Institute of Urban and Cultural Area Research
Organisational unit: Institute
- Chapter › Research › Peer-reviewed
- Published
Between political protest and tourism gentrification: Impacts of New Urban Tourism in Hamburg's Schanzenviertel
Saretzki, A. & Wöhler, K., 22.07.2021, The Power of New Urban Tourism: Spaces, Representations and Contestations. Ba, C., Frank, S., Müller, C., Raschke, A. L., Wellner, K. & Zecher, A. (eds.). London: Taylor and Francis Inc., p. 131-146 16 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter › peer-review
- Published
Medialization of Touristic Reality: The Berlin Wall Revisited
Saretzki, A., 28.06.2010, Tourism and Visual Culture: Vol. 2: Methods and Cases. Burns, P., Lester, J-A. & Bibbings, L. (eds.). Wallingford: CAB International, Vol. 2. p. 13-23 11 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter › peer-review
- Book › Research
- Published
Touristifizierung von Räumen: Kulturwissenschaftliche und soziologische Studien zur Konstruktion von Räumen
Wöhler, K., 2011, 1 ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. 278 p.Research output: Books and anthologies › Book
- Working papers › Research
- Published
Konsum als Modus der Vergesellschaftung
Wöhler, K., 2008, Lüneburg: Fachbereich Kulturwissenschaften der Universität Lüneburg, 30 p. (Materialien zur angewandten Tourismuswissenschaft; vol. 45).Research output: Working paper › Working papers
- Published
Kooperationen im Tourismus
Wöhler, K-H., 2001, Lüneburg: Universität Lüneburg, 22 p.Research output: Working paper › Working papers
- Published
Kulturangebote zwischen Authentizität und Inszenierung: Kommt der raumlose Tourismus?
Wöhler, K., 1999, Lüneburg: Fachbereich Kulturwissenschaften der Universität Lüneburg, 13 p. (Materialien zur angewandten Tourismuswissenschaft; no. 28).Research output: Working paper › Working papers
- Published
Marketing in der heutigen Gesellschaft
Wöhler, K-H., 2002, Lüneburg: Universität Lüneburg, 18 p.Research output: Working paper › Working papers
- Published
Tourismusmarketing - Begründung und Spezifika
Wöhler, K-H., 2000, Lüneburg: Fachbereich Kulturwissenschaften der Universität Lüneburg, 17 p. (Materialien zur Angewandten Tourismuswissenschaft; no. 33).Research output: Working paper › Working papers
- Project reports › Research
- Published
Architektur Campus Leuphana: Online-Version des Architekturführers mit transcribierten Interviews
Kirschner, U. & Pries, M., 2016, Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 186 p.Research output: Working paper › Project reports › Research
- Journal articles › Research › Peer-reviewed
- Published
Active Cityship in the planning process for the future plan "More Altona"
Kirschner, U., 2011, In: V!rus. 5, 15 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review