GMS Journal for Medical Education, 2366-5017

Journal

  1. Ethik mit abstand – tipps und tools zum digitalen training ethischer kompetenzen

    Michl, S., Katsarov, J., Krug, H., Rogge, A. & Eichinger, T., 2021, In : GMS Journal for Medical Education. 38, 1, p. 1-6 6 p., Doc28.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  2. Published

    The use of the online Inverted Classroom Model for digital teaching with gamification in medical studies

    Huber, J., Witti, M., Schunk, M., Fischer, M. R. & Tolks, D., 28.01.2021, In : GMS Journal for Medical Education. 38, 1, 3 p., Doc3.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Digitale Gesundheitskommunikation und -kompetenzen in Zeiten von COVID-19. Planung und Umsetzung eines Studienschwerpunkts in der Gesundheitsförderung und Prävention

    Dadaczynski, K. & Tolks, D., 28.01.2021, In : GMS Journal for Medical Education. 38, 1, 4 p., Doc31 .

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Lehre in Zeiten von COVID-19: Herausforderungen und Chancen für die digitale Lehre. Teil 2

    Tolks, D., Kuhn, S. & Kaap-Fröhlich, S., 28.01.2021, In : GMS Journal for Medical Education. 38, 1, 2 p., Doc32.

    Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Research

  5. Published

    Teaching in times of COVID-19: Challenges and opportunities for digital teaching

    Tolks, D., Kuhn, S. & Kaap-Fröhlich, S., 01.01.2020, In : GMS Journal for Medical Education. 37, 7, 3 p., Doc103.

    Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Education

  6. Published

    Digital skills in healthcare

    Hege, I., Tolks, D., Kuhn, S. & Shiozawa, T., 16.11.2020, In : GMS Journal for Medical Education. 37, 6, 3 p., Doc63.

    Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Education

  7. Published

    Digital teaching as an instrument for cross-location teaching networks in medical informatics: opportunities and challenges

    Benning, N-H., Haag, M., Knaup, P., Krefting, D., Rienhoff, O., Suhr, M., Hege, I. & Tolks, D., 16.11.2020, In : GMS Journal for Medical Education. 37, 6, 17 p., Doc56.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  8. Published

    Blended learning: ten tips on how to implement it into a curriculum in healthcare education

    Hege, I., Tolks, D., Adler, M. & Härtl, A., 15.09.2020, In : GMS Journal for Medical Education. 37, 5, 6 p., Doc45.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  9. Published

    Position des Beirats und Vorstands der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) zum „Masterplan Medizinstudium 2020“

    Tolks, D., 15.08.2019, In : GMS Journal for Medical Education. 36, 4, 10 p., Doc46 .

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  10. Published

    Digitale Lehre und digitale Medizin: Eine nationale Initiative tut not

    Haag, M., Igel, C., Fischer, M. R., Ausschuss Digitalisierung, Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) & Gemeinsame Arbeitsgruppe „Technologiegestütztes Lehren und Lernen in der Medizin (TeLL)“ der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie (gmds) und der Gesellschaft für Informatik (GI) , 2018, In : GMS Journal for Medical Education. 35, 3, 3 p., Doc43.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 Next