Professorship for Business Administration, in Particular Innovation Management

Organisational unit: Section

  1. Published

    Academic discipline and risk perception of technologies: An empirical study

    Weisenfeld, U. & Ott, I., 04.2011, In: Research Policy. 40, 3, p. 487-499 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    Adopters build bridges: Changing the institutional logic for more sustainable cities: From action to workset to practice

    Weisenfeld, U. & Hauerwaas, A., 06.2018, In: Research Policy. 47, 5, p. 911-923 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Ansätze zur Leistungserfassung im Wissens- und Technologietransfer aus Hochschulen in Deutschland: Gesellschaftliche Anforderungen, hochschulspezifische Rahmenbedingungen und mögliche Evaluationskonzepte

    Schmidt, J., 2013, Hamburg: Verlag Dr. Kovač. 362 p. (Schriftenreihe Lehre und Forschung; vol. 17)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  4. Published

    Anspruchsgruppen im Innovationsprozess der grünen Biotechnologie : Analyse und Handlungsempfehlungen für Organisationen

    Hunck.Meiswinkel, A., 2005, Baden Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. 207 p. (Recht, Ethik und Ökonomie der Biotechnologie; no. 12)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  5. Published

    Ärztliche Dienstleistung: eine Zufriedenheitsbefragung bei Patienten und niedergelassenen Ärzten

    Weisenfeld, U., Sörensen, C. & Scherer, C., 05.2010, In: Das Gesundheitswesen. 72, 5, p. 259-270 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Bad Practices in Unternehmen und die Mechanismen ihrer Etablierung: Der Fall Enron

    Martin, A., Bekmeier-Feuerhahn, S., Jochims, T. & Weisenfeld, U., 01.11.2014, In: Zeitschrift für Personalforschung. 28, 4, p. 452-484 33 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Besucherstrukturen bei Niedersächsischen Sinfonieorchestern

    Heinen, A., 2010, Kleine und mittlere Unternehmen: Herausforderungen und Innovationen; Forschungsbeiträge. Schöning, S., Richter, J., Wetzel, H. & Nissen, D. (eds.). Frankfurt/Main: Peter Lang Verlag, p. 79-92 14 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  8. Published

    Beyond plastic – Consumers prefer food packaging derived from genetically modified plants

    Weisenfeld, U., Hauerwaas, A., Elshiewy, O., Halder, P., Wesseler, J., Cingiz, K. & Broer, I., 01.12.2023, In: Research Policy. 52, 10, 12 p., 104883.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Chancen und Risiken des Multi-Channel-Marketings in innovativen Märkten

    Weisenfeld, U., 2007, Handbuch Multi Channel Marketing. Wirtz, B. W. (ed.). Wiesbaden: Gabler Verlag, p. 353-368 15 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  10. Published

    Change in the German Health Care Market: New Organisational Structures to Increase Patients' Active Participation

    Sörensen, C., 2011, Die Dynamik tiefgreifenden Wandels in Gesellschaft, Wirtschaft und Unternehmen: [Beiträge der sechsten CREPS (Center for Research in Entrepreneurship, Professions and Small Business Economics...) Konferenz vom 26. - 27. Novermber 2009 in der Leuphana-Universität Lüneburg]. Bekmeier-Feuerhahn, S., Martin, A., Merz, J. & Weisenfeld, U. (eds.). LIT Verlag, p. 79-91 13 p. (Entrepreneurship, Professions, Small Business Economics; no. 5).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 Next