschke, M. (eds.). Tübingen: Mohr Siebeck GmbH and Co. KG, p. 183-190

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. Published

    Ordnungsverantwortung: Rational Choice als ordonomisches Forschungsprogramm

    Beckmann, M., 11.03.2010, Berlin: Wissenschaftlicher Verlag Berlin. 342 p. (Ökonomik und Ethik; vol. 12)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  6. Published

    Value Creation, Management Competencies, and Global Corporate Citizenship: An Ordonomic Approach to Business Ethics in the Age of Globalization

    Pies, I., Beckmann, M. & Hielscher, S., 01.06.2010, In: Journal of Business Ethics. 94, 2, p. 265-278 14 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. 2011
  8. Published

    Angebot und Allokation von „Entrepreneurship“: William Baumol und das Wechselverhältnis von Institutionen und Entrepreneuren

    Beckmann, M., 2011, William Baumols Marktheorie unternehmerischer Innovation. Pies, I. & Leschke, M. (eds.). Tübingen: Mohr Siebeck GmbH and Co. KG, p. 218-224 7 p. (Konzepte der Gesellschaftstheorie; vol. 17).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  9. Published

    Commitment Strategies for Sustainability: How Corporations Can Create Value through New Governance

    Beckmann, M., Pies, I. & Hielscher, S., 2011, Academy of Management Annual Meeting Best Paper Proceedings. Academy of Management (Briarcliff Manor, NY) , Vol. 2011. 6 p. (Academy of Management Annual Meeting Proceedings; vol. 2011).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  10. Published

    CSR und gesellschaftliche Wertschöpfung

    Beckmann, M., 2011, Was ist Corporate Social Responsibility (CSR) ?. München: Roman Herzog Institut , p. 16-20 5 p. (Diskussion; no. 17).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  11. Published

    Social Entrepreneurship – Altes Phänomen, neues Paradigma moderner Gesellschaften oder Vorbote eines Kapitalismus 2.0?

    Beckmann, M., 2011, Social Entrepreneurship – Social Business: Für die Gesellschaft unternehmen. Hackenberg, H. & Empter, S. (eds.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 67-85 19 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  12. Published
Previous 1 2 3 Next