Instructional Science, ‎0020-4277

Journal

  1. 2004
  2. Assessment of cognitive load in multimedia learning with dual-task methodology: Auditory load and modality effects

    Brünken, R., Plass, J. L. & Leutner, D., 01.01.2004, In: Instructional Science. 32, 1-2, p. 115-132 18 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 2015
  4. Measuring cognitive load with subjective rating scales during problem solving: differences between immediate and delayed ratings

    Schmeck, A., Opfermann, M., van Gog, T., Paas, F. & Leutner, D., 01.01.2015, In: Instructional Science. 43, 1, p. 93-114 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Effects of strategy instructions on learning from text and pictures

    Leopold, C., Doerner, M., Leutner, D. & Dutke, S., 05.2015, In: Instructional Science. 43, 3, p. 345-364 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. 2017
  7. Measurement of cognitive load in multimedia learning: a comparison of different objective measures

    Korbach, A., Brünken, R. & Park, B., 01.08.2017, In: Instructional Science. 45, 4, p. 515-536 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. 2022
  9. Published

    Using heuristic worked examples to promote solving of reality‑based tasks in mathematics in lower secondary school

    Hänze, M. & Leiss, D., 01.08.2022, In: Instructional Science. 50, 4, p. 529 - 549 21 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Recently viewed

Publications

  1. Practical critique: Bridging the gap between critical and practice oriented REDD+ research communities’
  2. Optimal grazing management rules in semi-arid rangelands with uncertain rainfall
  3. Organisation der Regulierungsverwaltung
  4. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 687)
  5. Steuerung nachhaltiger Entwicklung
  6. Darstellung der Referenzarbeit "Schmidt, Torben (2007) Gemeinsames Lernen mit Selbstlernsoftware im Englischunterricht"
  7. Aufgabenkultur in der Hauptschule
  8. Paul Nizon: Das erzählerische Werk
  9. Künstliche Feuchtflächen in Hochwasserrückhaltebecken – eine Chance für die Reduzierung von Pflanzenschutzmitteleinträgen in Gewässer
  10. Fundamental social motives measured across forty-two cultures in two waves
  11. Cultivation of the heterotrophic microalga Galdieria sulphuraria on food waste
  12. Wahrheit in Gestalt - Sprachbedingungen der Wissenschaft
  13. Personality Effects on Children’s Speech in Everyday Life
  14. The footprint of pesticide stress in communities-Species traits reveal community effects of toxicants
  15. Keine Kohle für die Kohle
  16. Entwicklung und Evaluation eines Metamodells zur Verbesserung der unternehmensweiten Entscheidungsorientierung mithilfe der Unternehmensarchitektur
  17. Posturale Kontrolle in statischen und dynamischen Messbedingungen - Evaluationen und Trainingsinterventionen.
  18. § 292 Haftung bei Herausgabepflicht
  19. Three shades of 'urban-digital citizenship'
  20. Geschichte auf Zeit
  21. Vielfalt in der Schuldenberatung
  22. Fiktionale Fakten
  23. Existenzgründung - Beiträge zur Gründungsforschung
  24. The United Nations Convention on Jurisdictional Immunities of States and their Properties
  25. Business model experimentation for sustainability
  26. Optimierungsdruck im Kontext von Migration
  27. Book review: State Accountability for Space Debris: A Legal Study of Responsibility for Polluting the Space Environment and Liability for Damage Caused by Space Debris, by Peter Stubbe. (Brill, Leiden/Boston. 2017)'