Professorship for Music Education, in Particular Popular Music

Organisational unit: Professoship

Main research areas

Die Professur für Musikdidaktik beschäftigt sich mit Didaktik der Pop-/ Rockmusik, Popmusik-Analyse, Einsatz und Evaluation von Musiksoftware im schulischen und professionellen Umfeld, Tontechnik, Musiklehre und audiovisuelle Medienproduktion, Geschichte und soziokulturelle Hintergründe von Popmusik, Regionale (Pop-) Musikkultur, Digitale Medien in Geschäfts- und Kreativprozessen unter besonderer Berücksichtigung des Internets sowie Kreativitäts- und Improvisationsforschung.

  1. 1. Bundeskongress Musikunterricht 2012

    Ahlers, M. (Speaker)

    21.09.2012

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesTransfer

  2. 20. Arbeitstagung des Arbeitskreis Studium Populärer Musik - 2009

    Ahlers, M. (Speaker)

    09.2009

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  3. 21. Tagung des Arbeitskreis Studium Populärer Musik - 2010

    Ahlers, M. (Speaker)

    11.2010

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  4. 25th EAS Conference / ISME European Regional Conference 2017

    Ahlers, M. (presenter)

    20.04.2017

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  5. 36th Annual Conference of the German Association for Research in Music Education

    Ahlers, M. (presenter)

    11.10.2014

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  6. 6. Nachwuchsworkshop der Gesellschaft für Popularmusikforschung - GfPM 2015

    Ahlers, M. (Organiser)

    10.07.201511.07.2015

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  7. Abschluss des Promotionsverfahrens Dr. Beate Angerer (Zweitgutachter)

    Ahlers, M. (Reviewer)

    08.03.2022

    Activity: Other expert activitiesAcademic ConsultantResearch

  8. Abschluss des Promotionsverfahrens: Dr. Maurice Stenzel (Drittgutachter)

    Ahlers, M. (Reviewer)

    22.03.2023

    Activity: Other expert activitiesAcademic ConsultantResearch

  9. Abschluss Promotionsverfahren Melanie Ptatscheck (Erstgutachter)

    Ahlers, M. (Reviewer)

    17.06.2019

    Activity: Other expert activitiesAcademic ConsultantResearch

  10. Abschluss Promotionsverfahren Michael Dannhauer (Erstgutachter)

    Ahlers, M. (Reviewer)

    16.04.2020

    Activity: Other expert activitiesAcademic ConsultantResearch

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...13 Next

Recently viewed

Activities

  1. Organisations- trifft Kommunikationsforschung: Eine Einführung in die Communication Constitutes Organization (CCO) Perspektive
  2. Lernen und Arbeiten in (Engagement-)Netzwerken – Herausforderungen & Chancen für Hochschulen, soziale Einrichtungen & Unternehmen
  3. Measuring the Impacts of NGO partnerships The Economic and Societal Benefits of Community Involvement at Merck Ltd., Thailand
  4. Szenarien zu den Konsequenzen des soziodemographischen Wandels für den Tourismus - Ein prozess- und praxisorientierter Ansatz.
  5. Tri-trophic interaction networks along a tree diversity gradient in BEF-China: How tree diversity effects higher trophic levels
  6. Matching the Core Text Approach with the General Education Philosophy: Breaking Ground at Leuphana College in Lüneburg, Germany
  7. Research Incubator for Exploring Tensions and Paradoxes in Creativity and Innovaion Management – Innovation Management Paradox
  8. Nutzung von Lerngelegenheiten als Prädiktoren der Kompetenzentwicklung von Lehramtsstudierenden in den Bildungswissenschaften
  9. Abschied von der Zivilgesellschaft – oder nimmt die Zivilgesellschaft Abschied? Kritische Thesen zur Integration der Bundeswehr
  10. Sustainability-oriented targets in executive compensation – Symbolic measures or significant catalyst for a sustainable transition?
  11. How working from home impairs recovery from work: Anticipated availability as a cognitive process in the stressor-detachment model
  12. Formatives Assessment im Mathematikunterricht: Berücksichtigung von Effekten generischer und fachspezifischer Unterrichtsqualität
  13. International Application of Intensive, Project-Based Sustainability Professional Development for In-Service Primary School Teachers

Publications

  1. Stakeholder Governance – An analysis of BITC Corporate Responsibility Index Data on Stakeholder Engagement and Governance
  2. Hochwasser- und Küstenschutz unter Klimawandelbedingungen als besonderes Aufgabengebiet von Partizipation und Kooperation
  3. Access to Information on Legislative Proceedings - Case Note on Judgment of the Court (2nd Chamber) of 18 July 2013 - C 515/11
  4. Relationships between human activity and richness and abundance of some bird species in the Paraguay river (Pantanal, Brazil)
  5. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung – Whole School Approach und Unterrichtsgestaltung an berufsbildenden Schulen
  6. Sven Dupre (ed.), Perspective as Practice. Renaissance Cultures of Optics. Turnhout, Belgium: Brepols, 2019, 512 p. ISBN 978-2-503-58107-1
  7. To err is Human, To Explain and Correct is Divine: A Study of Interactive Erroneous Examples with Middle School Math Students.
  8. Psychological, sociodemographic, and infrastructural factors as determinants of ecological impact caused by mobility behavior
  9. ‘The One Best Way.’ Bildgebende Verfahren der Ökonomie als strukturverändernder Innovationsschub der Managementtheorie ab 1860
  10. Gestaltungskompetenz durch Neue Medien? Die Rolle des Lernens mit Neuen Medien in der Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  11. Is the wild rabbit (Oryctolagus cuniculus) a threatened species in Spain? Sociological constraints in the conservation of species
  12. Verbandsklage mit Zähnen? - Zum Vorschlag einer Richtlinie über Verbandsklagen zum Schutz der Kollektivinteressen der Verbraucher